Важливо звертати увагу на формулюванню тем для їх написання: інтригуюча художня назва твору викликала в учнів, зазвичай, значний інтерес, активізувала пошук матеріалів для реалізації завдання. У процесі їх добору на основі методичних рекомендацій О.Ісаєвої [10,с.236-237] було розподілено сформульовані завдання для написання творчих робіт наступним чином:
- спонукання до розкриття теми-поняття (формулюється як завдання для дослідження поняття або з’ясування проблеми. Наприклад, "Напишіть твір-відгук на прочитану поему … за темою: "Світ ліричного героя очима автора", "Схарактеризуйте образ … за самостійно складеним планом", "Створіть мініатюру за темою: "Фантастична історія злету та падіння Цахеса очима сучасників");
- тема-запитання або спонукання до відповіді ("Чи хотів би ти мати такого друга, як Том Сойєр?", "Створіть мініатюру-відгук на матеріалі прочитаних творів … за темою: "Чи має природа мову особливу? ");
- тема-пізнавальна ситуація, яка містить приховані рекомендації та прямі вказівки щодо ідеї творчої роботи, опис способів вирішення проблеми.
Для прикладу, тема творчої роботи може бути сформульована за зразком: "Видатний письменник Л.Толстой писав: "Є три сорти оповідачів смішного: нижчий сорт – це ті, котрі під час своєї розповіді самі сміються, середній – це ті, котрі самі сміються і слухачі теж сміються, вищий сорт – це ті, котрі самі не сміються, а сміються тільки слухачі". Чи можна визначити, до яких оповідачів смішного належить барон Мюнхаузен? Думку обґрунтуйте у формі замітки (листа до автора) ".