Нові завдання сучасної освіти вимагають від педагога виконання  багатьох різних ролей, зокрема і таких:

– фасилітатор. Роль фасилітатора – допомогти учням досягнути очікуваних результатів навчання. Тому педагог-фасилітатор радше задає запитання, сприяє, щоб звучали різні думки, точки зору у групі. На відміну від презентатора, який є певним чином експертом в інформації, що презентується, фасилітатор пропонує процес, який допомагає учасникам засвоїти знання. Тому візуальні засоби, які використовує фасилітатор, такі як фліп-чарт, призначені для запису ідей учасників, на відміну під засобів, які використовуються під час презентацій. Фасилітування – це також процес, який забезпечує лідерство без нав'язування конкретних результатів. Цей процес включає розуміння як вербальних, так і невербальних послань; уточнення разом з учасниками їхніх намірів, відслідковування та документування інформації,  напрацьованої групою;

– наставник. Допомагає учням переносити здобуті знання у практику. Заохочує практику рефлексії;

– консультант. Ділиться знаннями, навичками, розвиває спроможності учнів, привносить вклад в успіх кожного.