Концепції та цілі сучасної освіти
Методологію сучасних освітніх програм визначають такі основні концептуальні поняття:
- спілкування. Ключове поняття у навчанні учнів літературним вмінням (читанню, письму, вміння говорити, слухати), візуальним видам мистецтва, математиці;
- турбота. Поняття, яке широко використовується у процесі вивчення наукових дисциплін, особливо природничих наук. Забезпечує внутрішній поштовх до вивчення природничих наук і до розвитку особистості;
- спільнота. Допомагає учням зрозуміти глибинні взаємозв’язки між історією, географією та суспільними процесами;
- зв’язки. Дає можливість учням усвідомити взаємозв’язок усього у житті, допомагає їм висувати нові концепції, виходячи з відомого, формує у школярів турботливе ставлення до навколишнього світу.
Використання цих концептуальних понять має на меті досягнення чотирьох головних завдань сучасної освіти:
- формування особистості, яка буде навчатися протягом всього життя;
- створення навчального середовища, що базується на взаємній повазі і принципах демократії;
- забезпечення безперервності процесу інтелектуального розвитку особистості і формування відповідних умінь (забезпечення зв’язку теорії і практики);
- оволодіння кожним учнем академічними, художніми, етичними та практичними вміннями для успішної участі у демократичному суспільстві.
(За матеріалами навчальної програми "Крок за кроком", 2005)