Даниленко Лідія Іванівна, доктор педагогічних наук, проректор Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти АПН України.
Лідія Іванівна має наукові праці, серед яких монографії, посібники, плани та програми курсів і спецкурсів, є головним редактором щорічного Збірника наукових праць "Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи" зареєстрованого у ВАК України.
У 2005 році успішно захистила докторську дисертацію з проблеми "Теоретико-методичні засади управління інноваційною діяльністю в загальноосвітніх навчальних закладах".
Коло наукових інтересів:
-
інноваційна освітня діяльність;
-
інноваційний менеджмент у системі загальної середньої освіти;
-
підготовка керівних кадрів освіти.
Автор низки публікацій:
1. Даниленко Л.И. Современные подходы к стандартам повышения квалификации педагогических кадров // Наша школа. – 2003. – №6. – С. 13-17.
2. Даниленко Л.И. Современные подходы к стандартам повышения квалификации педагогических кадров // Тэорыя і практыка дзейнасці інстытутау паслядыпломнай педагогічнай адукацыі у перыяд глабальных змен: Зб.наук. праць. – Минск, 2003. – С. 21-29.
3. Даниленко Л.И. Управление процессом инновационной деятельности в системе общего среднего образования // Менеджмент в образовании. – 2003. – №1. – Алматы. – С. 23 – 37.
4. Даниленко Л.І. Визначення основних напрямів розвитку освітніх інновацій на основі методу прогнозного графа // Підвищення ефективності та якості підготовки фахівців педагогічної спрямованості: Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка: Зб. наук. праць. – Харків: СТИЛЬ-ИЗДАТ, 2005. – С. 39-47.
5. Даниленко Л.І. Інноваційний менеджер та управління інноваційною діяльністю у загальноосвітніх навчальних закладах // Наша школа. – 2005. – №2.–С. 90-93.
6. Даниленко Л.І. Моделювання в теорії та практиці управління освітніми організаціями //Освітній менеджмент: Навч. пос. – К.: Шкільний світ, 2003. – С. 38-46. (Має гриф “Рекомендовано МОН України”, лист МОН України № 1/12.3613 від 10.10.2003 р.).
7. Даниленко Л.І. Модернізація навчального плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2003. – №1. – С. 10 – 11.
8. Даниленко Л.І. Наукові засади і стан управління інноваційною діяльністю у загальноосвітніх навчальних закладах // Педагогічні шляхи реалізації загальноєвропейських цінностей у системі освіти України: Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка: Зб. наук. праць. – Харків: СТИЛЬ-ИЗДАТ, 2005. – С. 68-74.
9. Даниленко Л.І. Наукові засади управління інноваційною діяльністю в системі освіти // Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького педагогічного інституту ім. Г.Сковороди. – Переяслав-Хмельницький, 2005. – С. 85-91.
10. Даниленко Л.І. Науково-теоретичні основи управління інноваційною діяльністю в загальноосвітніх навчальних закладах // Наша школа.–2003.– №5. – С. 9-14.
11. Даниленко Л.І. Педагогічні інновації та інноваційні технології // Пост методика. – 2004. – № 6 (58). – С. 23-29.
12. Даниленко Л.І. Педагогічні інноваційні технології // Імідж сучасного педагога. – 2005. – № 1. – С. 20-23.
13. Даниленко Л.І. Підготовка керівника школи до управління загальноосвітнім навчальним закладом як відкритою соціально-педагогічною системою // Підготовка керівника середнього закладу освіти: Наук.-метод. пос. – К.: Міленіум, 2004. – С. 103-113. (Має гриф “Рекомендовано МОН України, лист МОН України № 14/18.2 – 121 від 30.01.2004 р.).
14. Даниленко Л.І. Порівняльний аналіз життєвих позицій випускників вітчизняних і зарубіжних шкіл // Життєві плани випускників середніх шкіл та їх реалізація : Наук.-метод. посібник. – К.: Міленіум, 2003. – С. 107 – 121.
15. Даниленко Л.І. Професійне управління та підготовка професіоналів //Директор школи, ліцею, гімназії. – 2003. – №2. – С. 24-25.
16. Даниленко Л.І. Система формування готовності керівників шкіл до управління інноваційною діяльністю та її результативність // Педагогічні основи навчально-виховного процесу у вищих закладах освіти України: Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка: Зб. наук. праць. – Т.2. – Харків: СТИЛЬ-ИЗДАТ, 2004. – С. 38-49.
17. Даниленко Л.І. Структура педагогічних інновацій // Вересень. – 2005. – № 1. – С. 110-115.
18. Даниленко Л.І. Сучасні наукові підходи до управління загальноосвітніми навчальними закладами // Гендерний підхід в управлінні загальноосвітніми навчальними закладами: Навч. посібник – К.: Логос, 2004 . – С. 11-33.
19. Даниленко Л.І. Творча педагогічна майстерня // Модернізація освітнього процесу в ліцеї економічного профілю: Наук.-метод. посібник. – К.: Логос, 2004. – С. 48-61.
20. Даниленко Л.І. Теоретична модель готовності керівника загальноосвітнього навчального закладу до управління інноваційною діяльністю // Пост методика. – 2005. – № 1 (59). – С. 19-23.
21. Даниленко Л.І. Управління інноваційною діяльністю в загальноосвітніх навчальних закладах: Монографія.– К.: Міленіум, 2004.– 358 с.
22. Даниленко Л.І. Управління інноваційною діяльністю в закладах освіти // Імідж сучасного педагога. – 2004. – №10. – С. 31-33.
23. Даниленко Л.І. Управління інноваційною діяльністю у загальноосвітніх навчальних закладах: теоретико-прикладний аспект: Зб. наук. праць Уманського державного пед. ун-ту ім. П. Тичини, 2005. – С. 46-52.
24. Даниленко Л.І. Управління інноваційною діяльністю у закладах освіти //Директор школи, ліцею, гімназії. – 2005. – № 2. – С. 16-21.
25. Даниленко Л.І. Управління процесом здійснення інноваційної діяльності в системі загальної середньої освіти // Післядипломна освіта в Україні. – 2003. – №3. – С. 70-74.
26. Даниленко Л.І. Управління процесом здійснення інноваційної діяльності в системі загальної середньої освіти: теорія і практика // Інноваційні пошуки в сучасній освіті. – К.: Логос, 2004. – С. 43-55.
27. Даниленко Л.І., Паламарчук В.Ф. Наукові засади інноваційної діяльності в Україні // Пост методика. – 2004. – № 2–3. – С. 11-19.(Розроблено наукові засади педагогічної інноватики, визначено закономірності управління інноваційною діяльністю в ЗНЗ, розкрито сутність принципу інноваційності в управлінні ЗНЗ).
28. Даниленко Л.І.Теоретичні основи управління 12-річною школою як інноваційним закладом освіти // Проблеми і перспективи 12-річної школи: Наук.-метод. посібник. – К.: Логос, 2003.– С. 20-30.