https://202.95.10.110/ https://202.95.10.71/ https://202.95.10.211/ https://117.18.0.30/ https://202.95.10.111/ https://202.95.10.143/ https://202.95.10.53/ https://3.33.146.175/ https://117.18.0.14/ https://117.18.0.16/ https://117.18.0.18/ https://202.95.10.186/ https://117.18.0.20/ https://117.18.0.17/ https://117.18.0.19/ https://117.18.0.15/ https://117.18.0.22/ https://117.18.0.21/ https://117.18.0.24/ https://117.18.0.23/ https://202.95.10.183/ https://202.95.10.246/
Білянін Г.І. Управлінська компетентність менеджера в системі безперервної освіти

Return to Розділ 2. Педагогічна наука

Білянін Г.І. Управлінська компетентність менеджера в системі безперервної освіти

Білянін Г.І.,
директор Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, кандидат педагогічних наук, доцент

 

Управлінська компетентність менеджера в системі безперервної освіти

У статті розкрито сутність поняття "управлінська компетентність", її компонентів: когнітивного, організаційного, комунікативного, рефлексивного. Представлено критерії оцінювання ступеня розвитку структури управлінської компетентності керівника освітньої установи. Проаналізовано вплив зміни соціально-економічних відносин у суспільстві на рольові функції менеджерів у системі безперервної освіти.

Ключові слова: компетентність, професійна компетентність, компоненти професійної компетентності, управлінський персонал закладів освіти, критерії оцінювання.

 

Постановка проблеми. Компетентнісний підхід забезпечує поступову переорієнтацію процесу навчання, освітньої системи з передавання статичних знань і формування єдиної картини світу (ідея "знання на все життя") до створення умов для забезпечення здатності управління знаннями і психологічної готовності до засвоєння нової інформації (ідея "навчання протягом життя"). Вагомим чинником ефективного сучасного менеджменту та неодмінною умовою інноваційних процесів у системі неперервної освіті є рівень розвитку управлінської компетентності керівників усіх типів освітніх закладів. Сучасний менеджмент в системі неперервної освіти має яскраво виражений міждисциплінарний характер, поєднуючи точні науки (необхідні результати і можливість їх перевірки) з гуманітарними (система цінностей, переконань і практичного досвіду).

Аналіз останніх досліджень і публікацій, у яких започатковано розв’язання порушеної проблеми та які використовує автор. На рубежі ХХ – поч. ХХІ ст. компетентність стала концептуальним орієнтиром та основою формування змісту освіти, її методів, критеріїв тощо. Спосіб розвитку цього утворення  трактується як компетентнісний підхід [12]. Останній у системі вищої та загальної середньої освіти є предметом наукового дослідження багатьох українських і зарубіжних учених, наприклад, Б. Вульфсона, Дж. Равена, М. Мескона, Л. Ващенко, І. Зимньої, Н. Кузьміної, В. Маслова, О. Овчарук, О. Локшиної, О. Пометун, Є. Огарева, В. Первутинського, А. Хуторського та ін.

Однак, незважаючи на значний інтерес науковців до питань розвитку професійної компетентності працівників закладів освіти різних типів, проблема реалізації компетентнісного підходу в системі управлінського персоналу закладів освіти як у теоретичному, так і практичному аспектах залишається малодослідженою.

Мета дослідження – аналіз сучасного стану, визначення перспектив реалізації компетентнісного підходу в системі управлінського персоналу закладів освіти.

Виклад основного матеріалу дослідження. Сучасна культура системи управління освітою тісно пов’язана з рефлексією тих соціально-цивілізаційних змін, що відбуваються і трактуються як постіндустріальне суспільство, інформаційна цивілізація, глобалізація, громадянське суспільство тощо [2].

Результат діяльності освітнього закладу – людина, яка володіє базовими якостями особистості (ключовими компетентностями), необхідними в сучасному суспільстві, серед яких особливе значення мають компетентності самонавчання і самоорганізації: це забезпечує особистості можливість  навчатися упродовж життя. У контексті компетентнісного підходу менеджмент у системі неперервної освіти [4] розглядають як здатність управління кадровими, інтелектуальними, інформаційними, матеріальними, фінансовими ресурсами на основі найбільш повної реалізації фізичного та духовного потенціалу людини з метою досягнення оптимального соціального результату відповідно до чинних правових норм. При цьому управлінська компетентність керівника освітнього закладу [1] тлумачиться як здатність і готовність керівника цілісно і ґрунтовно аналізувати, визначати, точно формулювати проблеми функціонування навчального закладу та обирати з-поміж альтернативних підходів їх вирішення найбільш доцільний і ефективний щодо конкретної ситуації освітнього закладу.

Загалом компетентність трактується як здатність успішно задовольняти індивідуальні та соціальні потреби, діяти й виконувати поставлені завдання. Кожна компетентність побудована на поєднанні взаємовідповідних знань, умінь і практичних навичок, ставлень і цінностей, поведінкових компонентів, усього того, що особистість може мобілізувати для активної дії.

Отже, компетентність – це особистісна якість працівника, що виявляється у стійкій здатності до виконання певних функцій, визначених професійною діяльністю чи вимогами посади. Тобто це комплексна характеристика особистості, що виявляється в конкретній діяльності та охоплює знання, вміння, навички й досвід з урахуванням здібностей, мотивації та особистісних особливостей.

У дослідженнях структури компетентності виокремлено її діяльнісну та комунікативну підструктури; перша включає знання, уміння, навички і засоби здійснення спілкування у межах суб’єкт-суб’єктної моделі взаємовідносин учасників навчального процесу.

За результатами дослідження пріоритетних проблем російської системи освіти [2] серед причин, що гальмують реформування вищої школи, вказано на недостатній рівень професіоналізму і компетентності управлінських кадрів, що становить 24 %. Водночас некомпетентність управлінців в освіті, за результатами соціологічних досліджень в Україні, стримує розвиток системи вищої освіти держави більшою мірою (35,3 %), якщо порівнювати з результатами досліджень у Росії.

Ученими встановлено, що в міру просування керівника кар’єрними сходинками в організації потреба в технічних навичках зменшується, а значення людських та концептуальних навичок, навпаки, зростає. Вершиною професійної майстерності як творчої самореалізації особистості вважають професіоналізм. Вирішальними факторами професіоналізму управління [14] вченими визначено такі:

  •   знання, що дозволяє розпізнавати проблеми та знаходити способи їх вирішення;
  •   досвід управлінської діяльності як комплекс знань і навичок, набутих у процесі практичної діяльності методом проб і помилок, оцінювання та усвідомлення успіху, аналізу результатів, зокрема й недоліків;
  •   мистецтво управління, тобто здатність співпраці з людьми, узгодження їхньої діяльності; уміння налагоджувати комунікативні зв’язки і формувати позитивні стосунки в колективі;
  •   середовище як оточення, що розкриває потенціал професіоналізму всієї системи управління: персонал управління, професійні якості працівників системи управління, організація управління як розподіл функцій, ставлення до роботи, технології вирішення проблем, взаємодія ланок, інформаційне забезпечення тощо.

Отже, компетентність і професіоналізм є головними чинниками суб’єктної реалізації індивіда. При цьому регулювальним фактором професійного зростання та творчої активності керівника є самосвідомість як досить сталий комплекс уявлень та суджень про себе, свої вміння, навички і можливості.

У структурі управлінської компетентності [1] виокремлено чотири основних функціональних компоненти: когнітивний, організаційний, комунікативний, рефлексивний, – для кожного з яких визначено склад функцій, освоєння способів виконання яких дозволить сформувати операційний комплекс педагогічної та управлінської діяльності. Цей комплекс розглядається як  відповідні вміння, способи дій керівника освітньої установи, що за певного досвіду роботи мають стати навичками та не менш важливою складовою управлінської компетентності – професійно значущими якостями особистості.

Ступінь розвитку структури управлінської компетентності керівника освітнього закладу [1] в єдності та взаємозв’язку її компонентів оцінюється за наступними критеріями:

  • управлінське й педагогічне мислення; повнота, глибина, системність  управлінських, педагогічних, правових, економічних і спеціальних знань у сфері освіти, їх застосування у вирішенні професійно-педагогічних та управлінських ситуацій; усвідомлення управлінських і педагогічних цінностей; аргументоване висунення нестандартних рішень та алгоритмів управлінської, педагогічної, предметно-практичної діяльності (когнітивний компонент);
  • здійснення комплексу організаційних заходів, спрямованих на  виконання мети і завдань закладу; мобілізація колективу до оптимально ефективних професійних дій щодо реалізації функцій; забезпечення сприятливих умов для розвитку працівників та установи; вміння керувати своїм часом і часом підлеглих, володіння навичками самоменеджменту (організаційний компонент);
  • висока здатність впливати на думку колективу; продуктивна взаємодія в  управлінській діяльності, толерантне сприйняття партнерів на основі емпатійних налаштувань; професійно-групова співпричетність, уміння сформувати команду однодумців (комунікативний компонент);
  • професійна саморегуляція, вміння володіти почуттями; корекція власної поведінки і діяльності щодо поставлених цілей, конкретної ситуації і результатів самопізнання власних ділових, особистісних якостей і психофізичних особливостей; асиміляція освітнього середовища, адекватна самооцінка і самоаналіз управлінської діяльності; приборкання підсвідомих реакцій організму і психіки з метою запобігання відмов уваги, пам'яті, некерованих емоцій (рефлексивний компонент).

Сформованість цих компонентів в їх єдності та взаємозв'язку забезпечує особистісно-професійне становлення керівника і характеризує його як компетентного фахівця в галузі управління.

У сучасності стилі управління, система професійних цінностей, а також рольові функції керівників першого та другого рівнів управління істотно змінюються. В умовах переходу до ринкових відносин поняття "ринок освітніх послуг", "ринок праці" стали даністю і реалізуються у трьох напрямах [15]:

  •   у побудові міжособистісних взаємин у колективі. Роль керівника при цьому полягає в тому, що він повинен бути лідером, який об'єднує всіх працівників освітньої установи, є зразком для наслідування щодо професійних, особистісних і ділових якостей;
  •   в організації системи внутрішніх і зовнішніх зв'язків, де керівник  виконує функцію накопичення та розподілу інформації з усіх питань щодо функціонування навчального закладу;
  •   у прийнятті управлінських рішень, особливо за кризових для колективу  ситуацій, як, наприклад, за недофінансування освітніх, культурно-розважальних програм, заходів, у прийнятті проектів, що реалізуються із залученням інвестицій комерційних структур і приватного капіталу.

Висновки. Нова парадигма управління освітнім закладом передбачає зміну управлінської ієрархії, жорстких схем і правил командною роботою з метою впровадження інновацій, неперервного навчання і вдосконалення працівників. За таких умов керівники стануть помічниками та партнерами підлеглих, готовими до усвідомленого ризику з метою оптимального саморозвитку працівників, ефективного використання їхнього потенціалу. Ці потреби зумовили появу організації нового типу – самонавчальної організації [4]. Умовами успіху в діяльності таких організацій є створення професійних команд, взаємний обмін інформацією, що сприяє формуванню атмосфери довіри, почуття приналежності до колективу освітньої установи.

 

Список використаних джерел

  1. Білуха, М.Г. Основи наукових досліджень [Текст] : підручник [для студ. екон. спец. вузів] / М.Г. Білуха. – К. : Вища школа., 1997. – 271 с.
  2. Введенський, В.Н. Моделювання професійної компетентності педагога [Текст] / В.Н. Введенський // Педагогіка. – 2003. – № 10. – С. 51-55.
  3. Вишнякова, С.М.  Професійна освіта : словник [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.razym.ru/spravochniki/slovar/135641-vishnyakova-sm-professionalnoe-obrazovanie-slovar-klyuchevye-ponyatiya-terminy-aktualnaya-leksika.html.
  4. Бєлова, Є.М. Управлінська компетентність керівника [Текст] : монографія / Е.Н. Бєлова. – Красноярськ, 2007. – 268 с.
  5. Даниленко, Л.І. Менеджмент інновацій в освіті [Текст] / Л.І. Даниленко. – К. : Шкільний світ, 2007. – 120 с.
  6. Запалацкая, В.С. Формирование профессиональной компетентности руководителей в области стратегического управления развитием муниципальных образовательных систем : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 [Рукопись] [Электронный ресурс] / Запалацкая В.С. – Москва, 2004. – 184 c. – Режим доступа : http://www.dissercat.com/content/.
  7. Зязюн, І.А. Світоглядні пріоритети педагогіки [Текст] / І.А. Зязюн // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : збірник наук. пр. У 2-х част. / редкол. : І.А.Зязюн та ін. – К.; Вінниця : ДОВ Вінниця, 2002. – Ч. 1. – С. 34-42.
  8. Кравченко, Г.Ю. Забезпечення якості навчання на курсах підвищення кваліфікації на основі проведення діагностування слухачів [Текст] [Електронний ресурс] / Г.Ю. Кравченко // Народна освіта. – 2008. – Випуск 2 (5). – Режим доступу : http://www.narodnaosvita.kiev.ua/Narodna_osvita/vupysku/5/statti/4kravchenko.htm.
  9. Креденець, Н.Д. Модель формування професійної компетентності майбутнього фахівця легкої промисловості [Текст] [Електронний ресурс] / Н.Д. Креденець. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/vchu/ N157/N157p095-100.pdf.
  10. Линьова, І.О. Компетентнісний підхід в основі професійної підготовки сучасних керівників загальноосвітніх навчальних закладів до інноваційної діяльності [Текст] [Електронний ресурс] / І.О. Линьова // Теорія та методика управління освітою. –  2010. –   № 4. – Режим доступу : http://tme.umo.edu. ua/docs/4/10lineia.pdf.
  11. Лозниця, В.С. Психологія менеджменту [Текст] / В.С. Лозниця. – К. : ТОВ "УВПК", 2001. – 227 с.
  12. Маслов, В.І. Концептуальні засади розробки орієнтовних стандартів змісту компетентності фахівців [Текст] [Електронний ресурс] / В.І.Маслов // Освітологічний дискурс. – 2010. – № 2. – Режим доступу : http://innovations.kmpu.edu.ua/ ENFV /2011_2/11mvizkf.pdf.
  13. Мескон, М. Основы менеджмента [Текст] / Мескон М., Альберт М., Хедоури Ф. – М. : АНХ, 1997. – 702 с.
  14. Носков, В. Компетентність як складова підготовки фахівців у гуманітарному вищому навчальному закладі [Текст] [Електронний ресурс] / Носков В., Кальянов А., Єфросініна О. // Український центр політичного менеджменту. – Режим доступу : http://www.politik.org.ua/vid/magcontent. php3?m=6&n=62&c=1376&setcss=1&ncss=big.
  15. Олійник, В.В. Професійне зростання педагогічних працівників : організаційно-педагогічний аспект [Текст] / В.В. Олійник, Л.І. Даниленко // Методист. – 2003. – № 3. – С. 2-5.
  16. Покроєва, Л.Д. Моделювання процесу професійного зростання керівників загальноосвітніх навчальних закладів у системі післядипломної педагогічної освіти [Текст] [Електронний ресурс] / Л.Д. Покроєва, Г.Ю. Кравченко // Народна освіта. – 2012. – № 2 (17). – Режим доступу : http://www.www.narodnaosvita.kiev.ua/vupysku/17/statti/pokroeva.htm.
  17. Равен, Дж. Компетентность в современном обществе [Текст] / Дж. Равен. – М. : Коги-то-Центр, 2002. –  341 с. – Режим доступа : http://www.rusnauka.com/4_SWMN_ 2010 /Pedagogica/ 58932. doc.htm.

 

Билянин Г.И. Управленческая компетентность менеджера в системе непрерывного образования

 

В статье раскрыто сущность понятия "управленческая компетентность", ее компонентов: когнитивного, организационного, коммуникативного, рефлексивного. Представлены критерии оценивания степени развития структуры управленческой компетентности руководителя образовательного учреждения. Проанализировано влияние изменений социально-экономических отношений в обществе на ролевые функции менеджеров в системе непрерывного образования.

Ключевые слова: компетентность, профессиональная компетентность, компоненты профессиональной компетентности, управленческий персонал учреждений образования, критерии оценивания.

 

Bilanyn, G.I. Manager’s Management Competence in the System of Continuing Education

The article discovers basic concepts of management competence and its components: cognitive, organization, communicative, reflexive. Assessment’s development degree criterions of the educational institutions manager’s management competence are presented. The influence of society’s changing socio-economic attitude on manager’s role functions in the system of continuing education is analyzed.

Key words: competence, professional competence, components of professional competence, overhead staff of educational institutions, assessment criterions.

Permanent link to this article: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=1508

Tatoo Art IndonesiaLoves Diet SehatSkena Fashionprediksi master hari iniUnited GamingFundacion RapalaFakta SehariTren HarapanGadgetkanGosipliciousiNewsComplexiNewsFootballPollux TierFoomer OfficialCommon SightJurnal TempoRuang MistisiNews CombatPortal Gaya Hidup & HiburanLove Food Ready MealsPetite PaulinaBeauty RivalSpecialty Network SllcFilm Terbaru Penuh Pesan MoralMovie AutoAlmansorsMayumioteroRound Rock JournalMPOTURBOnotif4dlink alternatif aloha4dlogin vip aloha4dto2888 slothiburan online seru indonesiakristtinarodnaosvitabasic4d loginvalir4dkompetisi pemain mahjonglomba memasak hidanganmahjong di acara nasamahjong jadi temamahjong meniru pemainolympus mengguncang duniapemain mahjong gegerrahasia Olympus terkuakstarlight jadi sorotanstarlight masuk drama asiaberkat pola petirhujan permen terlarangkutukan petir zeusledakan petir abadiolympus lautan scatterpola dewa maksimalpola menggandakan modalpola sang putristrategi badai permenzeus memicu scatterberhasil bawa pulang mobilberkat pola cryptoledakkan wild olympusmodal receh jadi miliardermuncul bikin shockpetir menyapu semua lawanpola demon slayerpola sayap emastersambar petir olympuszodiak percaya hokifitur kunci providersudah banyak pemain cobabukan cuma tebakanselamat tinggal kalahmembuat roda uang terus berputarmain cepat cuan melejitsimak rahasia pola jitupola cerdas yang sering digunakancerita inspiratif sekaligus dramatistak usah buru buru dan repotbangun tidur langsung hokibikin hoki lancar dan dompet tebalsetiap minggu dompet tambah beratputaran penentuan ini kini jadi milikmuwaktunya ambil keuntunganberubah jadi miliarderusaha tak mengkhianati hasildijamin konsisten menangcara praktis membaca polariset resmi ungkap formulatransformasi hidup rina menang olympusscatter hitam ubah hidup lilistanpa emosi dan nafsu berlebihlika liku perjuangan siskatanpa tekanan dan targetbonus meledak tanpa modal tambahantak perlu ribet lagirahasia waktu emasungkap resep rahasiamalam jadi ajang spektakulermenjadi juara turbo mahjong strategi tersembunyi mayongpemain malang buktikan kesuksesandengan menempatkan scatterfitur unik mahjong winskuasai pola permainan ganesha goldbanyak pemain mengandalkan olympusmengungkap sistem rng mahjongmembantu pemain raih kemenanganpola keramat mahjong waysforum gaming mahjonggame bukitmpo favoritmengatur taruhan seriolympus cairkan scatterpemain menang beruntunpola raih untungpola turnamen mahjongraih kejutan di olympusskandal Olympus hebohstrategi ala gamerberi satu putarancosplay bertema starlightolympus hentikan putaranpola sakti pemainpola terbaru lawanrahasia modal kecilstabilkan cuan besarstrategi memecah taruhanteknik menghafal kartuteknologi dalam mahjongbendera terbalik hampir terjadiberjuang lawan buayanama rayyan arkan dikhasungai bulete bikin gegerselebrasi gol timnas u-17hotel pekalongan dapat ratinghadiah kemerdekaan indonesiabocah penari pacu jalurnetizen heboh bandingkan aksinyamobil mewah lamborghini hancurpeluang menang besarbukan hanya keberuntungantidak banyak orang tahumemaksimalkan kemenangan tepatteknik cerdas pancing keuntunganmeraih kemenangan fantastisnikmati perputaran cepatnyastrategi terbukti ampuhpemain pro pilih inimember menang terusauto kaya dalam sekejabmomen langkah kemenanganfitur canggih inipeluang cuan besarpeluang menang dengan mudahcara ampuh meraih kemenangankisah adam dari batammembuktikan lebih sering munculpilihan utama pemain prokabar duka bandarpanduan eksklusif meracik strategirahasia langkah sukses memburustrategi akselerasi menang fantastiskemenangan spektakuler setiap haritips terbaru jackpot besarpeluang sukses fantastisstrategi efektif pemain prostabilitas trik cerdas mahjonginspirasi indah cuan rp59 jutamahjong wins 3 jackpot beruntunstrategi pola scatter sugar rushtiga freespin maxwin gates of gatot kacatrik cerdas modal kecilrahasia tersembunyi mega sicbo basic4dlucky neko basic4d jepe fantastisstarlight baccarat basic4d ubah rezekimomen emas pemain menangterbukti bisa jadi sumber permainan favorit jackpot cepatpola unik keberuntungan menangmengungkap pola mahjongdijamin langsung masuk akunmanfaatkan pola hoodmodal kecil jadi keuntungansukses memberikan keberuntunganpola keras dari bukitmpopengalaman bermain tak terlupakanmisteri simbol kakek bukitmpoupdate teknologi terbarumenggunakan pola kepala sapilangkah awal sederhanapola taruhan tanggapenjelajahan mendalam bukitmpobukitmpo mendadak viralteknik putaran hokiteknik mahjong curi perhatianmelaju tanpa hambatanbermain tenang hasil menangmental percaya diripunya statistik taruhanfahmi putar baccarat aloha4d pilih banker langsung menangamri selalu pasang parlay dialoha4d saat liga bolabuk mila iseng tebak banker dialoha4d langsung berhasilimam ganti cincin nikah berkat mahjong ways aloha4dhesti gunakan kemenangan roullate aloha4d buka toko kosmetikusaha salon dari cuan mahjong ways aloha4dmalam minggu maxwin spaceman mahjong aloha4djalan jalan yogyakarta berkat maxwin sweet bonanza aloha4dpecah wede pulang konser main mahjong aloha4dpetir zeus gates of olympus aloha4dsegera service gearbox motorlangsung ganti gearbox motormembantu upgrade gearbox motorsegera ganti gearbox motorlangsung custom gearbox motormemutuskan perbaiki gearbox motorlangsung upgrade gearbox motorhingga bisa service gearbox motoruntuk ganti gearbox motorsegera custom gearbox motordari penjual cilok ke jutawansiap jadi mesin cuanpgsoft bocorkan fakta mengejutkanbocoran staff pragmaticpanduan lengkap ai picu win mahjongrahasia pola ular tangga sukses gandakancerita inspiratif bukitmpocerita inspiratif edisi bukitmpokisah nyata ojol bandungtutorial viral driver Jakarta bocorkan putaran tepatbocoran staff pragmatic malam inikisah nyata edisi bukitmpoinvestasi koperasi simpan pinjamkoperasi untuk bangkit lebih kuatbukan cuma keberuntungankoperasi simpan pinjam beri dukunganbuka peluang besarraih keuntungan besarpola bantu terbukti suksescara rahasia manfaatkan rtpstrategi cerdas pemainpaling banyak menangbandito berikan simbolbonanza naik taruhanolympus beri spinpola gagal fokuspola Waktu bermainstarlight hentikan spinteknik ampuh bukitmpoteknik spin putarantrending gambar beruntuntrik starlight turunmain berdasarkan alurmain di kutub utara mesin Menara londonolympus menjadi strategipeta Bawah lautpola sama dengan alurrahasia cuaca globalrute yang bersejarahteknik dunia desainteknik Menyusun puzzlerahasia ini membantu mereka tetap stabilmisteri pola treasure of aztec jackpotpenuh kebahagiaan scatter terus turuntaktik licik di wild banditomesin uang sebenarnya di basic4dberburu scatter dengan trik spektakulerstrategi lipat gandakan peluang lewat olympuslink magic membuka jalan menuju jprahasia putaran kemenangan auto memancing cuansopir angkot untung banyak di mahjong wayskisah lina sukses dengan rtp pg softberkat mahjong ways pak rudi untung besarguru honorer coba rtp live pg softojek online jakarta cuanpenjual gorengan ini menang banyak di mahjongstrategi membangun kekayaan lewat gametukang becak berhasil beli motor berkat spin turbo gampang jpdari coba-coba hingga punya catatan sendiri pemain ini semakin paham pola spin favoritnyaformula andalan pemain badminton menjadi juarakisah seorang sopir angkot yang mendapatkan kemanangan maksimal sampai membeli kendaran barumodal pas pasan berubah fantastis supir truk demaktips dari seorang montir mobil yang dapat membuka showroom dari hasil menang mahjong waysgojek ini jadi terkenal berkat dapat scatter hitam di mahjong wayspanduan jitu dari agen hoh4d memberikan trik cara dapat scatter hitamformula jitu teknisi turbo mobil di jakartasolusi efektif tukang reparasi motortukang bengkel punya tabungan ratusan juta berkat mahjong wayspola scatter hitam mahjong ways buat warga desa cikarang membeli mobilseorang petani berhasil membeli ladang sendiri berkat pola game mahjong waysmahjong ways berhasil memajukan perekonomian desa kecil di Bekasikisah seorang kurir paket membeli iPhone 15 berkat bocoran pola mahjong waysTeknik membuka pintu rejeki pecah banyak di game mahjong wayscinta ditolak mahjong ways bertindakpenghasilan pasti dengan pecahan banyak cuma di game mahjong ways tanpa syaratpola scatter pecah banyak mahjong ways berhasil membuat pria menikahi pacarnyaseorang anak ingin membahagiakan orang tuanya dengan bermain mahjong waysbocorkan fakta bukitmpobongkar harta karuncara menggali kemenangancatat rekor kemenanganmenggali keuntungan besarmetode baru stabilmirip evolusi polasukses berkat Olympus bukitmpoteknologi paling gilatrik raup cuankoperasi terinspirasi polakoperasi dipadukan strategikoperasi terapkan sistemkoperasi mengadopsi pola kemenangankoperasi model untung besarkoperasi menawarkan bonus koperasi gabungkan sistemkoperasi jalakan skemakoperasi berbasis mahjongkoperasi konsep berani