Таблиця 1
Можливості використання
мультимедійних технологій на різних етапах уроку
Етапи уроку | Зміст |
Мета |
Умови досягнення позитивного результату |
Організаційний | Демонстрація теми і мети уроку | Підготувати учнів до роботи на уроці | Доброзичливий настрій вчителя; швидке включення класу в діловий ритм; |
Перевірка домашнього завдання |
Демонстрація правильних результатів, додаткової інформації, запитань для перевірки знань, тестове опитування |
Виявити рівень правильності виконання учнями домашнього завдання |
Виявлення факту виконання домашнього завдання у класі; З’ясування причин невиконання домашнього завдання окремими учнями |
Актуалізація опорних знань |
Запитання і завдання, які полегшують вивчення нової теми; коротке узагальнення з вивченого матеріалу |
Поповнити знання учнів, пригадати раніше вивчений матеріал | Формування дидактичної мети разом з учнями використання різноманітних прийомів організації діяльності учнів |
Формування нових понять, постановка проблеми | Основні поняття, схеми, таблиці, малюнки, анімація, відеофрагменти, які розкривають зміст нового матеріалу | Демонстрація нового навчального матеріалу |
Використання різноманітних способів активізації мисленнєвої діяльності учнів, залучення їх до пошукової роботи, самоорганізація навчання, систематизація нових знань |
Формування навичок, їх застосування | Запитання і завдання, які вимагають мисленнєвої активності і творчого усвідомлення матеріалу, подолання труднощів у виконанні завдань | Реалізація власних проектів, групова робота, тренувальні завдання | Використання різних способів закріплення знань; поповнення, уточнення, аналіз і доповнення повідомлень з теми, намагання проаналізувати тему, вміння учнів дізнаватися та співвідносити факти з власним досвідом |
Контроль та перевірка | Завдання різного рівня складності, використання нестандартних ситуацій, | Організація контролю і самоконтролю | Використання різних способів контролю і самоконтролю навчальних досягнень; рецензування робіт, позитивних моментів з відповідним аналізом |