Особистісно зорієнтована освіта – органічне поєднання навчання (нормативно відповідного діяльності суспільства), учіння (індивідуально значущої діяльності окремого суб’єкта, в якій реалізується досвід його життєдіяльності) та виховання (процесу залучення особистості до засвоєння вироблених людством цінностей, утвердження суспільно значущих норм і правил поведінки, реалізації творчого ставлення до життя), що забезпечує:

- реалізацію вихованця в пізнавальній і творчій діяльності відповідно до його здібностей, ціннісних орієнтацій та суб’єктного досвіду;

- суб’єкт-суб’єктну взаємодію між педагогом та вихованцем;

- позитивне психолого-педагогічне підґрунтя для пізнавальної та творчої діяльності дитини, емоційний комфорт від освітньої діяльності та активного дозвілля;

- варіативність змісту, форм та методів організації освітнього процесу з урахуванням індивідуальних особливостей дитини тощо.

 

Cуб’єкт-суб’єктна взаємодія – форма педагогічного співробітництва між педагогом і учнями (вихованцями), під час якого педагог і діти об’єднані творчим діалогом з метою активного саморозвитку і самовираження особистості кожного з учасників освітнього процесу, а також виявлення та реалізація кращих духовних якостей і творчого потенціалу.

 

(Мачуський В.В., Гаврилюк В.Ю. Формування творчої активності

старшокласників у клубах позашкільних навчальних закладів:

Навчально-методичний посібник. – Біла Церква: КОІПОПК, 2006. – 216с. - C.36-38.)