Основні етапи діяльності учня

 

Етап орієнтації включає:

·        мотивацію вчителем запланованої діяльності, позитивну настанову на роботу;

·        орієнтацію учнів щодо місця даного заняття в цілому курсі, розділі, темі за допомогою схем, таблиць, вербальних установок;

·        визначення особистісного досвіду учнів і пов’язання цього досвіду з проблемами заняття.

Додаток 4

 

Етап визначення мети передбачає:

·        визначення на занятті разом з учнями особистісно значущої мети здійснення тієї діяльності, яка запланована вчителем (підведення учнів до усвідомлення того, що може дати дане заняття школяреві в даний час, через певний час, у майбутньому);

·        визначення показників досягнення мети.

Методи і прийоми реалізації першого та другого етапів: актуалізація; проблематизація; інтрига; ігрова ситуація; прийоми розвитку пізнавального інтересу.

 

Етап проектування включає:

·        виконання спланованої вчителем діяльності на основі залучення учнів до виконання випереджальних завдань, підготовки повідомлень, рефератів;

·        складання плану роботи;

·        обговорення плану роботи.

 

Етап організації виконання плану діяльності передбачає:

·        пропонування можливих варіантів і способів виконання навчальної діяльності (усна чи письмова форма, типи завдань, форми звітності, індивідуальна робота чи робота в групах, робота з текстом чи з іншими засобами інформації);

·        вибір учнями способів фіксації нового матеріалу (конспект, схема, таблиця, план, тези, висновки…);

·        вибір учнями (якщо можливо) завдань і способів їх виконання під час закріплення знань, формування вмінь і навичок;

·        варіативність домашнього завдання.

 

Контрольно-оцінювальний етап:

·        залучення учнів до контролю за перебігом навчальної діяльності за допомогою заохочення їх до різних видів контролю, самоконтролю, взаємоконтролю, роботи в групах;

·        участь учнів у виправленні помилок і недоліків у знаннях, усвідомлення їх причин на основі взаємо- та самоаналізу;

·        використання механізмів цінування (позитивного ставлення до успіхів школяра), оцінювання (виставлення оцінок, поурочного бала, рейтинг) не лише результатів, а й самого процесу навчання.

 

Заключний етап передбачає:

·        усвідомлення учнями ситуації досягнення мети;

·        відчуття успіху.