УДК 681.3;377.4

Задорожна Н. Т.,

завідувач відділу електронних інформаційних ресурсів і мережних технологій Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України

 

Мережа Партнерство в навчанні: Україна у всесвітній спільноті освітян

 

Стаття присвячена актуальній проблемі підвищення якості освіти в період розвитку інформаційного суспільства – застосуванню інформаційно-комунікаційних технологій  для покращення результатів навчання. З метою вирішення проблеми пропонується використання національної мережі Партнерство в навчанні, яка є сегментом  глобальної соціальної мережі для вчителів Partners in Learning Network.

У статті розкрито цілі і завдання, основні сценарії роботи користувача,  наявний стан інформаційного наповнення і перспективи розвитку мережі Партнерство в навчанні.

 

Ключові слова: вчитель, Інтернет, мережа, інформаційний ресурс, спільноти, сайт.

 

Цілі і завдання мережі Партнерство в навчанні. Мережа Партнерство в навчанні (http://ua.partnersinlearningnetwork.com) – це соціальна мережа для вчителів, що об’єднує педагогів, які реалізують інноваційні підходи у викладацькій діяльності. Мережа надає можливість учителям-новаторам публічно представляти свої доробки, отримувати поради, зауваження і рекомендації від колег зі всієї України, обмінюватись ідеями, новинами, а також власним досвідом застосування інновацій у роботі з учнями. Також мережа Партнерство в навчанні дає доступ до освітніх програм для ЗНЗ і ВНЗ, зокрема і до планів уроків та практичних занять.

Отже, мережа Партнерство в навчанні – це професійний онлайн-ресурс для освітян,  веб-портал, створений за підтримки корпорації Microsoft для того, щоб дати можливість учителям-предметникам усієї  України і за її межами використовувати ІКТ для спілкування та обміну  інформаційними ресурсами (методичними і навчальними матеріалами, програмами).

Представляємо опис проекту "Мережа Партнерство в навчанні".

Початок розроблення:  2007 рік.

Проблема: застосування ІКТ для покращення результатів навчання.

Мета:  забезпечення засобів спілкування і формування контенту в мережі Інтернет та запровадження методик навчання з використанням ІКТ.

Завдання: створення національного сегменту всесвітньої мережі Partners in Learning Network.

Цільова аудиторія: вчителі,методисти, керівники шкіл, інші працівники і науковці галузі освіти.

Учасники: Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, АПН України, компанія  Microsoft (CША), компанія  WireStone (CША)

База: програма компанії Майкрософт Партнерство в навчання.

Ролі: компанія Майкрософт забезпечує технічну і програмну платформу до рівня веб-платформи MS SharePoint, моніторинг контенту всесвітньої мережі Partners in Learning Network, сегментом якої є  мережа Партнерство в навчанні; компанія WireStone розробила концепцію порталу та реалізувала Partners in Learning Network, здійснює його супроводження та адміністрування; Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України виконав локалізацію та тестування; здійснює супроводження та адміністрування  порталу мережа Партнерство в навчанні

Введення в дію: 2009 рік.

Специфікацію програмної платформи мережа Партнерство в навчанні подано в табл.1.

Таблиця 1

Специфікація програмної платформи   Мережа Партнерство в навчанні

 

Операційна система Windows Server 2003 x64
Система керування базами даних SQL Server 2005
Веб-сервер Internet Information Services (IIS) 6.0 x64 mode
Веб-застосування Windows Sharepoint Services (WSS) 3.0 x64
Microsoft Office Sharepoint Server (MOSS) 2007  x64
астосування Sharepoint Partners in Learning Network

 

 

Робота в Мережі Партнерство в навчанні.

Головну сторінку порталу Мережі Партнерство в навчанні подано на рис. 1.

Реєстрація. Реєстрація виконується за допомогою служби Windows Live ID, яка призначена для входу на сайт і реєстрації. Для реєстрації на сайті з використанням Windows Live ID досить зазначити адресу електронної пошти і пароль. Служба Windows Live ID забезпечує єдиний доступ до всіх служб Windows Live та інших служб і сайтів, що підтримують Windows Live ID, на основі єдиного облікового запису Windows Live ID для доступу до участі в семінарах, веб-трансляціях і інших заходах корпорації Microsoft. Сторінку реєстрації подано на рис. 2.

 

 

Рис. 1. Головна сторінка порталу Мережі Партнерство в навчанн.

 

Рис. 2. Сторінка реєстрації.

 

Портал містить 4 сайти: "Мій блокнот", "Учасники", "Спільноти", "Ресурси".

Мій блокнот. Це домашня сторінка учасника, на якій  відображається його  діяльність у мережі Партнерство в навчанні, включаючи всі спільноти, до яких він приєднався або створив, особисті та загальні документи, ресурси, які він завантажив на сайт. Також є можливість створювати, редагувати та змінювати особистий профіль учасника і профіль школи (установи), а потім зробити ці профілі доступними для інших учасників. Сторінку сайту  "Мій блокнот" подано на рис. 3.

Рис. 3. Сторінка сайту  "Мій блокнот".

 

Учасники. Каталог учасників мережі Партнерство в навчанні  містить повний список усіх учасників спільнот з усього світу, які зробили свій персональний профіль доступним. Кожний учасник  може переглянути список, щоб знайти і зв’язатися з іншими учасниками, або звузити пошук, використовуючи посилання "Пошук учасників". На сьогодні глобальна спільнота налічує 1 млн. 594 тис. 392 учасника з  59 країн світу. Сторінку сайту  "Учасники" подано на рис. 4.

Рис. 4. Сторінка сайту  "Учасники".

 

Спільноти. Сайт "Спільноти" є основою мережі Партнерство в навчанні; він забезпечує взаємозв’язок і спілкування педагогів, дискусії і вирішення питань, що становлять загальний інтерес у конкретній спільноті. Мережа Партнерство в навчанні – це засіб, який забезпечує такі можливості: поділитися досвідом і ідеями, створити віртуальні проектні команди, співпрацювати у розробленні уроків або методичних матеріалів, брати участь у спільному створенні та обговоренні контенту, знаходити підтримку у випадку, коли є ризик або випробовування чогось нового. 

"Спільнота" в мережі Партнерство в навчанні має такі засоби для роботи і спілкування з партнерами, як дискусії, бібліотеки документів, календарі подій, новини та оголошення, корисні посилання. Сторінку сайту  "Спільноти" подано на рис. 5.

Рис. 5. Сторінка сайту  "Спільноти".

 

Ресурси.  На цьому сайті  подано список корисних ресурсів, що доступні в мережі Партнерство в навчанні, включаючи бібліотеку сайту, яку можна використовувати в класних кімнатах для сприяння професійному зростанню, а також інструменти і програми, які можна застосувати як у класній кімнаті, так і за її межами. Забезпечується можливість переглядати всі заплановані заходи, список подій спільноти, завантажити власні ресурси, щоб поділитися з іншими учасниками мережі Партнерство в навчанні. Сторінку сайту  "Ресурси" подано на рис. 6. Приклад подання ресурсу представлено на рис. 7.

 

Рис. 6. Сторінка сайту "Ресурси".

 

Рис. 7. Приклад подавання ресурсу.

 

Поточний стан мережі Партнерство в навчанні. Поточні роботи є такими: контент-адміністрування, координація робіт щодо технічної підтримки і інформаційного наповнення, координація спільнот, проведення Шостого  Всеукраїнського Інтернет‑конкурсу "Вчитель-новатор", просування мережі Партнерство в навчанні.

Контент. Кількість учасників – 500, кількість спільнот – 28, кількість документів – 900. Найактивніші спільноти: шостий  Всеукраїнський Інтернет‑конкурс "Вчитель-новатор", "ІКТ у вивченні іноземних мов", "Застосування ІКТ на уроках географії", "ІКТ у вивченні фізики і астрономії", "Інформатика для допитливих", "Молоді науковці ІІТЗН НАПН України", "Вивчаємо українську з комп’ютером".

Шостий  Всеукраїнський Інтернет-конкурс "Вчитель-новатор" був уперше проведений у вигляді спільноти  мережі  Партнерство в навчанні. Мета конкурсу – відзначити найкращі приклади застосування українськими освітянами сучасних ІКТ у навчальному процесі. Цього року на участь у конкурсі українські вчителі подали 280 проектів – "віртуальних турів до класної кімнати". Переможцями шостого Всеукраїнського конкурсу "Вчитель-новатор" стали 10 педагогів. За результатами голосування журі троє з педагогів-переможців представляли Україну на Європейському форумі вчителів-новаторів, який відбувся 23-25 березня 2010 року в Берліні: Ольга Казанцева, вчитель інформатики з Херсону, з проектом для учнів 5-го класу "Як козаки місто малювали", що має на меті ознайомити школярів з можливостями графічного редактора Paint; Сергій Петрович, учитель інформатики Вінницького коледжу Національного університету харчових технологій, автор проекту "Робимо флешку власноруч" для студентів 1-го курсу відділення автоматики та обчислювальної техніки коледжу; Ярослав Бахматюк, учитель історії Калуської гімназії Івано-Франківської області з проектом "Середньовічні замки та їх мешканці" для учнів 7 класу. Саме Ярослав Бахматюк вийшов у півфінал Європейського конкурсу вчителів-новаторів у номінації "Інноваційний зміст" і захищатиме честь України на Всесвітньому форумі вчителів-новаторів, що пройде у Кейптауні (Південна Африка) у жовтні 2010 року.

Перспективи. Перспективи впровадження мережі Партнерство в навчанні є такими:

– проведення тренінгів для фахівців  НАПН України  та керівних кадрів управління освітою на базі УМО з метою залучення провідних фахівців галузі до активної роботи в мережі Партнерство в навчанні;

   створення і координація спільнот учителів і науковців  з актуальних науково-педагогічних проблем;

    інформування про науково-педагогічні заходи;

    розвиток програмних сервісів порталу;

    поповнення контенту;

    промоутинг;

    контент-адміністрування та координація розвитку мережі Партнерство в навчанні.

 

Список використаних джерел

1. Задорожна Н.Т. Технологічні основи створення та підтримки порталів [Електронний ресурс] / Н.Т.Задорожна, Т.Г.Омельченко. – Режим доступу: http://www.ime.edu-ua.net/em1/emg.html.

2. Задорожна Н.Т. Менеджмент документообігу в інформаційних системах галузі освіти (для ВНЗ і ППО) : навчально-методичний посібник / Н.Т.Задорожна, К.М.Лавріцева. – К. : Педагогічна думка, 2007. – 228 с.

3. Кільченко А.В. Освіту поліпшать новітні інформаційні технології. П’ятий Всеукраїнський Інтернет-конкурс "Вчитель-новатор" / А. В. Кільченко // Педагогічна газета. – 2009. – №5. – С.3.

4. Кільченко А.В. Інтернет-конкурс для освітян / А. В. Кільченко // Педагогічна газета. – 2009. – №11. – С.3.

5. Долганова Л.Г. Спільні проекти Національної академії педнаук і "Майкрософт України" / Л.Г.Долганова // Освіта України. – 2010. – №24. – С.2.

6. Кільченко А.В. Мережа "Партнерство в навчанні" – український сегмент глобальної спільноти освітян / А.В.Кільченко // Тези доповідей VІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції "Інформаційні технології в освіті, науці і техніці" (ІТОНТ-2010): Черкаси, 4-6 травня 2010 р. – У 2-х томах. – Черкаси : ЧДТУ, 2010. – Т.2. – С. 11.

7. Задорожна Н. Т. Мережа Партнерство в навчанні: Україна у Всесвітній спільноті освітян / Н.Т.Задорожна // Матеріали конференції "Програмне забезпечення у сфері освіти і науки", 12-13 травня 2010 р. – К., 2010. – С. 31–33.

 

Задорожная Н.Т. Сеть Партнерство в образовании: Украина во всемирном образовательном сообществе

Статья посвящена актуальной проблеме повышения качества образования в период развития информационного общества – применению информационно-коммуникационных технологий для улучшения результатов обучения. Для решения проблемы предлагается использование национальной сети Партнерство в образовании, которая является сегментом глобальной социальной сети для учителей Partners in Learning Network.

В статье описаны цели и задачи, основные сценарии работы пользователя, текущее состояние информационного образовании наполнения и перспективы развития сети Партнерство в образовании.

 

Ключевые слова: учитель, Интернет, сеть, информационный ресурс, сообщества, сайт.

 

Zadorozhna N.T. Partners in learning Network: Ukraine is in the Worldwide Learning Community

The article is devoted to the actual problem of improving the quality of education in the Information Society – what way do the information and communication technologies use to improve learning outcomes. The National Partners in Learning Network proposes tools to solve mentioned problem.

It is the segment of the global social network for teachers. In Ukraine, so far, there were no portals and communities in Internet like this. This article describes the aims and objectives, the user’s activity, current state of education content and further development in Partners in Learning Network in Ukraine.

 

Keywords: teacher, Internet, network, information resource, community, site.