Методи інтерактивного особистісно орієнтованого навчання:
· створення асоціативного куща;
· технологія "Мікрофон";
· технологія "Незакінчене речення";
· робота у групах "Діалог" або "Спільний проект";
· "Передай крейду";
· "Відгадай слово";
· "Відгадай літературного героя" (за одягом, портретом, вчинками тощо);
· "Істинне – хибне";
· "Лови помилку";
· "Режисерування тексту";
· "Мозкова атака";
· "Гронування";
· робота в парах;
· "Акваріум";
· "Мозаїка" ("Зигзаг", "4х4");
· "Сенкан";
· "Дискусійна мережа";
· "Позначки";
· написання есе;
· "Кубування";
· "Ромашка запитань";
· діаграма Вена ("Літературне коло").