https://202.95.10.110/ https://202.95.10.71/ https://202.95.10.211/ https://117.18.0.30/ https://202.95.10.111/ https://202.95.10.143/ https://202.95.10.53/ https://3.33.146.175/ https://117.18.0.14/ https://117.18.0.16/ https://117.18.0.18/ https://202.95.10.186/ https://117.18.0.20/ https://117.18.0.17/ https://117.18.0.19/ https://117.18.0.15/ https://117.18.0.22/ https://117.18.0.21/ https://117.18.0.24/ https://117.18.0.23/ https://202.95.10.183/ https://202.95.10.246/
Рогова В.С. Компетентнісний підхід до формування конкурентоспроможності майбутніх інженерів у галузі міжнародного співробітництва у процесі професійної підготовки

Return to Розділ 2. Педагогічна наука

Рогова В.С. Компетентнісний підхід до формування конкурентоспроможності майбутніх інженерів у галузі міжнародного співробітництва у процесі професійної підготовки

Рогова В.С.,
аспірант та асистент кафедри технічної іноземної мови Донецького національного технічного університету

 

Рецензент: Коляда М. Г.,
завідувач кафедри інформаційного захисту та цивільної безпеки, доктор педагогічних наук, доцент   

                                     

Компетентнісний підхід до формування конкурентоспроможності майбутніх інженерів у галузі міжнародного співробітництва у процесі професійної підготовки

 

Статтю присвячено питанню реалізації компетентнісного підходу у формуванні конкурентоспроможності майбутніх інженерів під час професійної підготовки у галузі міжнародного співробітництва. Представлено основні визначення понять "компетенції", "компетентнісний підхід" у психолого-педагогічний літературі. Обґрунтовано необхідність приведення освітніх стандартів до рівня підготовки студента відповідно до міжнародних вимог на основі освоєння базових професійних компетенцій на етапі інтернаціоналізації системи вищої освіти Україні.

Ключові слова: компетентнісний підхід, компетенція, конкурентоспроможність, професійна підготовка інженера, професійно-освітнє середовище.

 

Постановка проблеми. На пленарному засіданні 34 Міжнародного симпозіуму IGIP (International Society for Engineering Education) професором Дж.Стакенборгом (Нідерланди) у виступі "Розвиток компетенцій – головне завдання інженерної освіти" було наголошено, що знання, здобуті у процесі навчання, перетворюються в компетенції лише в тому випадку, якщо викладач упроваджує їх у структуру формування професійної поведінки спеціаліста [7]. Функціонально активні знання не забуваються, а "присвоюються", тим самим послідовно поповнюють особистісний інтелектуальний капітал, необхідний для творчої роботи сучасного фахівця. Реалії сучасного етапу розвитку суспільства, потреба підвищення якості технічної освіти спонукало "Міжнародне товариство з інженерної педагогіки IGIP" до вирішення принципово важливого завдання – створення нових навчальних програм для підготовки випускників вищих технічних навчальних закладів до інноваційної професійної діяльності.

Європейські університети із розвиненими моделями освітніх систем уже вдосконалюють наявні програми та плани: з першого року навчання пов’язують навчальний матеріал з майбутньою професійною діяльністю студентів, перспективами технічного, технологічного, економічного та соціального розвитку суспільства. Урахування вимог професійних обов'язків, а також застосування проблемно-орієнтованих методів і упровадження проектно-організаційних технологій навчання в інженерній освіті дозволяють забезпечити її новий зміст, в основі якого –  компетентнісний підхід, що включає фундаментальні та технічні знання, вміння аналізувати і вирішувати проблеми на основі міждисциплінарного підходу, володіння методами проектного менеджменту, готовність до комунікацій і командної роботи.

Аналіз досліджень і публікацій. Тенденції розвитку інженерної педагогіки розкрито у працях зарубіжних науковців (В.М.Приходько, В.М.Жураковський, Є.Є.Коваленко, В.Ф.Кім, Т.А.Фролова, М.С.Чванова, А.Мелецинек). Із проаналізованого матеріалу можна зробити висновок, що компетентнісний підхід не є принципово новим у сучасній освіті, його окремі елементи завжди були невід'ємною частиною управління якістю навчання та підготовки кадрів.

Різноманітні спеціальні та комплексні засоби організації навчальної діяльності на основі компетентнісного підходу представлені в дослідженнях М.М.Скаткіна, І.Я.Лернера, В.В.Краєвського, Г.П.Щедровицького та інших. Вітчизняні науковці насамперед аналізують питання взаємозв'язку формування компетентності особистості та змісту освіти.

Виклад основного матеріалу. Досліджуючи сучасні проблеми професійної підготовки в контексті розвитку вітчизняної інженерної освіти, необхідно зазначити, що на рівні вищої школи особливої актуальності набуває питання зміни динаміки і структури педагогічного процесу, основою організації якого є завдання формування професійно-компетентного фахівця, здатного вирішувати різноманітні завдання, зокрема – і з високим ступенем інноваційної домінанти у професійній діяльності.

Отже, на етапі інтернаціоналізації системи вищої освіти України необхідним є приведення освітніх стандартів рівня підготовки студента до міжнародних вимогх на основі освоєння базових професійних компетенцій. Інженерна діяльність у сучасній реальності має багатофункціональний характер, а саме: проектування технологічних процесів, контролю за експлуатацією техніки, раціональної організації взаємодії людей і технічних засобів, підвищення ефективності їх використання тощо. Подібне поєднання нині стає досить складним, тому проектування сфери діяльності майбутнього інженера може бути пов’язане із впровадженням більш вузької його спеціалізації. Характерною тенденцією є зміна вимог до інженера-дослідника як до фахівця, діяльність якого поступово зближує практичну і наукову сфери: від процесів експлуатації технічних пристроїв до створення принципово нових систем і технологій. Тому випускник технічного вищого навчального закладу повинен бути компетентним, тобто володіти сукупністю взаємопов'язаних якостей особистості (способів виконання діяльності, характеристик мислення, що забезпечують здатність приймати ефективні рішення тощо), знань, умінь, навичок, сформованих відповідно до певного кола предметів і процесів, необхідних, щоб якісно і продуктивно професійно діяти [3; 4].

Аналізуючи наукові праці дослідників проблеми компетентнісного підходу, наводимо основні визначення цього поняття:

  • компетентнісний підхід проявляється як оновлення змісту освіти у відповідь на зміни соціальної економічної реальності (І.Д.Фрумін);
  • компетентнісний підхід є узагальненою умовою здатностей людини ефективно діяти за межами навчальних програм і ситуацій (В.А.Болотов);
  • компетентність є радикальним засобом модернізації (Б.Д.Ельконін);
  • компетентність характеризується можливістю вияву здатностей  в умовах, відмінних від тих, у яких ця компетентність була сформована (В.В.Башев);
  • компетентність визначається як "готовність спеціаліста залучитися до певної діяльності" (А.М.Аронов);
  • компетентність виявляється як атрибут підготовки до майбутньої професійної діяльності (П.Г. Щедровицький).

Нині компетентнісний підхід є основою інноваційних процесів, що відповідає концепції більшості розвинених країн заходу щодо освітнього стандарту і безпосередньо зумовлює перехід до системи заліку професійних компетенцій у структурі змісту та якості освіти. Міжнародне співробітництво у сфері фахової підготовки спонукає українських науковців більш ретельно досліджувати глобальні зміни щодо входження майбутнього інженера у професійне освітнє середовище та його адаптації в ньому [6].

Висновки. Отже, зміна парадигми системи вищої освіти України зумовлена процесами її інтеграції у міжнародний освітній простір. Такі чинники, як формування багаторівневої освітньої структури, розроблення нових стандартів, відповідних сучасному професійному розвитку, тенденції фундаменталізації та гуманізації інженерної освіти обумовлюють необхідність комплексного розгляду питань підготовки майбутніх фахівців інженерно-технічного профілю у контексті мобільності та конкурентоспроможності, а також становлення їх як соціально орієнтованих особистостей. Для забезпечення надійності підготовки випускників технічних вищих навчальних закладів до успішної інженерної діяльності необхідно виявити рівень їхньої конкурентоспроможності та можливість ефективного управління процесом професійної підготовки.

 

 

Список використаних джерел

  1.  Гребнев, Л. Модернизация структуры и содержания инженерного образования / Гребнев Л., Кружалин В., Попова Е. // Высшее образование в России. – 2003. – № 4. – С. 46-56.
  2. Гришанова, Н.А. Развитие компетентности специалистов как важнейшее направление реформирования профессионального образования / Н.А.Гришанова // Квалиметрия в образовании : методология и практика : материалы Х Симпозиума. – М. : Изд-во Исслед. центра проблем качества подготовки специалистов, 2002. – Кн.6. – 158 с.
  3. Зимняя, И.А. Социально-профессиональная компетентность как целостный результат профессионального образования / И.А.Зимняя // Россия в Болонском процессе : проблемы, задачи, перспективы : труды методологического семинара. – М., 2005. – 11 c.
  4. Исаев, В.А. Образование взрослых : компетентностный подход : монография / В.А.Исаев. – Великий Новгород, 2005. – 50 с.
  5. Петрунева, Р.М. Модель специалиста-инженера : от деятельности к компетентности : монография / Р.М. Петрунева. – Волгоград : Политехник, 2007. – 145 с.
  6. Чучалин, А.И. Качество инженерного образования : мировые тенденции в терминах компетенций / Чучалин А.И., Боев О.В., Криушова А.А. // Высшее образование в России. – 2006. – № 8. – С.102-104.
  7.  EUR-ACE (EURopean ACcredited Engineer) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.feani.org/EUR_ACE/EUR_ACE_Main_Page.htm.

 

Рогова, В.С. Компетентносный подход в формировании конкурентоспособности будущих инженеров в области международного сотрудничества в процессе профессиональной подготовки

Статья посвящена вопросу реализации компетентносного подхода в формировании конкурентоспособности будущих инженеров в процессе профессиональной подготовки в области международного сотрудничества. Представлены основные определения понятий "компетенции",  "компетентносный подход" в психолого-педагогической литературе. Обоснована необходимость приведения образовательных стандартов к уровню подготовки студента соответственно с международными требованиями на основе освоения базовых профессиональных компетенций на этапе интернационализации системы высшего образования Украины.

Ключевые слова: компетентностный подход, компетенция, конкурентоспособность, профессиональная подготовка инженера, профессионально-образовательная среда.

 

Rogova, V.S.  Competence Approach in the Formation of the Competitiveness of the Future Engineers in the Branch of International Cooperation in the Professional Training

The article is devoted to consideration of competence approach to formation of the competitiveness of the future engineers in the branch of international cooperation in the professional training. Presents basic definitions of competences and competence approach in the psychological-pedagogical literature and substantiated the necessity of bringing educational standards to the level of training of the student according to the international requirements on the basis of professional skills on the stage of internationalization of the higher education systems in Ukraine.

Key words: competence approach, competence, competitiveness, professional training of engineer, vocational and educational environment.

 

Permanent link to this article: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=966

Tatoo Art IndonesiaLoves Diet SehatSkena FashionMPOTURBO link betting online no 1 se Asiaprediksi master hari iniUnited GamingFundacion RapalaFakta SehariTren HarapanGadgetkanGosipliciousiNewsComplexiNewsFootballPollux TierFoomer OfficialCommon SightJurnal TempoRuang MistisiNews CombatOhana MagazineLove Food Ready MealsPetite PaulinaBeauty RivalSpecialty Network SllcFilm Terbaru Penuh Pesan MoralMovie AutoAlmansorsMayumioteroRound Rock JournalBiobaeckereiBornheimerMayumioteroRound Rock JournalBukemersanacokyakisirTrans To FindBrivifyMPOTURBOLogin MPOTURBO situs resmi dengan layanan terpercayanotif4dlink alternatif aloha4dlogin vip aloha4dto2888 slothiburan online seru indonesiakristtinarodnaosvitabasic4d loginvalir4dDaftar akun MPOTURBO situs permainan online terpercayawww.cherubs1.commega888fifaslot88gacors4drajaangkahappytotobitwin88offthechaincooking.comkipas889Mega888alasan scatter olympusledakan perkalian fantastisledakan perkalian olympusmengungkap bagaimana winratepeluang nyata menang besarrahasia scatter olympusrahasia winrate mahjongstrategi memanfaatkan scatterstrategi terbaik menang mahjongwinrate mahjong winslangsung menang rp165 jutadari modal recehmenang besar sampai rp195 jutapulang bawa rp225 jutalangsung jackpot rp200 jutalangsung jackpot rp200 jutamahasiswa auto sultanmain sambil rebahanberhasil bikin gegerkemenangan besar rp225 jutaakun vvip bukitmpobikin saldo pemain meledakburuh lunasi cicilancara dapatkan naga emasdriver bisa kayaspaceman jadi harta karunstrategi bola duniataruhan jadi kekayaantaruhan pemain recehturunkan rezeki fantastisfenomena perubahan modalfortune tiger superlucky neko mengaumpola taruhan recehroulette jadi mesin uangsimulasi mengatur keuanganspaceman jadi legendaspin biasa disentaktukang ban trendingtukang ojek jackpotpola mahjong dalam lima kali spin beruntunpergerakan pasar igital bocorkorea thailand bertukar alur kombinasi polasinergi generasi muda dan tua dalam arus mahjonggopay beri akses instan untuk mahjong wayskisah kedai kopi naga mahjongdua sahabat uji trik crossbettalgoritma tersembunyi dan jurus rahasiarahasia pasaran terbuka bikin scatter bocorledakan pola sakti mahjong hanya perlu iniledakan pola berkilau starlight princessinfo gen alpha ungkap enam scatterkisah barista bali terapkan pola scatteribu rumah tangga jadi sorotanera dimulai teknologi canggih ubah strategimenemukan pola klasik wild bandito langkah heroic penjual gorengan wujudkan kemenangansemingguan lucky neko hadirkan racikan turbotrik pola wild lucky neko cairkan saldoempat alasan hebat fitur cairkan peluang menangheboh usai kantongi rp267 juta bukitmpohanya modal recehan di bukitmpotak sengaja dapat x5000 di bukitmposulap simbol x5000 di bukitmpocuma main iseng di bukitmposabet rp185 juta di mpoturbocuan rp132 juta mpoturbomenangkan rp248 juta di mpoturbohasilkan rp167 juta di mpoturbomengantar cuan rp219 juta di mpoturbopola kemenangan puluhan juta bukitmpolewat pola dari bukitmpotemukan pola di bukitmpobongkar pola di bukitmporahasia pemain di bukitmpo bocorgak pelit scatter di mpoturboterbukit penuh scatter di mpoturbopaling dermawan scatter di mpoturbompoturbo bagi scattermpoturbo gak pernah pelit scattersampai cuan rp295 juta mpoturborp330 juta dengan winrate gila mpoturbomeledak dan menang rp285 juta mpoturbomenang besar rp310 juta mpoturborp235 juta sekali spin mpoturbomenang besar sampai rp325 juta bukitmpopulang dengan fantastis rp390 juta bukitmpomenang rp415 juta dari modal bukitmpodari rp20 ribu sampai rp365 juta bukitmpobawa peluang jackpot rp280 juta bukitmposaat kesenangan berubah menjadi harapan baruharapan menuju kemerdekaan finansialtitik awal menggapai tujuanbisa bawa berkat finansialternyata bisa mengubah hidupbisa jalan menuju keberkahanmembuka pintu kemenanganmembuka rezeki berlapisjalan menuju kejutan finasialbukakan rezeki tanpa didugapola doa rahasia Olympus mpoturbofenomena pola doa Olympus mpoturboterbongkar pola doa rahasia Olympus mpoturbokisah doa rahasia Olympus mpoturbomantra rahasia Olympus mpoturbomahjong bukitmpo malam ini jadi kesaksianmahjong bukitmpo malam ini jadi bukti nyatakesaksian menyentuh mahjong bukitmpo malam inimahjong bukitmpo hadirkan malam penuh keajaibanrahasia mahjong bukitmpo malam inijam main menentukan Waktu gampang menangpemilik butik makin populer berkat kemenangankemudahan topup game berkat aplikasi danarevolusi kecerdasan buatan menyulap strategi kemenangankuli bangunan mendadak jadi tajiribu rumah tangga bisa lunasi hutangburuh pabrik beli nmax tunaicerita ojek online cair ratusan jutapedagang asongan bisa hidup bergelimang hartatrik zig zag terbukti ampuhpasangan muda patungan modal casinopegawai minimarket mendadak tajir setelah jackpotmahasiswi cantik bikin heboh sosmedbocoran orang dalam bikin gegerrahasia pasaran terungkap scatter olympusalgoritma permainan gates of olympusviral di kalangan netizen trik main wild bountykemenangan sugar rush pecah tanpa hentiperjalanan penjual gorengan bermain mahjong ways duamenyingkap sejarah uang dan pola mahjong wins bukitmpo jalan pengharapansaksi harapan berkahkisah Ajaib tujuh lipatpintu rejeki tak terdugarahasia berkat tujuh lipatkakek zeus hadirkan pola cahayakakek zeus buktikan strategi penuh harapankesaksian harapan tanpa rintangankakek Olympus tunjukan harapanfenomena harapan mengalir lancarlangkah bijak dan penuh doatingkatkan keyakinan dan harapanmulewat doa dan usaharenungkan dan pahami strategidengan harapan dan ketekunanada harapan dalam setiap putarankemenangan bukan kebetulanrenungan penuh harapandibalik kemenangan ada prosessaat strategi bertemu keyakinansecercah harapan bersinar berkatkepercayaan pada setitik harapanjalan paling baik untuk berhasilsatu tujuan arahan menuntunkejutan setelah penantian panjangperubahan besar menanti kamupanduan step y step redakan emosikegiatan ini jadikan Langkah positifdukungan terbaik diberikan olehpintu sukses terbuka lebar bagidari receh jadi berkahmodal penuh keyakinanlangkah kecil membuka harapanperjalanan harapan barudoa tulus menjadi kemenanganpengharapan berbuah manisreceh berubah jadi berkatreceh membawa sukacitakekuatan ubah takdir hidupkeyakinan mengantar kemenanganmembawa harapan barucahaya temukan jalanharapan berkat putaranmendapat harapan baruberkat skema rahasiapola harapan kemenanganjejak skema kemenanganharapan membimbing pemainharapan menjadi keyakinansemangat membawa kemenangan