Види тестів як інструментів вимірювання, що використовуються у педагогіці:
− за рівнем уніфікації (стандартизовані, нестандартизовані);
− за рівнем впровадження (національні, відомчі, навчального закладу, особисті);
− за статусом використання (обов'язкові, пілотні, дослідницькі);
− за співвідношенням із нормами або критеріями (тести, що орієнтовані на норму, орієнтовані на критерій, орієнтовані на групу);
− за видом контролю (вихідного контролю, поточного або проміжного контролю, рубіжного або підсумкового контролю);
− за гомогенністю (однорідністю) тестових завдань (однорідні та неоднорідні);
− за застосуванням технічних засобів (безмашинні тести – бланкові з ручною обробкою результатів, бланкові тести з комп'ютерною обробкою результатів, комп'ютерні тести);
− за формою подання знань (вербальні, математичні, ситуаційні, маніпуляційні та тести з окремих дисциплін, що можуть поєднувати три попередні види тестів);
− за формою тестування (для групового та індивідуального тестування);
− за об'єктом вимірювання (тести знань і навичок, тести інтелекту, тести інтересів, тести спеціальних здібностей, характерологічні тести, визначення окремих психічних функцій);
− за метою застосування (тести констатуючі, діагностуючі, прогнозуючі);
− за психологічною ознакою (перша група – тести досягнень: тести розвитку, тести інтелекту, тести загальної результативності, тести успішності, соціальні тести на визначення професійної придатності та друга група – психометричні тести);
− за видом тестового завдання (тести з закритими завданнями, тести з відкритими завданнями, тести з напіввідкритими завданнями).
(За матеріалами видання: Лукіна Т.О. Педагогічна діагностика: завдання, методи, інструменти : навчально-методичні матеріали до модуля / Т.О.Лукіна. – К. : Проект "Рівний доступ до якісної освіти в Україні", 2007. – 59 с.)
Узагальнена класифікація, яка, на думку авторів, найбільш однорідно структурована і за якою класи тестів згруповано за однією певною ознакою.
Отже, педагогічні тести можуть бути класифіковані за:
− рівнем уніфікації (тести стандартизовані, нестандартизовані);
− рівнем упровадження (національні, навчального закладу, вчительські);
− статусом використання (обов'язкові, пілотні, дослідницькі);
− співвідношенням з нормами або критеріями (тести досягнень, тести порівняння або тести відбору);
− видом тестового завдання (тести з завданнями закритими і відкритими).
(За матеріалами видання: Булах І.Є. Створюємо якісний тест : навчальний посібник / І.Є. Булах, М.Р.Мруга. – К. : Майстер-клас, 2006. – 160 с.)