Заболотний Олександр Вікторович народився на Київщині. Після закінчення Сквирської загальноосвітньої школи №1 навчався на філологічному факультеті Вінницького державного педагогічного інституту за спеціальністю "учитель української мови та літератури". Інститут закінчив з відзнакою.
З 1993 по 2001 рік працював учителем української мови та літератури Сквирського ліцею Київської області. Переможець Всеукраїнського конкурсу "Учитель року-96" (номінація "Українська мова та література"), переможець обласного етапу Всеукраїнського конкурсу “Класний керівник року”. Учитель вищої категорії, нагороджений значком "Відмінник освіти України", має педагогічне звання "учитель-методист" та удостоєний почесного звання "Заслужений учитель України". Вихованці Олександра Вікторовича є неодноразовими призерами та переможцями заключних етапів Всеукраїнських та Міжнародних конкурсів і предметних олімпіад.
З 2001 року – завідувач відділу роботи з обдарованими дітьми Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, а також – учитель української мови і літератури Сквирського ліцею (за сумісництвом).
Здобувач кафедри методики викладання української мови та літератури Національного педагогічного університету ім. М.Драгоманова. Тема дисертаційного дослідження "Формування дослідницьких умінь учнів ліцеїв та гімназій у процесі вивчення синтаксису української мови".
З 2007 року – начальник відділу освіти Сквирської райдержадміністрації.
Має більше тридцяти публікацій із методики викладання мови та літератури у фаховий педагогічних виданнях ("Дивослово", "Українська мова і література в школі", "Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах", "Українська література в загальноосвітніх школах", "Світло" та ін.) та збірниках наукових конференцій. Автор чотирьох навчально-методичних посібників, підручника "Рідна мова. 5 клас", трьох навчальних Програм із спецкурсів для учнів загальноосвітніх навчальних закладів тощо. Учасник вісьмох Міжнародних та Всеукраїнських науково-методичних конференцій і семінарів.
Автор низки публікацій у наукових та фахових виданнях:
1. Уроки літератури в 10 класі //Уроки для вчителя: Збірник Інституту змісту та методів навчання. – Київ, 1997.
2. Втеча від суспільства чи перепочинок душі на лоні природи (За імпресіоністичною новелою М.Коцюбинського "Тіні забутих предків")// Все для вчителя. – 2000. – №3.
3. Система уроків повторення та узагальнення знань учнів з розділу "Синтаксис" у п’ятому класі // Українська мова та література в школі. – 2001. – № 3. – С. 14-18.
4. Заболотний О. Вивчення складнопідрядного речення в школі (вправи й тести) // Українська мова та література . – 2000. – Число 36. – С.5-8.
5. Заболотний О. Вивчення головних та другорядних членів речення в шкільному курсі рідної мови // Українська мова та література в школі. – 2001. – № 2.- С.
6. Заболотний О. Він народився і жив для добра і любові// Українська література в загальноосвітній школі. – 2001. – № 3. – С. 13-17.
7. Заболотний О. Вивчення творчості М.Коцюбинського в 10 класі// Українська література в загальноосвітній школі. – 2001. – №5. – С.47-52.
8. Заболотний О. Складнопідрядне речення в шкільному курсі української мови // Українська мова та література в школі. – 2001. – № 4. – С. 10-14.
9. Заболотний О. Програма морально-етичного виховання учнів 5-7 класів "12 сходинок до щастя" // Сільська школа. – 2001. – № 10. – С.2-3.
10. Заболотний О. Українська етнопедагогіка в контексті філософських поглядів Г.Сковороди та І. Сікорського // Матеріали Х щорічної Міжнародної науково-практичної конференції “Стан, проблеми, перспективи розвитку українознавства”/ За заг. редакцією Кононенка П.П. – К.: НДІУ. – 2001. – С.52-53.
11. Заболотний О. Складне речення з різними видами зв’язку // Українська мова та література. – 2002. – Число 2. – С.8-9.
12. Заболотний О. Граємося в лідерів. Сценарій рольової гри для учнів 7-го класу // Сільська школа України. – 2001. – №7. – С 6.
13. Заболотний О. Синтаксис та пунктуація на уроках української мови: методичний посібник для вчителів, учнів, абітурієнтів. – Кам’янець-Подільський: Абетка. – 2002. – 150 с.
14. Заболотний О. Вчимося граючись (Мовознавчі турніри для учнів 5-7 класів) // Українська мова та література. – 2002. – Число 8. – С.1-3.
15. Заболотний О. Урок-дослідження з української літератури. М.Коцюбинський "Інтермецо"// Українська мова та література в загальноосвітніх школах, ліцеях, колегіумах. – 2002.- №2. – С. 90-95.
16. Заболотний О. Деякі спостереження над особливостями узгодження присудка в числі з однорідними підметами // Українська мова та література в школі. – 2002. – №6. – С.14-17.
17. Заболотний О. Складні випадки вивчення головних та другорядних членів речення в школі // Українська мова та література в загальноосвітніх школах, ліцеях, колегіумах. – 2002.- №5. – С.90-96.
18. Заболотний О. Робота з обдарованими дітьми// Світло. – 2002. – №3. – С.10-12.
19. Заболотний О. Педагогічна спадщина І. Сікорського та її значення для розвитку освіти рідного краю// Світло. – 2002. – №3. – С.10-12.
20. Заболотний О. Мовознавчі турніри (5-11 класи)// Дивослово. – 2003.- №2. – С.46-50; №4. – С. 58-62.
21. Заболотний О. Нетрадиційні уроки з мови (урок-подорож, урок-рольова гра, урок-дослідження)// Українська мова та література. – 2003. – Число 4. – С. 6-20.
22. Заболотний О. Формування пошуково-дослідницьких здібностей учнів на уроках української мови// Українська мова і література в школі. – 2003. – №2. – С.28-30.
23. Заболотний О. Організація дослідницької діяльності учнівської молоді// Українська мова й література в загальноосвітніх школах, ліцеях, колегіумах. – 2003. – №2. – С.94-103.
24. Заболотний О. Програма спецкурсу для старшокласників “Основи наукової діяльності”// Українська мова й література в загальноосвітніх школах, ліцеях, колегіумах. – 2003. – №2. – С.103-106.
25. Заболотний О. Особливості узгодження присудка в числі з рядом однорідних підметів// Дивослово. – 2003. – №9. – С. 32-33.
26. Фактори розвитку дитячої обдарованості// Науково-методичні аспекти професійного зростання педагогічних кадрів у системі післядипломної освіти: Збірник матеріалів наукової конференції (24-25 серпня 2003 р.)/ За ред. Н.Клокар. – Біла Церква: КОІПОПК, 2003. – 208 с.
27. Доки не намучишся, доти не научишся. Конспект уроку в 5 класі// Я готуюсь до уроку української мови: 5 клас/Упорядник О.Несисюк, Г.Ярмолюк. – К.: Редакція загальнопедагогічних газет, 2004. – С.22-26.
28. Розвиток навчально-пізнавальної активності учнів (Проблемні ситуації)// Дивослово. – 2004. – №12. – С.27-29.
29. Заболотний О.В. Розвиток дослідницьких здібностей учнів 7-9 класів під час вивчення синтаксису// Дивослово.- №4.- 2005. – С.7-10.
30. Заболотний О. Переказ і твір як форми іспиту з української мови// Українська мова і література. – Ч.13. – 2005. – С.23-24.
31. Заболотний О. Навчальна книжка має захоплювати// Дивослово. – №9. – 2005. – С. 36.
32. Оцінювання навчальних досягнень учнів з української мови в 6 класі// Дивослово. – №7. – 2006. – С.5-8.
33. Навчаймо дитину знаходити істину// Дивослово. – 2006. – №9. С.17-24.