Концепції та цілі сучасної освіти

Методологію сучасних освітніх програм визначають такі основні концептуальні поняття:

- спілкування. Ключове поняття у навчанні учнів літературним вмінням (читанню, письму, вміння говорити, слухати), візуальним видам мистецтва, математиці;

- турбота. Поняття, яке широко використовується у процесі вивчення наукових дисциплін, особливо природничих наук. Забезпечує внутрішній поштовх до вивчення природничих наук і до розвитку особистості;

- спільнота. Допомагає учням зрозуміти глибинні взаємозв’язки між історією, географією та суспільними процесами;

- зв’язки. Дає можливість учням усвідомити взаємозв’язок усього у житті, допомагає їм висувати нові концепції, виходячи з відомого, формує у школярів турботливе ставлення до навколишнього світу.

Використання цих концептуальних понять має на меті досягнення чотирьох головних завдань сучасної освіти:

- формування особистості, яка буде навчатися протягом всього життя;

- створення навчального середовища, що базується на взаємній повазі і принципах демократії;

- забезпечення безперервності процесу інтелектуального розвитку особистості і формування відповідних умінь (забезпечення зв’язку теорії і практики);

- оволодіння кожним учнем академічними, художніми, етичними та практичними вміннями для успішної участі у демократичному суспільстві.

 

 

(За матеріалами навчальної програми "Крок за кроком", 2005)