Статті даної рубрики розкривають історичні аспекти освітньої сфери: діяльність провідних вітчизняних учених, відомих педагогів, історію окремих освітніх інституцій, історичний аналіз педагогічних категорій тощо.
2008 рік
Випуск №1(4)
Захлюпаний В.М., Колесник Н.А., Шушкевич С.Л.,Пархоменко Л.П. Історія Гостомельської школи
Клокар Н.І., Рокицька О.Д. Музей історії освіти Київщини як культурно-освітній осередок
Випуск №2(5)
овровський І.Г. Розвиток системи релігійного виховання у школах Міністерства народної освіти Російської імперії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.)
Хміль Н.А. Розвиток та функціонування української науково-педагогічної періодики в 50-80-х роках XX століття
Випуск №3(6)
Ковровський І.Г. Релігійно-моральне виховання учнів церковноприходських шкіл російської імперії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.)
Шахненко В.І. Теорія і практика створення дитячих колективів у педагогічній спадщині А.С.Макаренка та В.О.Сухомлинського: порівняльний аспект
2009 рік
Випуск №1(7)
Фігурська Л. В. Становлення та розвиток тестування як методу педагогічної діагностики
Випуск №2(8)
Барабаш І.В. Внесок керівників Імператорського Російського музичного товариства у розвиток просвітницько-педагогічної діяльності його відділень в Україні
Терехова Л.В. Творчість Хільдегарди з Бінгена як винятковий феномен середньовічної філософії, літератури та духовного наставництва
Випуск №3(9)
Башавець Н.А. Історія розвитку проблеми здоров'язбереження молоді
Смагін І.І. Навчальна програма як історико-педагогічне джерело для дослідження шкільного підручника "Суспільствознавство" (60-і – перша половина 70-х років ХХ століття)
2010 рік
Випуск №1(10)
Рокицька О.Д. Івчук Василь Якович, Герой України: подвиг людяності в нелюдський час
Випуск №3(12)
Смагін І.І. Методичні засади підручникотворення з навчальних предметів "Логіка" і "Психологія" (40-50 рр. ХХ ст.)
Вереітіна І.А. Методи навчання професійно-орієнтованого писемного мовлення студентів немовних вищих навчальних закладів у кінці ХХ – на початку ХХІ століть (1990-2009 рр.)
2011 рік
Випуск №1(13)
Карпенко М.І. Соціально-історичний контекст розробки ідей формування культури здоров’я школярів у педагогічній спадщині В. Сухомлинського
Лисичарова Г.О. Розвиток методичних ідей і змісту географічної країнознавчої освіти
Випуск №2(14)
Басаргина Л.В. Совершенствование системы подготовки и постдипломного профессионального развития учителей-логопедов в Алтайском крае
Гарбуза Т.В. Використання інформаційних технологій у дистанційному навчанні іншомовного спілкування в університетах Великої Британії
Випуск №3(15)
Вереітіна І.А. До інновацій через ретроспективу: методи навчання англійського писемного мовлення (1950-1980)
2012 рік
Випуск №1(16)
Вішар Ю.Ю. Історичне підґрунтя інноваційних процесів в контексті Болонської реформи
Випуск №2(17)
Богданець-Білоскаленко Н.І. Науково-педагогічні погляди вчених початку ХХ століття на виховання і навчання дитини рідною мовою
Білаш Л.М. Заслужені вчителі Яготинщини
2013 рік
Випуск №1(19)
Рокицька О.Д. Культурно-освітня, громадська та церковна діяльність О.П. Крижановського
Різничок С.В. Становлення та розвиток кафедр фармацевтичного факультету Львівського державного медичного інституту в 1944-1991 рр.
Випуск №3(21)
Фурман І.В. Михайло Авенаріус − видатний педагог і фізик, засновник української наукової фізичної та науково-методичної школи
Кочурська І.В. Особливості історичного розвитку гуманістичних ідей у музичній освіті молоді
Жосан О.Е. Становлення радянської шкільної навчальної літератури з філологічних дисциплін (20-ті – початок 30-х років ХХ століття)
2014 рік
Випуск №1(22)
Бондар В.І., Гладуш В.А. Онуфрій Миколайович Смалюга: сторінки біографії та внесок у підготовку педагогічних кадрів
Калашник Л.С. Досвід Іванівського Інтердому як підґрунтя діяльності системи соціального піклування про дітей-сиріт у КНР
Випуск №2(23)
Совгар О.М. Становище національної школи на теренах Східної Галичини у другій половині XIX – на початку XX століть
Карпенко М.І. Концептуальні засади формування культури здоров’я школярів у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського
2015 рік
Випуск №1(25)
Іващенко К.В. Досвід організації соціально-виховної роботи з дітьми за місцем проживання у ІІ половині XХ столітті
2015 рік
Випуск №3(27)
Княжева І.А. Соціально-історичний досвід підготовки викладачів для вищої школи
Сліпчук В.Л. Зміст, форми та методи професійної підготовки фахівців фармацевтичної галузі в 50–60-х роках ХХ століття
2016 рік
Випуск №1(28)
Пащенко Д.І. Олександр Захаренко – організатор здоров’язберігального патріотичного шкільного середовища
Випуск №2(29)
Тіхонова Н.Г. Становлення та розвиток взаємозв’язку школи, сім’ї і громадськості у вихованні учнів (1945-1991 рр.)
Випуск №3(30)
Барбаш Є.М. Тестування як засіб контролю навчальних досягнень учнів у вітчизняній іншомовній освіті у 60-90-ті роки ХХ століття (ретроспективний аспект)
2017 рік
Випуск №2(32)
Твердохліб Т. С. Організація педагогічної практики в Харківському єпархіальному жіночому училищі (друга половина ХІХ – початок ХХ століть)
Випуск №3(33)
Твердохліб Т. С. Висвітлення питання розвитку педагогічної освіти в духовних семінаріях у вітчизняній духовній періодиці (60-ті роки ХІХ століття)
Козацька І. В. Навчально-методичний супровід професійно-педагогічної підготовки майбутнього вчителя математики у другій половині ХХ ст.
Селятенко О. В. Співвідношення теорії та практики в підготовці акушерського персоналу в навчальних закладах Херсонської губернії наприкінці ХІХ – на початку ХХ століть
2018 рік
Випуск №1(34)
Козинець О.Д. Етапи управління розвитком шкіл передового досвіду в системі вітчизняної медичної освіти другої половини ХХ – початку ХХІ століть
Плівачук К.В. Історія розвитку жіночої освіти на Сквирщині в кінці ХІХ – на початку ХХ століть
Випуск №2(35)
Рокицька О.Д. Євгенія Волощенко – репресований український педагог
Випуск №3(36)
Бондар В.І., Гладуш В.А. Лікарсько-педагогічна діяльність професора Іллі Мусійовича Левінсона
Плівачук К.В. Навчальні заклади Сквирського повіту ХІХ – початку ХХ століть
2020 рік
Випуск №2(41)
Федів В. І., Олар О. І., Бірюкова Т. В. Історичний аспект виникнення і поширення кейс-методу