https://202.95.10.110/ https://202.95.10.71/ https://202.95.10.211/ https://117.18.0.30/ https://202.95.10.111/ https://202.95.10.143/ https://202.95.10.53/ https://3.33.146.175/ https://117.18.0.14/ https://117.18.0.16/ https://117.18.0.18/ https://202.95.10.186/ https://117.18.0.20/ https://117.18.0.17/ https://117.18.0.19/ https://117.18.0.15/ https://117.18.0.22/ https://117.18.0.21/ https://117.18.0.24/ https://117.18.0.23/ https://202.95.10.183/ https://202.95.10.246/
Григор’єва О.В. Проблеми та перспективи впровадження освітніх округів у сільській місцевості

Return to Розділ 4. Методика, досвід

Григор’єва О.В. Проблеми та перспективи впровадження освітніх округів у сільській місцевості

Григор’єва О.В.,

доцент кафедри методики викладання базових дисциплін  Інституту післядипломної  педагогічної освіти Чернівецької області, кандидат біологічних наук, доцент

 

Проблеми та перспективи впровадження освітніх округів у сільській місцевості

 

У статті представлено результати дослідно-експериментальної роботи з організації інноваційної діяльності освітнього округу.

Ключові слова: готовність до діяльності, інноваційна діяльність, проектно-цільове проектування, освітній округ.

 

Постановка проблеми.  27 серпня 2013 року Колегією Міністерства освіти і науки України затверджено нову Концепцію профільного навчання  в старшій школі, яка почне діяти від 2018 року. У документі зазначено, що формою організації профільного навчання, яка найбільш повно реалізує його мету й завдання, є освітні округи (ОО). Їх діяльність дозволяє забезпечити доступ учнів до максимально широкого комплексу освітніх послуг на основі ефективного використання можливостей окремих освітніх установ, а також закладів культури, фізичної культури і спорту, підприємств і громадських організацій.

Виклад основного матеріалу. У межах Чернівецької області натепер організовано роботу 41 округу, що дає певні позитивні результати. Наприклад, на базі Хотинського освітнього округу діє регіональний експериментальний майданчик "Організаційно-педагогічні умови створення освітнього округу як центру формування профільного навчання в умовах сільської місцевості". У вересні 2013 було завершено ІІ етап дослідно-експериментальної роботи (концептуально-діагностичний) з проблеми "Організаційно-педагогічні умови створення освітнього округу в умовах сільської місцевості" на базі Хотинського освітнього округу Хотинського району Чернівецької області.

Мета дослідження – розкриття результатів формування організаційно-педагогічних умов створення освітнього округу в умовах сільської місцевості.

Отже, завданнями другого етапу експерименту дослідно-експериментальної роботи були:

  •   діагностика готовності адміністрації, педагогічного колективу загальноосвітнього навчального закладу до співробітництва та соціального партнерства;
  •   організація роботи над проектами щодо впровадження інновацій у систему роботи освітнього округу.

Для успішного виконання поставлених завдань впродовж першого етапу (2012-2013 н.р.) було здійснено таке:

  •   створено творчі групи за п'ятьма напрямами роботи (управління ОО, методична, виховна робота, дошкілля та початкова школа, психологічний супровід ОО);
  •  організовано роботу творчих груп;
  •   розроблено модель роботи освітнього округу [1];
  •   на основі моделі створено Програму діяльності Хотинського освітнього округу на 5 років (затверджена наказом відділу освіти Хотинської РДА від 16.11.2012 № 360).

Для діагностики готовності педагогів до інноваційної діяльності в умовах округу було розроблено анкету на основі моделі готовності В.І. Уруського [2;  3], яка включає три компоненти: мотиваційно-операційний, змістовно-операційний, оцінно-рефлексивний

Оцінювання наявних умов та перешкод щодо впровадження інноваційної діяльності в умовах освітнього округу здійснювалося за двома відповідними запитаннями з обрахуванням середньої оцінки та відсотків вибору певної відповіді. За всіма показниками було здійснено порівняння відповідей респондентів до початку першого експериментального періоду та після його завершення.

Учасниками опитування стали педагоги, які працюють у навчальних закладах Хотинського освітнього округу – усього 34 особи.

На основі діагностики готовності до інноваційної діяльності вчителів освітніх закладів, які є суб’єктами Хотинського освітнього округу,  було виявлено, що вони мають недостатній рівень розвитку готовності до діяльності в умовах інноваційного середовища.

На рис. 1 та 2 представлено результати аналізу мотиваційно-орієнтаційого компонента готовності до інноваційної діяльності. Зниження потреби у творчій активності та відзначення вчителями неузгодженості особистих цілей педагогічної діяльності із цілями освітнього округу є негативним показником. Можна припустити, що у процесі організації діяльності округу за останні два роки вчителі втратили довіру до експерименту.

Фрагмент екрана

Рис. 1. Потреба у творчій діяльності (мотиваційно-орієнтаційний компонент) педагогічних працівників – суб’єктів Хотинського освітнього округу

Фрагмент екрана

Рис. 2. Оцінка цільової спрямованості педагогічних працівників, суб’єктів Хотинського освітнього округу, в умовах роботи в освітньому окрузі (мотиваційно-орієнтаційний компонент)

 

Другий компонент готовності до інноваційної діяльності – змістовно-орієнтаційний – відзначається зростанням самооцінки власних технологічних можливостей педагогами та зниженням оцінки щодо поінформованості про хід упровадження інновацій (рис. 3, 4). Отже, за час функціонування Хотинського освітнього округу частина педагогів, задіяних в експерименті, переконались у достатності своїх знань для інноваційної діяльності в нових умовах; проте вони потребують більше інформації про хід упровадження інновації. Можна припустити, що готовність до роботи в освітньому окрузі не реалізувалась такою мірою, як цього очікували педагоги. Вважаємо, що до такого негативного результату могло призвести гальмування управлінської діяльності: директори шкіл за відсутності перспектив розвитку об’єднання освітніх закладів припинили інформаційно-роз’яснювальну роботу з педагогічними колективами.

Фрагмент екрана

Рис. 3. Самооцінювання володіння технікою педагогічних та управлінських інновацій в умовах роботи в освітньому окрузі (змістовно-операційний компонент) суб’єктами Хотинського освітнього округу

Фрагмент екрана

Рис. 4. Рівень поінформованості про експериментальну діяльність зі створення освітнього округу (змістовно-операційний компонент) педагогічних працівників, суб’єктів Хотинського освітнього округу

 

Указані зміни знаходять відображення у визначенні функцій змістовно-операційного компонента.

Отже, операційна готовність педагогів до інноваційної діяльності проявляється у вмінні визначати найбільш ефективні прийоми і способи впровадження інновацій та в оптимальному впровадженні освітніх технологій, методик тощо. Натомість педагоги Хотинського освітнього округу, високо оцінюючи свої професійні можливості, відмічають недостатню поінформованість, що є негативним фактором у формуванні їх готовності до експерименту з організації діяльності ОО.

Діагностика оцінно-рефлексивного компонента готовності до інноваційної діяльності в умовах ОО вказує на зниження у вчителів усвідомлення творчої спрямованості цього виду діяльності та зниження бажання мобілізувати свої ресурси на досягнення поставлених цілей.

Фрагмент екрана

Рис. 5. Ставлення до експериментальної роботи зі створення освітнього округу (оцінно-рефлексивний компонент) педагогічних працівників, суб’єктів Хотинського освітнього округу

 

Негативне ставлення педагогів до експерименту може бути тимчасовим явищем, пов’язаним із гальмуванням упровадження інновацій, оскільки причиною сповільнення в роботі часто вважають принципову неможливість у сучасних умовах здійснити модернізацію та ускладнення і без того складної роботи вчителя.

Отже, готовність до інноваційної діяльності педагогів у Хотинському освітньому окрузі за перші два роки експерименту знизилась. Проте варто відзначити зростання кількості вчителів, які мають активну позицією щодо участі в експерименті, та підвищення професійної самооцінки педагогів щодо своїх технологічних можливостей. Такі результати пояснюються змінами умов, у яких здійснюється експеримент. Як видно з таблиці 5, фінансування ОО та організація його діяльності оцінюються педагогами на другому етапі експерименту значно нижче, ніж на його початку. Всі інші умови залишились незмінними. Ураховуючи реальний стан ситуації в окрузі, можна стверджувати, що проблеми з фінансуванням його діяльності вчителі пов’язують із нерегулярним забезпеченням транспортування учнів, а організаційні проблеми – із відсутністю координатора ОО.

Таблиця 5

Оцінювання якості умов інноваційної діяльності в навчальних закладах

 

№ п/п

Умови

Оцінка учасників творчих груп

До початку

Після другого етапу

1

Матеріальні

1,7

1,9

2

Фінансові

0,6

0,2

3

Організаційні

1,7

0,8

4

Психологічний клімат у колективі

1,5

1,6

5

Стимулювання

1,4

1,4

6

Система навчання кадрів

0,6

0,6

 

Аналіз результатів, представлених у таблиці 6, показує, що педагоги, задіяні в експерименті, на другому етапі відчувають перевантаження, причиною чого  вважаємо невирішені питання організації діяльності округу. Окрім цього, учителі не відчувають підтримки, допомоги, стимулювання у процесі впровадження інновацій, наявна проблема з виявом лідерства, тобто результати опитування розкривають небажання педагогів займати лідерські позиції  в реалізації завдань експерименту.

Водночас як позитивні тенденції варто розглядати збільшення кількості педагогів, які знають і вважають обґрунтованою стратегію розвитку округу, та зменшення кількості тих, хто вважає, що їм не вистачає теоретичних знань. Отже, існує потреба систематичного інформування вчителів про нововведення в освіті та їхній вплив на діяльність округу в подальшому.

Таблиця 6

Оцінювання значення перешкод в інноваційній діяльності педагогів в умовах експерименту зі створення освітнього округу (% вибору)

№ п/п

Умови

Оцінка учасників творчих груп

До початку

Після першого етапу

1

Відсутність часу

92

100

2

Відсутність обґрунтованої стратегії розвитку ОО

60

17

3

Відсутність допомоги

20

20

4

Відсутність лідерів, новаторів у ЗНЗ

34

11

5

Розбіжності, конфлікти в колективі

40

45

6

Відсутність необхідних теоретичних знань

62

44

7

Низький рівень поінформованості про нововведення в освіті

59

75

8

Відсутність або недостатній розвиток дослідницьких умінь

20

11

9

Відсутність стимулювання

70

70

Реалізація Програми діяльності округу показала певну результативність та загострення проблеми організації управління освітнім округом в існуючих умовах (нормативно-правова база та матеріально-технічні умови). Так, на педагогічній раді освітнього округу, на якій розглядалися підсумки першого року впровадження Програми діяльності ОО, було вказано, що започатковано роботу або реалізовано 36 завдань із визначених 92, що становить 39%.

Найбільшою проблемою визнано  створення організаційно-педагогічних умов діяльності освітнього округу, а саме:

  •   упровадження посади координатора освітнього округу;
  •   забезпечення перевезення школярів (паливно-мастильні матеріали та педагог супроводу).

Діяльність Хотинського освітнього округу як моделі освітнього округу показує, що нефункціонування окремих її складових (зокрема, організаційно-педагогічних умов діяльності ОО) значною мірою гальмує реалізацію всіх організаційних і педагогічних завдань.

У частині методичного забезпечення допрофільної підготовки та профільного навчання Програми діяльності Хотинського освітнього округу вдалося реалізувати лише незначну частину поставлених завдань. Такі результати зумовлені неможливістю впровадження посади координатора.

Завдання дошкільної, початкової шкільної ланок і психологічного супроводу діяльності округу виконані більшою мірою.

Висновки. Отже, готовність до інноваційної діяльності педагогічних працівників за два роки експериментальної діяльності знизилась у частині мотиваційно-орієнтаційного та оцінно-рефлексивного компонентів. Змістовно-орієнтаційний компонент показує зростання впевненості педагогів у своїх професійних можливостях у роботі в освітньому окрузі.

Програма діяльності Хотинського освітнього округу виконана на 39%. Найбільші проблеми виникли щодо управлінсько-організаційної складової, що викликано відсутністю нормативно-правового забезпечення діяльності координатора округу, педагогічного персоналу для супроводження транспортування учнів, а також безперебійного фінансування перевезень у межах округу.

Нині в умовах експерименту розроблено базову модель оцінювання діяльності освітнього округу та розпочато її апробацію на базі Хотинського освітнього округу.

Завданнями наступного етапу експерименту як наслідків упровадження попереднього, є такі:

  • сприяння реалізації всіх завдань управління у структурі округу;
  • залучення ПНЗ до активної роботи у структурі округу;
  • апробація критеріїв оцінювання діяльності освітнього округу;
  • розроблення критеріїв оцінювання діяльності ПНЗ в системі округу;
  • організація співпраці з ВНЗ тощо.

 

Список використаних джерел

  1. Григор’єва, О.В. Моделювання організаційно-педагогічних умов створення освітнього округу в умовах сільської місцевості [Текст] / О.В. Григор’єва // Освітній простір. Глобальні, регіональні та інформаційні аспекти : науково-методичний журнал. – Чернівці : Черемош, 2012. – Випуск 9. – С. 86-91.
  2. Григор’єва, О.В. Готовність педагогічних працівників до інноваційної діяльності в умовах освітнього округу [Текст] / О.В.Григор’єва / Освітній простір. Глобальні, регіональні та інформаційні аспекти : науково-методичний журнал. – Чернівці : Черемош, 2012. – Випуск 10. – С. 16-24.
  3. Уруський, В.І. Формування готовності вчителів до інноваційної діяльності [Текст] : методичний посібник / В.І. Уруський.  − Тернопіль : ТОКІППО, 2005. − 96 с.

 

Григорьева Е.В. Проблемы и перспективы создания образовательных округов в сельской местности

В статье представлены результаты экспериментальной работы по организации инновационной деятельности образовательного округа.

Ключевые слова: готовность к деятельности, инновационная деятельность, проектно-целевое проектирование, образовательный округ.

 

Hryhoriyeva, O.V. Problems and Prospects of an Educational District in  Rural Areas

The results of the research and experiential work on innovative activity of educational district.

Key words: readiness to work, innovation, design and target design, educational district.

Permanent link to this article: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=1587

Tatoo Art IndonesiaLoves Diet SehatSkena FashionMPOTURBO link betting online no 1 se Asiaprediksi master hari iniUnited GamingFundacion RapalaFakta SehariTren HarapanGadgetkanGosipliciousiNewsComplexiNewsFootballPollux TierFoomer OfficialCommon SightJurnal TempoRuang MistisiNews CombatOhana MagazineLove Food Ready MealsPetite PaulinaBeauty RivalSpecialty Network SllcFilm Terbaru Penuh Pesan MoralMovie AutoAlmansorsMayumioteroRound Rock JournalBiobaeckereiBornheimerMayumioteroRound Rock JournalBukemersanacokyakisirTrans To FindMPOTURBOLogin MPOTURBO situs resmi dengan layanan terpercayanotif4dlink alternatif aloha4dlogin vip aloha4dto2888 slothiburan online seru indonesiakristtinarodnaosvitabasic4d loginvalir4dDaftar akun MPOTURBO situs permainan online terpercayaGate-of-Olympus-1000-Petualangan-Epik-Bersama-Sang-Dewa-PetirGates of Olympus Super Scatter Petualangan Mistis Bersama Sang Penguasa LangitMahjong Ways 1 – Petualangan Klasik yang Tetap Seru di Istana777Mahjong Ways 2 Evolusi Seru dari Permainan Legendaris di Istana777Mahjong Ways x6000 Petualangan Seru Bersama Istana777Sweet Bonanza Petualangan Manis di Dunia Penuh WarnaWild Bandito Aksi Seru Sang Bandit di Balik Musik dan MisteriTrik Mendapatkan Perkalian Besar Di Starlight Princess Dengan CepatGAME MASTER: Sensasi Hiburan Digital Penuh Warna di Istana777GGSoft Inovasi Dunia Hiburan Digital dalam Genggamandeni coba pola lama mahjong aloha4d berhasil maxwinbeli kucing bsh berkat menang luckyneko aloha4dpak mamat ubah hidup dari mahjong aloha4dpak mamat ubah hidup dari mahjong aloha4dirfan pandai menyepin mahjong aloha4d dengan modal kecilsanti ganti laptop macbook dari baccarat aloha4dbuk suci buka rumah makan berkat spaceman roullate aloha4dkeluarga risma beli rumah mewah dari baccarat aloha4dmiswar buka usaha besar dari jackpot megawheel aloha4dtukang es krim pensiun setelah main gates of olympus aloha4dbikin scatter menanghadirkan kejutan barumalam rahasia terungkapmampu memancing cepatmomen menuju kemenanganpamer bukti kemenanganpermainan jadi sorotanpola sentak layarpotensi tsunami scatterviral menang fantastisbukitmpo pecahkan rekorcoba putaran musikmahjong jadi ramaipecahkan spin subuhpenjual kopi menangpola angka terbalikraih spin pertamaramalan zodiac paling cocokstrategi mode getartukang bakso berhasilcai shen wins mesin cuci ekonomis hematairmenu masakan sehari hari praktis mahjong ways kekinianmalaysia 2025 perayaan viral dan sorotan duniatren mobil mewah moge suv premium mystic ringsviral soundtrack hipdut gameplay strategi modern jackpot lucky neko dita jakarta tanda hoki besar basic4dibu rumah tangga bandung kelola modal sweet bonanza luar biasaguru sd bandung cuan 48 juta sweet bonanza basic4d rtp tinggiguru konseling bekasi saksi olympus 1000 basic4d jackpot super besaraztec rtp tinggi basic4d dita kebanjiran cuandita ibu rumah tangga bandung kelola modal sweet bonanzadita jackpot scatter lucky neko tanda hoki besararif strategi gates of olympus basic4d gandakan penghasilananalisis histogram dita sugar rush basic4danalisis histogram sugar rush ibu rumah tangga solo basic4dsudah terbukti game pragmatic mpoturbo menang besarbocoran pragmatic gachor bukitmpo hujan keberuntunganrahasia hujan bomb sweet bonanza mpoturbobocoran game live pragmatic bukitmpo menang setiap haripola spin candy bonanza mpoturbo trik kamilstrategi mahjong ways pemula auto jagostrategi gates of olympus bukitmpo rtp tinggitrik maxwin starlight princess mpoturbo bukitmpomenang besar tetap ibadah khusyuk mahjong waysmega roulette mpoturbo oyel tazuika kayabima buka usaha londry dari kemenangan mahjong aloha4danak berikan emas setelah menang baccarat aloha4ddimas buka fotocopy kedua dari bonanza aloha4dmarni beli rumah cash berkat mahjong ways aloha4dsandra menang cepat di bonanza candy land aloha4dagus nyepin dijam dewa menang mahjong ways 2 aloha4dwahyu spin manual olympus aloha4d belanja baju sekolahfahmi coba pola mahjong ways aloha4d dari youtubertomi rayakan ulang tahun dapat kejutan dari aloha4driki putar mahjong aloha4d dengan modal rolinganbanyak orang terpanabikin heboh setelah menangbikin saldo naik drastisgame paling dicari pemainmain hingga raup miliaranpola delay pemainsales toyota jadi sorotansukses jalankan rental mobiltingkatkan peluang kemenangantukang cukur kaya rayakemenangan mega sicbo bukitmpo fakta merindingkisah ardika sweet bonanza candyland mpoturboode diamond roulette mpoturbo panennya gilakode dog house mpoturbo bukitmpo jackpotjackpot mahjong wins 3 bukitmpo gercep daftarcongo cash bukitmpo mpoturbo hadiah besarpanduan main crazy time mpoturbo bukitmpobola online mpoturbo tanpa ribet cepat untungpola taruhan live sicbo bukitmpo mpoturbostrategi baccarat rendah taruhan hasil gedeteknik menang treasure of aztec bukitmpoteknik momentum menang mahjong ways bukitmpostrategi ibadah dan cuan mahjong wayscash wheel carnival mpoturbo penghasilan harianpola classy bukitmpo starlight princess berkahkode kunci mahjong ways 3 mpoturbo menangfitur rahasia sweet bonanza auto menangkode rtp gates of olympus pasti cuanmahjong wins 3 mpoturbo jackpot menggilakode sky sweet bonanza bukitmpo auto untung pola tersembunyi olympusrtp tinggi banyakstrategi all instrategi parlay tertimbangstrategi yang ngehitsteknik bankroll terbalikteknik double prismteknik pattern halusteknik segitiga matematikatemukan pola paling viralrahasia scatter hitam sweet bonanza mpoturbo bukitmpomodal kecil mega win baccarat mpoturbo bukitmpokesabaran kunci perkalian maksimal mega sicbo mpoturbomode max profit roullet mpoturbo kemenangan besarlive roullet bukitmpo mpoturbo ladang untungpengelolaan modal kunci cuan baccarat bukitmpo mpoturbokesalahan fatal mega roullete mpoturbo bukitmpomega baccarat mpoturbo bukitmpo bikin ketagihanscatter hitam aztec gems mpoturbo bukitmpo tanpa trikmain cepat maxwin lucky neko bukitmpo mpoturboteknologi ai bongkar pola di mpoturbo dan bukitmpocuan deras spin manual wild bandito nelayan natunartp tinggi di mpoturbo bikin wd tanpa modalpola 555 gates of olympus maxwin petir rontokmodal tipis cuan fantastis gates of olympus pemuda papuapola tersembunyi starlight princess ungkap jepe tanpa hentimain lebih mudah dengan qris pola menang mpoturboauto spin lucky neko banjir wild scatterstrategi menang ganesha fortune scatter rajinrahasia kemenangan beruntun baccarat sexy gamingmaya bandung menang 55 juta scatter hitam mahjong ways 2 basic4dmahjong wins pertanda raih untung basic4d jackpot besarmahjong wins3 dita bandung jackpot besar basic4dlita mahasiswa bisnis strategi wild bandito basic4d jackpotkejutan besar super win simbol terang basic4drian jackpot 68 juta starlight princessrayyan bertemu pola mahjong ways 2 basic4d keuntungan 50 jutaradika eksekutif pemasaran spin olympus 1000 basic4d cuan instanmitos modern aztec gold dita bandung basic4d rtp tinggimaya strategi scatter hitam mahjong ways 2 basic4dsweet bonanza rtp tinggi basic4d dita menang besarsuper win dita guru bandung simbol terang basic4dstrategi modal ibu rumah tangga bandung sweet bonanza basic4drian pola starlight princess basic4d jackpot dan peluang finansialstrategi arif mahasiswa ekonomi yogyakarta menang 45 juta gates of olympustrik simpel menang rtp live pola spilar spellmasterstrategi cuan level dewa tren viral mahjong ways 2fashion kekinian kombinasi warna geometri unik pola spilar viralkisah pemain jackpot mahjong wins 3 pola rahasia tersembunyi viralgame resmi indonesia viral sweet bonanza super scattercara jitu fokuscara tetap stabil dan menangkemenangan butuh keputusanmahjong punya kendalimenang jurus starlightmengatur putaran pertamaolympus menggoda fokusmuperang bikin kemenanganteknik pasif efektifteknik zona kemenangan strategi mahjong ways aloha4d ala reza maxwintips jackpot sweet bonanza aloha4d dari iko auto wdmenang starlight princess aloha4d bersama dian free spinrahasia baccarat aloha4d versi putra banker all incuan spaceman aloha4d bersama vino pakai auto stoppola ampuh sicbo aloha4d rio dewanto genap ganjilrahasia jackpot great rhino megaways aloha4d versi aliwinda bonanza candy land aloha4d buy spin jackpotyudi spin olympus 1000 aloha4d pecah kemenangan cepatrina menang baccarat aloha4d strategi martingale profitbikin pemain kalahjam rahasia bikin menangmain rtp tertinggimain saat sepi lebih cuanmembangun ketahanan emosipelajari pola tertentuprediksi bisa konsistenrtp games stabilrtp tiba tiba naikwaktu bermain gilabanyak game cantikbanyak terjebak polabikin parlay meledakcara agar tidak terjebakcara baca lawancara cuan elegancara side betcara taktis memanjatcoba jalan ninjakombinasi kemenangan epikmengatasi pemain pemulaolympus bikin antisipasipola mosaic parlaypola orb reboundpola switch gandaputaran paling lamatebak ketepatan feelingteknik putaran protrik mengelola fokustrik pemain sederhanafilosofi gates of olympus ditemukan di galeri nasionallukisan diamond baccarat jadi sorotan di yogyakartalukisan mahjong ways 2 mengantar rp256 jutapola mahjong ways 2 berbuah kemenangan fantastisseniman muda menang mahjong wins 3 beli bmwbocoran pola gates of olympus bukitmpo malam iniguru solo menang rp119juta dengan pola sweet bonanza xmasmahasiswa bandung bawa pulang rp92juta dari mahjong wayspola gates of olympus mirip film box office hollywoodtrik starlight princess dari konstelasi orion trendingpola mahjong ways disebut sakti di komunitas esportsgamer pro menang di bukitmpo dengan pola starlightpola gates of olympus mirip trading crypto bikin menangstruktur dna mirip pola gates of Olympus bukitmpopola mahjong wins mirip anyaman indonesia bikin kayaai bonanza baccarat bantu baca pola dan menangai Olympus baccarat mpoturbo ciptakan gaya main barucandy land kasino bikin kaget roda keberuntungan tanpa ampunlive baccarat di mpoturbo bikin kaya bukan cuma hiburanlive baccarat skema long weekend jadi meriahmain candy land di mpoturbo bikin dompet makin gemukpemain bondowoso menang puluhan juta di mega sicbo bukitmporamalan ahli baccarat tentukan pemenang besarstrategi menang baccarat setiap hari dengan mudahteknologi rng diamond baccarat mpoturbo bikin cuan pak udin seblak pecahkan mahjong ways di aloha4drina mahasiswi kos sweet bonanza buy spin aloha4djoko sopir angkot menang gates of olympus aloha4dbu siti guru honorer jackpot baccarat di aloha4dandi pedagang ikan menang roulette favorit di aloha4dtono nelayan menang spaceman aloha4d bebas dari utangani karyawan swasta bonanza candy land buy spin aloha4ddoni kantoran starlight princess aloha4d pakai auto spinfitri mahasiswi lucky neko aloha4d jackpot modal recehwati penjual sayur menang mahjong ways 2 di aloha4dgate of Olympus 1000 petualangan epik bersama sang dewa petirgates of olympus super scatter petualangan mistis bersama sang penguasa Langitmahjong ways 1 petualangan klasik yang tetap seru di istana777mahjong ways 2 evolusi seru dari permainan Legendaris di istana777mahjong ways x6000 petualangan seru bersama istana777sweet bonanza petualangan manis di dunia penuh warnawild bandito aksi seru sang bandit di balik musik dan misteritrik mendapatkan perkalian besar di starlight princess dengan Cepatgame master sensasi hiburan digital penuh warna di istana777ggsoft inovasi dunia hiburan digital dalam genggaman