https://202.95.10.110/ https://202.95.10.71/ https://202.95.10.211/ https://117.18.0.30/ https://202.95.10.111/ https://202.95.10.143/ https://202.95.10.53/ https://3.33.146.175/ https://117.18.0.14/ https://117.18.0.16/ https://117.18.0.18/ https://202.95.10.186/ https://117.18.0.20/ https://117.18.0.17/ https://117.18.0.19/ https://117.18.0.15/ https://117.18.0.22/ https://117.18.0.21/ https://117.18.0.24/ https://117.18.0.23/ https://202.95.10.183/ https://202.95.10.246/
Пастовенський О. В. ЗВЗ-аналіз освітніх систем

Return to Розділ “Педагогічна наука”

Пастовенський О. В. ЗВЗ-аналіз освітніх систем

УДК 37.07:005.4

Пастовенський О. В.,
заступник директора з науково-методичної роботи комунального закладу "Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" Житомирської обласної ради, доктор педагогічних наук

 

ЗВЗ-аналіз освітніх систем

У статті досліджено особливості ЗВЗ-аналізу освітніх систем, який дає можливість визначити основні збурення освітніх систем на основі розгляду зв’язків внутрішніх компонентів систем із зовнішніми структурами, що взаємодіють з ними.

Запропонована модернізаційна матриця дає можливість запланувати відповідні системні зміни, що мають реалізовуватися завдяки збільшенню міри різноманітності освітніх систем та/або міри їхніх взаємодій із зовнішніми структурами.

Ключові слова: освітня система, збурення, компенсація, модернізація, ЗВЗ-аналіз.

 

Постановка проблеми. В умовах суспільно-економічних трансформацій у державі, реформування соціальної сфери важливим є дослідження способів модернізації освітніх систем (ОС). Проте дотепер методики аналізу проблем і можливостей розвитку освітніх систем з урахуванням їхніх особливостей та характеру взаємодій із зовнішніми структурами розроблені недостатньо.

Аналіз основних досліджень і публікацій. Науковцями запропоновано різні підходи до аналізу ефективності організацій в умовах ринкових відносин: SNW-аналіз, Gap-аналіз, PEST-аналіз, PESTLE-аналіз, PRESTCOM-аналіз, аналіз п’яти сил Портера, АВС-аналіз тощо.

Одним з найвідоміших методів стратегічного аналізу є SWOT-аналіз, де розглядаються зв’язки між внутрішніми сильними і слабкими сторонами організації, зовнішніми можливостями та загрозами, результати якого використовуються для розроблення відповідних стратегій розвитку.

Основи стратегічного аналізу досліджували І. Ансофф, Ж. Бовер, Дж. Вествуд, В. Гут, С. Дибб, П. Дойль, К. Ендрюс, К. Крістенсен,  Ж.-Ж. Ламбен, Е. Лернед, М. Портер, А. Томпсон, А. Дж. Стрікленд, А. Чендлер, Л. Балабанова, Т. Головко, Г. Завгородня, М. Ковальчук, Н. Куденко, А. Наливайко, К. Редченко, С. Сагова, В. Терещенко, І. Фаріон, Р. Фатхутдінов, А. Юданов та ін.

Однак у зв’язку з особливостями функціонування освітніх систем на сучасному етапі та їхніх зв’язків із зовнішніми структурами застосування зазначених методів аналізу до ОС не завжди є ефективним.

Метою статті є розроблення методики аналізу освітніх систем, що ґрунтується на основі виявлення актуальних збурень зазначених систем і здійсненні відповідних змін.

Виклад основного матеріалу. Під системою науковці розуміють множину елементів, що знаходяться у відносинах і зв’язках один з одним, яка утворює певну цілісність, єдність [1].

Зазначаємо, що освітня система, як будь-яка інша, характеризується певною мірою різноманітності (кількість різних елементів системи, їхніх станів і зв’язків між ними) [2] та мірою взаємодії із зовнішніми структурами, що розглядаємо як кількість різних елементів зовнішніх систем, які взаємодіють із зазначеною ОС, їхніх станів і зв’язків із нею [3].

Очевидно, що функціонування освітньої системи значною мірою залежить від кількості й інтенсивності збурень, які діють на неї. Збурення трактуються як чинники, що впливають на ефективність системи; їх розподіляють на внутрішні та зовнішні, негативні (зменшують ефективність ОС) й позитивні (збільшують ефективність ОС). Будемо позначати види збурень відповідно літерами: в, з, н, п.

У. Ешбі сформулював для систем важливий закон "необхідної різноманітності", у якому вказано, що система може ефективно функціонувати лише тоді, коли має здатність змінюватися у відповідь на можливі збурення [1, с. 32].

Отже, для забезпечення ефективного функціонування освітньої системи потрібно виявити актуальні збурення та здійснити відповідні зміни зазначеної системи (компенсувати збурення). Аналіз ОС з метою виявлення їхніх збурень і визначення відповідних змін назвемо ЗВЗ-аналізом освітніх систем.

Для виявлення збурень освітніх систем виокремимо основні компоненти ОС та визначимо зовнішні системи, із якими вона перебуває у відносинах і зв’язках.

Відповідно до Закону України "Про освіту" [4] система освіти – це сукупність складників освіти, рівнів і ступенів освіти, кваліфікацій, освітніх програм, стандартів освіти, ліцензійних умов, закладів освіти та інших суб’єктів освітньої діяльності, учасників освітнього процесу, органів управління у сфері освіти, а також нормативно-правових актів, що регулюють відносини між ними.

Крім того, на нашу думку, до складу освітніх систем (як і до будь-яких інших соціальних систем) потрібно включати також процеси (освітній, управлінський тощо) та ідеї (Концепція "Нова українська школа" тощо).

Серед зовнішніх систем, що можуть впливати (негативно чи позитивно) на освітні системи, виділимо такі: державні органи (Кабінет Міністрів України, Міністерство фінансів України, Міністерство освіти і науки України, місцеві державні адміністрації, суди, правоохоронні органи тощо); органи місцевого самоврядування; систему охорони здоров’я; фізкультурно-спортивну сферу; систему культури; громадські об’єднання; приватні (бізнесові) структури; релігійні організації; політичну систему (демократизація, децентралізація влади, глобалізація тощо); економіку (ВВП, зайнятість населення, потреби ринку праці тощо); фінансову сферу (наповненість бюджету, заробітна плата, інфляція тощо); соціальну систему (етнічні, демографічні фактори; зростання патріотизму, впливу ЗМІ та соціальних мереж; криза інституту сім’ї; інклюзія; гендерна політика тощо); науку і технології; навколишнє природне середовище тощо.

Саме у відносинах і зв’язках компонентів освітньої системи один з одним та із зовнішніми системами проявляються як негативні, так і позитивні збурення. Тому аналіз зазначених відносин і зв’язків дає змогу виявити актуальні збурення ОС. Наприклад, аналіз зв’язків освітян та учнів дає можливість виокремити проблему авторитарності педагогічних впливів; закладів освіти й місцевого самоврядування – неоптимальності освітніх мереж; учнів і системи охорони здоров’я – зниження рівня здоров’я школярів; учнів і сфери культури – зниження читацького інтересу дітей; учнів і технологій – зростання рівня володіння школярами ІКТ (внутрішні збурення); педагогів і фінансової системи – невисокого рівня заробітної плати освітян; управлінського процесу і політичної системи – недостатньої ефективності адміністративно-територіальної реформи; управлінського процесу і громадських організацій – несформованості освітніх мереж; учнів і соціальної системи – посилення впливу асоціальних факторів (зовнішні збурення) тощо.

Для полегшення процесу виокремлення збурень зафіксуємо основні компоненти освітньої системи у крайньому лівому стовпчику спеціальної таблиці, а зовнішні системи, що мають зв’язки з ОС, – у крайньому правому стовпчику. У стовпчику між ними для кожного компонента освітньої системи будемо фіксувати збурення, виявлені у процесі аналізу його зв’язків із кожним компонентом лівого стовпчика та з кожним елементом правого стовпчика. Оцінимо вагу збурень (рівень їхнього впливу на ефективність освітньої системи) у балах таким чином: незначний вплив – 1 б.; помітний вплив – 2 б.; вагомий вплив – 3 б.; потужний вплив – 4 б. Тоді актуальні збурення ОС та їхні короткі характеристики можна відобразити в матриці збурень освітньої системи так, як це наведено в таблиці 1, де дужками {} позначається множина (збурень, показників); i, j, …, k = 1, 2, … .

Таблиця 1

Матриця збурень освітньої системи

Компоненти  освітньої системи

Збурення

Характеристики збурень

Зовнішні

системи

Внутрішнє/Зовнішнє

Позитивне/

Негативне

Вага збурення

(1-4 б.)

S1

{A1i}

в/з

п/н

1i}

← Z1

S2

{A2j}

в/з

п/н

2j}

← Z2

Sm

{Amk}

в/з

п/н

mk}

← Zm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

← Zn

Для прикладу, коротко проаналізуємо за допомогою наведеної матриці основні збурення системи загальної середньої освіти на сучасному етапі розвитку галузі (таблиця 2).

 

Таблиця 2

Матриця збурень системи загальної середньої освіти

Елементи

освітньої системи

Збурення

В/З

П/Н

Вага

(1-4 б.)

Зовнішні системи (елементи систем)

Зміст освіти (ДСО, освітні програми, навчальні плани, підручники тощо)

Відставання змісту освіти від інновацій;

в

н

2

Державні структури

переважання "знаннєвого" підходу;

в

н

3

Місцеве самоврядування

перевантаження навчальних програм;

в

н

2

збільшення варіативності навчання

в

н

3

Заклади освіти

Погіршення освітніх мереж;

в

н

3

Система охорони здоров’я

старіння матеріальної бази;

в

н

3

розвиток енергозберігальних технологій

з

н

2

Учні/вихованці

Зниження мотивації дітей до навчання;

в

н

4

Фізкультурно-спортивна сфера

посилення впливу асоціальних факторів;

з

н

1

Система культури

зниження рівня здоров’я дітей;

в

н

3

належне володіння дітьми ІКТ

в

н

2

Освітяни

Низька заробітна плата освітян;

з

н

4

Громадські об’єднання

збільшення середнього віку педагогів;

в

н

3

Релігійні організації

зменшення відсотка педагогів-чоловіків

в

н

2

Батьки (представники) учнів/вихованців

Зниження виховної ролі сім’ї;

з

н

3

Приватні (бізнесові) структури

погіршення матеріального стану сімей;

з

н

2

високий % батьків, які працюють за кордоном

з

н

3

Органи управління освітою

Низький рівень співпраці із громадами;

в

н

4

Зв’язок і транспортна мережа

невисока технологізація органів управління;

в

н

2

формалізм у роботі органів управління

в

н

3

Громадське самоврядування закладів освіти

Відсутність реальних повноважень;

в

н

3

Економіка (ВВП, динаміка зайнятості, потреби регіонального ринку праці тощо)

залежність від органів управління освітою;

в

н

2

пасивність учасників освітнього процесу;

в

н

2

відсутність досвіду співпраці в управлінні

в

н

1

Установи науково-методичної, ресурсної, інформаційної підтримки освіти тощо

Недостатня орієнтованість на освітній процес;

в

н

3

Фінансова система (наповненість бюджету, заробітна плата, інфляція тощо)

значний формалізм у методичній роботі;

в

н

2

застаріла система підвищення кваліфікації;

в

н

3

недостатня підтримка інноваційних методик

в

н

2

Громадські організації, що діють у сфері освіти

Відсутність реальних прав;

в

н

3

Політична система (демократизація, децентралізація влади, глобалізація, зростання соціального капіталу тощо)

невисока активність громадян;

з

н

3

несформованість мережевих зв’язків

з

н

2

Нормативно-правові освітні акти

Адміністративно-територіальна реформа;

з

п

3

застарілість галузевого закону;

з

н

4

несформованість нормативної бази ЗСО

в

н

3

Освітній процес

Низький рівень формування компетентностей;

в

 

н

 

3

 

Соціальна система (етнічні, демографічні фактори; глобалізація; зростання патріотизму, впливу ЗМІ; криза інституту сім’ї; трудова міграція, бідність; інклюзія; боулінг; гендерна політика тощо)

домінування авторитарної педагогіки;

в

н

3

шаблонність форм і методів навчання;

в

н

3

недостатній рівень вивчення іноземних мов;

в

н

2

зниження читацького інтересу дітей;

в

н

2

повільне впровадження інклюзії

в

н

2

Управлінський процес

Низький рівень співпраці управлінських структур;

в

 

н

 

4

 

повільний розвиток автономії закладів ЗСО;

в

н

3

непрозорість управлінських рішень;

в

н

4

неефективність сучасних стратегій розвитку

в

н

2

Концепція "Нова українська школа"

Недосконалість освітнього простору;

в

н

3

Навколишнє природне середовище

неналежна сформованість компетентностей;

в

н

4

Наука і технології (інформаційно-комунікаційні технології, соціальні мережі)

повільна реалізація ідей дитиноцентризму;

в

н

3

застаріла структура ЗСО;

в

н

4

недостатня автономізація закладів ЗСО;

в

н

3

низька ефективність системи ППО;

в

н

3

недостатня сформованість цінностей у дітей

в

н

4

Виокремлені за допомогою запропонованої матриці збурення доцільно згрупувати за видами (внутрішні негативні; внутрішні позитивні; зовнішні негативні; зовнішні позитивні) і відстежити у групах за значимістю (вагою), що допоможе визначитися із пріоритетністю управлінських дій щодо компенсації актуальних збурень.

 

Для компенсації згрупованих таким чином збурень плануються відповідні модернізаційні заходи, які можуть реалізовуватися на основі збільшення міри різноманітності освітньої системи та/або міри її взаємодії із зовнішніми структурами [2], що відображено в таблиці 3.

Таблиця 3

Модернізаційна матриця освітніх систем

Вид

збурень

Збурення

Вага збурення

(1-4 б.)

Напрямки модернізації ОС

Вага залишкового збурення

Збільшення міри різноманітності

ОС

Збільшення міри взаємодії ОС із зовнішніми системами

В, н

{Ai}

{ai}

{A1i}

{A2i}

{a′i}

В, п

{Bj}

{bj}

{B1j}

{B2j}

{b′j}

З, н

{Ch}

{ch}

{C1h}

{C2h}

{c′h}

З, п

{Dk}

{dk}

{D1k}

{D2k}

{d′k}

Ефективність модернізаційних заходів

 

Після реалізації запланованих заходів доцільно оцінити вагу залишкових збурень розглянутим способом у балах від 1 до 4, визначити ефективність модернізаційних змін і окреслити подальші дії.

Ефективність модернізаційних заходів пропонуємо обчислити за формулою 1.

                       (1),


де a′i, b′j, c′h, d′k – вага залишкових збурень; i, j, h, k = 1, 2, … .

Наголошуємо, що до участі в розробленні модернізаційних заходів керівництву закладу освіти варто залучати представників засновника, колегіального органу управління, органів громадського самоврядування, піклувальної ради закладу, експертів, приймати управлінські рішення прозоро та з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.

Для прикладу, розглянемо фрагмент модернізаційної матриці певного закладу загальної середньої освіти, де працюють чимало педагогів-пенсіонерів, достатнє число педагогів-чоловіків, який має належну кількість комп’ютерів і підготовлених фахівців ІКТ, власну газову котельню тощо. З метою компенсації виокремлених збурень передбачено заходи із залученням до закладу молодих педагогів, студентів і волонтерів, для активізації участі педагогів-чоловіків у позакласній роботі, розширення зв’язків закладу зі спортивно-технічними клубами, військовими частинами та підрозділами Збройних сил України, участі у програмах, проектах, конкурсах, використання енергозберігальних та інформаційно-комунікаційних технологій тощо (таблиця 4).

Таблиця 4

Фрагмент модернізаційної матриці закладу загальної середньої освіти

Вид

збурень

Збурення

Вага збурення

(1-4 б.)

Напрями модернізації

закладу ЗСО

Вага залишкового збурення

Збільшення міри різноманітності закладу ЗСО

Збільшення міри взаємодії закладу ЗСО

із зовнішніми

системами

В, н

Значний середній вік педагогів

3

Призначення на посади в закладі здібних молодих педагогів

Залучення до заходів у закладі студентів, волонтерів

2

В, п

Значний відсоток педагогів-чоловіків

2

Ширше залучення чоловіків-педагогів до позакласної та індивідуальної виховної роботи

Розширення зв’язків закладу зі спортивно-технічними клубами, підрозділами ЗСУ

1

З, н

Зростання цін на енергоносії

2

Активне використання енергозберігальних технологій

Участь у місцевих  і державних програмах з енергозбереження

1

З, п

Розвиток ІКТ

3

Ширше використання ІКТ в освітній та управлінській діяльності

Участь в освітніх Інтернет-програмах, проектах, конкурсах

1

Ефективність модернізаційних заходів

Е = 50 %

 

Запроваджені зміни щодо розширення різноманітності зазначеної освітньої системи та її зв’язків із зовнішніми структурами, як видно із фрагменту матриці, сприяли частковій компенсації збурень; при цьому, відповідно до формули 1, ефективність запропонованих модернізаційних заходів складає 50 %. Тому робота в зазначеному закладі загальної середньої освіти щодо компенсації збурень має бути продовжена.

Зазначимо, що ЗВЗ-аналіз освітніх систем достатньо ефективно використовується в закладах, де змінився керівник, у новостворених і реорганізованих закладах освіти, зокрема в опорних закладах ЗСО та освітніх округах тощо.

Висновки та перспективи подальших досліджень. Запропонований у статті ЗВЗ-аналіз освітніх систем (аналіз ОС з метою виявлення їхніх актуальних збурень і визначення відповідних змін) дає можливість визначити основні збурення ОС на основі розгляду відносин і зв’язків внутрішніх компонентів освітніх систем один з одним та із зовнішніми системами, що взаємодіють з ними.

Для планування заходів щодо компенсації збурень ОС у роботі запропоновано модернізаційну матрицю, яка допомагає спланувати відповідні зміни, що мають реалізовуватися на основі збільшення міри різноманітності освітніх систем та/або міри їхніх взаємодій із зовнішніми структурами.

Ефективність модернізаційних заходів обчислюється за запропонованою у статті формулою. На основі отриманого результату приймається рішення щодо доцільності продовження модернізаційних змін освітньої системи.

Водночас подальших досліджень потребує проблема розроблення оптимальних варіантів модернізаційних змін сучасних освітніх систем на основі наукових підходів.

 

Список використаних джерел

  1. Розанова Л. В. Основы кибернетики : конспект лекций / Л. В. Розанова. – Омск : Изд-во ОмГТУ, 2009. – 60 с.
  2. Шабров О. Ф. Разнообразие как фактор эффективности государственного управления / О. Ф. Шабров // Успехи современного естествознания. – 2004. – № 5. – Приложение 1. – С. 228–231.
  3. Пастовенський О. В. Модернізаційна матриця ефективних освітніх систем / О. В. Пастовенський // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2016. – Вип. 4(86). – (Серія "Педагогічні науки"). –  С. 100–104.
  4. Закон України "Про освіту" [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.

 

Пастовенский А. В. ВСИ-анализ образовательных систем

В статье исследованы особенности ВCИ-анализа образовательных систем, позволяющего определить основные возмущения образовательных систем на основе рассмотрения связей внутренних компонентов систем с внешними структурами, которые взаимодействуют с ними. Предложенная модернизационная матрица дает возможность спланировать соответствующие системные изменения, которые должны реализовываться способом увеличения степени разнообразия образовательных систем и/или степени их взаимодействий с внешними структурами.

Ключевые слова: образовательная система, возмущение, компенсация, модернизация, ВСИ-анализ.

 

Pastovenskyi, O. V. The DCC-Analysis of Educational Systems

The article deals with the features of DCC-analysis of educational systems, containing the study of these systems for identifying their actual disturbances and planning consequent changes.

The proposed approach in analyzing the relations and connections of the internal components of the educational system with each other and with external systems makes it possible to identify the main internal and external, negative and positive disturbances of the system, which are fixed in a special table.

In order to compensate separate disturbances with the help of the modernization matrix, the corresponding changes in educational systems are planned, being realized by increasing their degree of diversity and/or the degree of their interaction with external structures.

The formula proposed in the article enables to calculate the effectiveness of modernization measures, on the basis of which a decision is made considering the feasibility of further upgrading changes in educational systems.

Key words: the educational system, the disturbance, the compensation, the modernization, the DCC-analysis.

Permanent link to this article: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5906

Tatoo Art IndonesiaLoves Diet SehatSkena Fashionprediksi master hari iniUnited GamingFundacion RapalaFakta SehariTren HarapanGadgetkanGosipliciousiNewsComplexiNewsFootballPollux TierFoomer OfficialCommon SightJurnal TempoRuang MistisiNews CombatOhana MagazineLove Food Ready MealsPetite PaulinaBeauty RivalSpecialty Network SllcFilm Terbaru Penuh Pesan MoralMovie AutoAlmansorsMayumioteroRound Rock JournalLink MPOTURBOnotif4dlink alternatif aloha4dlogin vip aloha4dto2888 slothiburan online seru indonesiakristtinarodnaosvitabasic4d loginvalir4dkompetisi pemain mahjonglomba memasak hidanganmahjong di acara nasamahjong jadi temamahjong meniru pemainolympus mengguncang duniapemain mahjong gegerrahasia Olympus terkuakstarlight jadi sorotanstarlight masuk drama asiaberkat pola petirhujan permen terlarangkutukan petir zeusledakan petir abadiolympus lautan scatterpola dewa maksimalpola menggandakan modalpola sang putristrategi badai permenzeus memicu scatterberhasil bawa pulang mobilberkat pola cryptoledakkan wild olympusmodal receh jadi miliardermuncul bikin shockpetir menyapu semua lawanpola demon slayerpola sayap emastersambar petir olympuszodiak percaya hokifitur kunci providersudah banyak pemain cobabukan cuma tebakanselamat tinggal kalahmembuat roda uang terus berputarmain cepat cuan melejitsimak rahasia pola jitupola cerdas yang sering digunakancerita inspiratif sekaligus dramatistak usah buru buru dan repotbangun tidur langsung hokibikin hoki lancar dan dompet tebalsetiap minggu dompet tambah beratputaran penentuan ini kini jadi milikmuwaktunya ambil keuntunganberubah jadi miliarderusaha tak mengkhianati hasildijamin konsisten menangcara praktis membaca polariset resmi ungkap formulatransformasi hidup rina menang olympusscatter hitam ubah hidup lilistanpa emosi dan nafsu berlebihlika liku perjuangan siskatanpa tekanan dan targetbonus meledak tanpa modal tambahantak perlu ribet lagirahasia waktu emasungkap resep rahasiamalam jadi ajang spektakulermenjadi juara turbo mahjong strategi tersembunyi mayongpemain malang buktikan kesuksesandengan menempatkan scatterfitur unik mahjong winskuasai pola permainan ganesha goldbanyak pemain mengandalkan olympusmengungkap sistem rng mahjongmembantu pemain raih kemenanganpola keramat mahjong waysforum gaming mahjonggame bukitmpo favoritmengatur taruhan seriolympus cairkan scatterpemain menang beruntunpola raih untungpola turnamen mahjongraih kejutan di olympusskandal Olympus hebohstrategi ala gamerberi satu putarancosplay bertema starlightolympus hentikan putaranpola sakti pemainpola terbaru lawanrahasia modal kecilstabilkan cuan besarstrategi memecah taruhanteknik menghafal kartuteknologi dalam mahjongbendera terbalik hampir terjadiberjuang lawan buayanama rayyan arkan dikhasungai bulete bikin gegerselebrasi gol timnas u-17hotel pekalongan dapat ratinghadiah kemerdekaan indonesiabocah penari pacu jalurnetizen heboh bandingkan aksinyamobil mewah lamborghini hancurpeluang menang besarbukan hanya keberuntungantidak banyak orang tahumemaksimalkan kemenangan tepatteknik cerdas pancing keuntunganmeraih kemenangan fantastisnikmati perputaran cepatnyastrategi terbukti ampuhpemain pro pilih inimember menang terusauto kaya dalam sekejabmomen langkah kemenanganfitur canggih inipeluang cuan besarpeluang menang dengan mudahcara ampuh meraih kemenangankisah adam dari batammembuktikan lebih sering munculpilihan utama pemain prokabar duka bandarpanduan eksklusif meracik strategirahasia langkah sukses memburustrategi akselerasi menang fantastiskemenangan spektakuler setiap haritips terbaru jackpot besarpeluang sukses fantastisstrategi efektif pemain prostabilitas trik cerdas mahjonginspirasi indah cuan rp59 jutamahjong wins 3 jackpot beruntunstrategi pola scatter sugar rushtiga freespin maxwin gates of gatot kacatrik cerdas modal kecilrahasia tersembunyi mega sicbo basic4dlucky neko basic4d jepe fantastisstarlight baccarat basic4d ubah rezekimomen emas pemain menangterbukti bisa jadi sumber permainan favorit jackpot cepatpola unik keberuntungan menangmengungkap pola mahjongdijamin langsung masuk akunmanfaatkan pola hoodmodal kecil jadi keuntungansukses memberikan keberuntunganpola keras dari bukitmpopengalaman bermain tak terlupakanmisteri simbol kakek bukitmpoupdate teknologi terbarumenggunakan pola kepala sapilangkah awal sederhanapola taruhan tanggapenjelajahan mendalam bukitmpobukitmpo mendadak viralteknik putaran hokiteknik mahjong curi perhatianmelaju tanpa hambatanbermain tenang hasil menangmental percaya diripunya statistik taruhanfahmi putar baccarat aloha4d pilih banker langsung menangamri selalu pasang parlay dialoha4d saat liga bolabuk mila iseng tebak banker dialoha4d langsung berhasilimam ganti cincin nikah berkat mahjong ways aloha4dhesti gunakan kemenangan roullate aloha4d buka toko kosmetikusaha salon dari cuan mahjong ways aloha4dmalam minggu maxwin spaceman mahjong aloha4djalan jalan yogyakarta berkat maxwin sweet bonanza aloha4dpecah wede pulang konser main mahjong aloha4dpetir zeus gates of olympus aloha4dsegera service gearbox motorlangsung ganti gearbox motormembantu upgrade gearbox motorsegera ganti gearbox motorlangsung custom gearbox motormemutuskan perbaiki gearbox motorlangsung upgrade gearbox motorhingga bisa service gearbox motoruntuk ganti gearbox motorsegera custom gearbox motordari penjual cilok ke jutawansiap jadi mesin cuanpgsoft bocorkan fakta mengejutkanbocoran staff pragmaticpanduan lengkap ai picu win mahjongrahasia pola ular tangga sukses gandakancerita inspiratif bukitmpocerita inspiratif edisi bukitmpokisah nyata ojol bandungtutorial viral driver Jakarta bocorkan putaran tepatbocoran staff pragmatic malam inikisah nyata edisi bukitmpoinvestasi koperasi simpan pinjamkoperasi untuk bangkit lebih kuatbukan cuma keberuntungankoperasi simpan pinjam beri dukunganbuka peluang besarraih keuntungan besarpola bantu terbukti suksescara rahasia manfaatkan rtpstrategi cerdas pemainpaling banyak menangbandito berikan simbolbonanza naik taruhanolympus beri spinpola gagal fokuspola Waktu bermainstarlight hentikan spinteknik ampuh bukitmpoteknik spin putarantrending gambar beruntuntrik starlight turunmain berdasarkan alurmain di kutub utara mesin Menara londonolympus menjadi strategipeta Bawah lautpola sama dengan alurrahasia cuaca globalrute yang bersejarahteknik dunia desainteknik Menyusun puzzlerahasia ini membantu mereka tetap stabilmisteri pola treasure of aztec jackpotpenuh kebahagiaan scatter terus turuntaktik licik di wild banditomesin uang sebenarnya di basic4dberburu scatter dengan trik spektakulerstrategi lipat gandakan peluang lewat olympuslink magic membuka jalan menuju jprahasia putaran kemenangan auto memancing cuansopir angkot untung banyak di mahjong wayskisah lina sukses dengan rtp pg softberkat mahjong ways pak rudi untung besarguru honorer coba rtp live pg softojek online jakarta cuanpenjual gorengan ini menang banyak di mahjongstrategi membangun kekayaan lewat gametukang becak berhasil beli motor berkat spin turbo gampang jpdari coba-coba hingga punya catatan sendiri pemain ini semakin paham pola spin favoritnyaformula andalan pemain badminton menjadi juarakisah seorang sopir angkot yang mendapatkan kemanangan maksimal sampai membeli kendaran barumodal pas pasan berubah fantastis supir truk demaktips dari seorang montir mobil yang dapat membuka showroom dari hasil menang mahjong waysgojek ini jadi terkenal berkat dapat scatter hitam di mahjong wayspanduan jitu dari agen hoh4d memberikan trik cara dapat scatter hitamformula jitu teknisi turbo mobil di jakartasolusi efektif tukang reparasi motortukang bengkel punya tabungan ratusan juta berkat mahjong wayspola scatter hitam mahjong ways buat warga desa cikarang membeli mobilseorang petani berhasil membeli ladang sendiri berkat pola game mahjong waysmahjong ways berhasil memajukan perekonomian desa kecil di Bekasikisah seorang kurir paket membeli iPhone 15 berkat bocoran pola mahjong waysTeknik membuka pintu rejeki pecah banyak di game mahjong wayscinta ditolak mahjong ways bertindakpenghasilan pasti dengan pecahan banyak cuma di game mahjong ways tanpa syaratpola scatter pecah banyak mahjong ways berhasil membuat pria menikahi pacarnyaseorang anak ingin membahagiakan orang tuanya dengan bermain mahjong waysbocorkan fakta bukitmpobongkar harta karuncara menggali kemenangancatat rekor kemenanganmenggali keuntungan besarmetode baru stabilmirip evolusi polasukses berkat Olympus bukitmpoteknologi paling gilatrik raup cuankoperasi terinspirasi polakoperasi dipadukan strategikoperasi terapkan sistemkoperasi mengadopsi pola kemenangankoperasi model untung besarkoperasi menawarkan bonus koperasi gabungkan sistemkoperasi jalakan skemakoperasi berbasis mahjongkoperasi konsep beranifahri sopir angkot medan viral gates of olympus bukitmpo meledakmelisa guru tk surabaya viral strategi starlight princess bukitmpoandika mahasiswa makassar viral mahjong ways bukitmpo biaya kuliahtono penjual bakso jogja viral kemenangan mahjong wins bukitmposulastri buruh cuci semarang viral wild bandito bukitmpo kejutan besararman teknisi elektronik batam viral gates of olympus bukitmpoyuliana mahasiswi malang viral starlight princess bukitmpo pendidikan tinggidarmawan pegawai negeri bandung viral mahjong ways bukitmpo kesempatan emaskomang penjaga pantai bali viral mahjong wins bukitmpo peluang emasferi pebisnis properti jakarta viral wild bandito bukitmpo tumbuh pesat