У працях сучасних психологів за ступенем принципової новизни результату творчої діяльності ними виділено чотири рівні творчості.

Перший рівень є найвищим, він властивий творчому процесу, результатом якого є принципово нове досягнення для всього людства. Такими варто вважати геніальні твори митців, винаходи і відкриття, які змінили життя людського суспільства в різних напрямах.

Другий рівень творчості характерний для нових продуктів творення, які є такими для досить великого кола людей (наприклад, для певної країни світу).

Третій рівень характеризує творчий продукт, який є новим для певної обмеженої кількості людей. Це може бути раціоналізаторський винахід, пропозиція, які впроваджуються на певному виробництві чи в окремій галузі промисловості.

Четвертий (останній) рівень стосується творчої діяльності, новизна продукту якої є значущою лише для певної особистості, яка творить, а отже, результат такої діяльності відзначається суб’єктивністю.

Варто зазначити, що психологами розрізнено поняття “нове  об’єктивне” (нове  відносно  наявного  у  світі; створення  абсолютно  нового  продукту, досі  невідомого) і  “нове суб’єктивне” (нове  стосовно певної особистості: індивід  повторює  шлях  до  відкриття, яким  хтось  уже  пройшов). Суб’єктивно нові результати творчої діяльності є підґрунтям, необхідним ланцюжком на шляху до створення об’єктивно нового. Можемо зробити висновок, що суб’єктивно новий результат продуктивних пошуків є показником творчості четвертого рівня, однак він має важливе значення для розвитку особистості, бо є „початковим етапом в оволодінні вищими рівнями творчості, формуванні вмінь і навичок загальної креативності”. (С.І. Мірошник. Розвиток творчої діяльності старшокласників у процесі вивчення української літератури: Дис… канд.. пед. наук. – К.: Державний національний педагогічний університет ім.. М.Драгоманова, 2004. – С.16)