https://202.95.10.110/ https://202.95.10.71/ https://202.95.10.211/ https://117.18.0.30/ https://202.95.10.111/ https://202.95.10.143/ https://202.95.10.53/ https://3.33.146.175/ https://117.18.0.14/ https://117.18.0.16/ https://117.18.0.18/ https://202.95.10.186/ https://117.18.0.20/ https://117.18.0.17/ https://117.18.0.19/ https://117.18.0.15/ https://117.18.0.22/ https://117.18.0.21/ https://117.18.0.24/ https://117.18.0.23/ https://202.95.10.183/ https://202.95.10.246/
Федорова Є. В. Структура громадянськості особистості студента

Return to Розділ 2. Педагогічна наука

Федорова Є. В. Структура громадянськості особистості студента

УДК 001.124 : 37.035.6 : 37.017.4

Федорова Є. В.,
провідний спеціаліст відділу аспірантури і докторантури Хмельницького національного університету

 

Рецензент: Чорна К. І.,
завідувач лабораторії морального та етичного виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

 

Структура громадянськості особистості студента

У статті розкрито сутність і структуру поняття "громадянськість особистості студента". Представлено аналіз досліджень з цієї проблеми вітчизняних та зарубіжних науковців. Охарактеризовано знання, почуття, уміння, якості індивіда, які характеризують громадянськість особистості в демократичному суспільстві. Сформульовано авторське бачення поняття "громадянськість студентів", визначальною характеристикою якої є гуманістична моральність.

Ключові слова: громадянськість, структура громадянськості, громадянськість студентів.

 

Визначення проблеми. Утвердження України як незалежної держави, метою якої є піднесення української нації до найвищого для сучасної епохи рівня цивілізації, можливе лише за умов громадянського суспільства. Його творцями, активними суб’єктами мають стати високоосвічені, культурні особистості, які усвідомлюють себе громадянами України, готові захищати й розбудовувати її як демократичну, правову, соціальну державу, знають свої права, свободи та обов’язки і прагнуть до вільного самоствердження, саморозвитку й самореалізації своїх сутнісних сил. У сучасності, у період жорсткого протистояння опозиції та чинної влади, протестів прихильників та противників євроінтеграції, безпрецедентно зросла громадянська активність студентів. Українське юнацтво заявило про свою громадянську позицію, про те, що людська гідність є недоторканою, найвищою цінністю для кожної людини. Цей молодіжний рух на території всієї країни підтримали і студенти з особливими потребами, у такий спосіб намагаючись вплинути на   майбутнє України. Істинні патріоти своєї держави, юні співвітчизники прагнуть самостійно вирішувати свою долю і долю країни в міру своєї мужності й компетентності.

Мета статті – визначення сутності та структури громадянськості особистості студента.

Виклад основного матеріалу. Становлення громадянськості молоді – проблема, що завжди знаходилася в центрі уваги педагогів, вихователів, громадських і політичних діячів. У різні періоди існування кожна держава, суспільство відповідно до своїх пріоритетів вирішує питання як сутності громадянськості, так і мети, змісту, способів, засобів і технологій виховання молодих громадян.

Аналіз наукової літератури (М. Боришевський, О. Вишневський, Б. Грицюк, Н. Дерев’яненко, О. Докукіна, П. Ігнатенко, І. Зімня, О. Киричук, Р. Петронговський, М. Романенко, В. Струманський, Т. Титаренко, К. Чорна та інші) свідчить, що громадянськість – багатоаспектне поняття, фундаментальна духовно-моральна якість, психологічна та світоглядна характеристика особистості, яка має культурологічні засади.

Так, О. Сухомлинська [8] формулює громадянськість як інтегративну якість особистості, що дозволяє їй відчувати себе соціально, морально, політично та юридично дієвоспроможною.

Висвітлюючи власне розуміння громадянськості, В. Лола [6] наголошує, що громадянськість – це морально-психологічна характеристика взаємодії особи з державою та іншими співгромадянами в системі відносин "держава – громадянин". Від того, чи визнає особа легітимність чинного порядку, чи ні, залежить наявність указаних відносин, що, у свою чергу, не лише виявляється у формальному громадянстві (статус громадянина), а й передбачає існування системи цінностей, налаштувань, поглядів, ставлення до держави та інших людей.

У статті "Громадянин у сучасному соціумі: гвинтик, деструктор чи будівничий?" Н. Лавриченко [5] визначає громадянськість як здатність особистості бути повноправним членом громадянського суспільства, виразником і захисником його інтересів та наголошує, що такою мірою, як громадянське суспільство формує державу – виразника своїх інтересів, – так і громадянськість зумовлює громадянство як форму своєї самореалізації.

Досить ґрунтовно розкрито громадянськість як сукупність певних якостей особистості Є. Титовою [9], якою це поняття проаналізовано із трьох позицій: із юридичної – тобто як правової ознаки громадянськості; із правової, що виявляється в усвідомленні та прийнятті особистістю своїх конституційних обов’язків, виконанні громадянського обов’язку та у правильному використанні своїх громадянських прав; із соціологічної  як соціальну якість особистості, що характеризується взаємозалежністю людини, суспільства та держави і виражає зв’язок між конкретним громадянином держави та особистістю як суб’єктом суспільних відносин; із етичної як моральну якість особистості, що має  вияв у високоморальних проявах, патріотизмі, самовідданості, готовності служити Батьківщині.

Важливою для нашого дослідження є робота сучасного дослідника громадянськості П. Кендзьора [3], який розтлумачує цей феномен як компетентність, тобто сукупність здатностей, що дозволяють активно, відповідально й ефективно реалізовувати громадянські права та обов'язки з метою розвитку демократичного суспільства. Дослідником виокремлено такі елементи громадянської компетентності: дослідницьку, компетентність соціального вибору, компетентність соціальної дії, комунікативну компетентність, навчальну.

Громадянськість розглядають і як основне соціальне налаштування, завдяки якому особистість свідомо та відповідально виконує закони та вимоги своєї держави, соціуму в цілому. Це спрямування особистості певною мірою інституціональне, адже його практичний вияв закріплений законами, інститутами (служба в армії, захист Батьківщини тощо). Громадянськість у загальному вигляді виявляється в міркуваннях про благополуччя свого народу, своєї країни; усвідомленні безпосередньої залежності долі країни від власної відповідальності та законослухняності.

Соціальний контекст суспільних виховних впливів на життєдіяльність особистості, виконання нею громадянських функцій у вітчизняній науці активно розробляється у працях Р. Арцишевського, О. Безпалько, В. Болгаріної, І. Звєрєвої, В. Єрмакова, А. Капської, Л. Коваль, О. Кравченко, Н. Лавриченко, М. Лукашевич, В. Москаленко, О. Овчарук, В. Оржеховської, В. Радула, О. Пометун, І. Тараненко та ін. У їхніх дослідженнях наголошується, що для свідомого громадянина значущими є не лише ті факти, які безпосередньо стосуються його життя, але й суспільства. Саме цим світогляд зрілого громадянина докорінно відрізняється від світогляду обивателя. В останнього, зазвичай, відсутня суспільна спрямованість громадянськості. Людина з високим рівнем громадянськості сприймає й осмислює факти державної дійсності одночасно у двох напрямах: як вони впливають на націю-державу і як позначаються на особистому житті. Таким чином, громадянськість — надзвичайно ефективний чинник, що спонукає й активізує соціальну діяльність населення. Без перебільшення її можна назвати фундаментальною, оскільки державні утворення всіх народів у всі часи були зацікавлені у формуванні у своїх громадян цієї важливої моральної риси.

У сучасному розумінні громадянин – це людина, яка не тільки усвідомлює свою належність до певного державного утворення, нації, але й має сформовану систему громадянських цінностей, основу яких, на думку М. Боришевського [2], складає духовність. Учений обґрунтовано стверджує, що саме духовність є втіленням у світоглядних орієнтаціях людини сподівань, прагнень, ідеалів, духу народу, нації, визначає спрямованість особистісних потреб, переживань і зумовлює настанову на відповідний життєвий вибір.

Громадянські відносини регулюються не лише межами правових норм, а й системою морально-психологічної корекції, головне призначення якої полягає у впорядкуванні поведінки членів суспільства, утвердженні певного ідеалу громадянина держави. Своєрідними регуляторами діяльності особистості, вибору життєвої мети і норм поведінки стають гідність, честь, совість, обов’язок перед Вітчизною і народом.

Конкретизуючи підсумки теоретичних напрацювань учених із проблеми дослідження, варто зазначити, що всі науковці одностайні в розумінні громадянськості як сукупності високорозвинених моральних якостей суб'єкта, що передбачає таке: зрілість політичної і правової свідомості; почуття патріотизму, причетності до історичної долі Вітчизни та свого народу; усвідомлення себе повноправним членом соціальної спільноти. Громадянськість, громадянська позиція людини пов'язані з почуттям гордості за свою країну, повагою до прав та обов'язків громадянина, до Конституції держави, її традицій, звичаїв, символіки.

На сучасному етапі переходу від тоталітарної до демократичної організації нашого суспільства входження особистості в соціальне життя потребує від неї громадянської свідомості, нових підходів до вирішення назрілих проблем сьогодення, психологічної підготовки для подолання труднощів, розумної сформованості особистих потреб. З цих позицій заслуговує на увагу концепція самоактуалізації А. Маслоу [7]. Американський учений трактує громадянськість як потребу реалізувати особистий потенціал у соціальній, державній творчості. У піраміді потреб, запропонованій ним, потреба самоактуалізації знаходиться на вершині; досягти її можна лише тоді, коли будуть задоволені потреби нижчих рівнів. Багатогранність особистих і суспільних потреб визначає мотиваційне спрямування особистості й зумовлює цілеспрямованість її діяльності. Важливим є той факт, що за будь-яких історичних умов у людини виникає потреба у вищих, незмінних ціннісних орієнтаціях, які зміцнювали б її духовні сили, визначали діяльну спрямованість її потреб.

Серед ціннісних потреб, пов’язаних із процесом становлення української держави, важливим для формування громадянськості особистості, зазначає Л. Крицька [4], є відчуття соціальної справедливості. “Поняття соціальної справедливості не є абсолютним, – наголошує дослідниця, – воно завжди має конкретний економічний і соціальний зміст. Справедливими можна назвати суспільні відносини лише в тому розумінні, якщо вони відповідають практичній можливості створення таких умов життя людини, які б задовольняли розумні потреби переважної більшості громадян у даний відрізок історичного часу ” [4, с. 157].

Розглядаючи феномен громадянськості, фахiвцi також визначають такі пов’язані з нею чесноти, як законослухняність та лояльність. Оскільки громадянин насамперед є членом владно організованого суспільства – держави, – то шанобливе ставлення до неї та до чинних у суспiльствi законів, норм, цінностей, виконання суспільних обов’язків є рисами, притаманними громадянину, і водночас проявом його громадянськості.

Не менш важливою рисою громадянина є його лояльність. Лояльність громадянина – це його здатність до самообмеження своєї свободи та дотримання чинних законів держави. Однак це не заперечує можливості конституційними засобами домагатись відміни такого закону.

Громадянськість особистості в демократичному суспільстві передбачає властивість індивіда зберігати власну автономність у стосунках з іншими людьми і державою, ефективно захищати власні інтереси. Це своєрідне звільнення людини, її визволення, але не від зовнішніх пут, а від власної нерішучості, нездатності відчути свою соціальну значущість, гідність, свободу й рівність у стосунках з іншими. Разом зі знаннями й уміннями суспільно-політичної дії, громадянськість має забезпечувати формування певного морально-духовного стану людей – відчуття власної свободи і водночас відповідальності, віри в суспільні цінності. Саме такий стан характеризує поняття "громадянськість".

Одне із завдань громадянськості – виховання особистості, яка має базові знання про права й обов'язки людини в системах "громадянин – держава", "громадянин – суспільство", вміє критично мислити, аналізувати політичну ситуацію, співпрацювати з іншими людьми, поважає права інших, бере участь у суспільно-політичному житті своєї країни. Варто також зазначити, що якостей, які визначають рівень наближення особистості до ідеалу громадянина, багато. Тому вважаємо, що їх доцільно класифікувати відповідно до трьох основних ознак: моральні, правові і соціально-політичні.

Визначальною характеристикою громадянськості особистості є її гуманістична моральність, яка об’єктивно притаманна громадянському суспільству, оскільки виходить за межі системи, що вказує або  забороняє, та піднімається на більш високий рівень ціннісно світоглядної орієнтації. Вона включає такі риси людини, як доброту, увагу, чуйність, милосердя, толерантність, чесність, совісність, працелюбність, справедливість, гідність, повагу і любов до інших. Ці якості визначають культуру поведінки особистості. Цінності моралі полегшують сприймання правових норм, які, у свою чергу, сприяють глибшому усвідомленню моральних істин [1]. Моральна свідомість дає змогу побачити й усвідомити ту межу поведінки, за якою починаються аморальні та протиправні вчинки. Високоморальна свідомість стимулює соціально ціннісну поведінку, застерігає від правопорушень.

Аналізуючи цей складник громадянськості, необхідно виходити з того, що єдиної моралі на всі часи бути не може, адже суспільство змінюється, що впливає й на моральні орієнтири. Кожен конкретний історичний етап розвитку суспільства передбачає певні особливі способи регуляції поведінки особистості, механізми морального впливу. Мораль громадянського суспільства, яке є гарантом розбудови демократичної правової України, має бути гуманістичною, тобто ґрунтуватися на визнанні людини найбільшою цінністю, а її прав – пріоритетними над інтересами як суспільства, так і держави.

Важливим показником розвитку громадянського суспільства є гуманне ставлення до людей з особливими потребами. У такому середовищі домінує усвідомлення, що самодостатність людини як активного суб’єкта життєдіяльності складається з головної моральної цінності – достоїнства особистості (що в принципі неможливо без морального самоствердження). Тому жодна людина не може розглядатись як об’єкт чийогось благодіяння – держави, громади, колективу чи іншої особистості; навіть тоді, коли вона одержує допомогу, за нею залишається статус неповторного індивіду з почуттям власної гідності.

На основі проаналізованої літератури визначаємо наше бачення громадянськості. Отже, громадянськість студентів – це інтегративна суспільно-моральна якість особистості, яка характеризується ціннісним ставленням до держави, народу та до себе як до громадянина, на основі усвідомлення прав та обов’язків дозволяє відчувати себе юридично, морально і політично дієздатною, спроможною компетентно впливати на розбудову громадянського суспільства, правової демократичної України, утвердження нації.

На особистісному рівні громадянськість є пріоритетною сталою характеристикою людини, яка проявляється в її свідомості, моральних ідеалах і цінностях, у реальній поведінці та вчинках. Це звичайний моральний стан життя людини, що виявляється не лише в незвичайних ситуаціях, але і в повсякденному виконанні особистістю своєї роботи, яка приносить користь людині, суспільству, державі. Отже, суб’єктом-носієм громадянськості є сама людина: завдяки її творчій праці, любові до Батьківщини та відданості їй розвивається громадянськість.

Висновки. Студенти мають усвідомити, що бути громадянином – значить пізнати себе, бути впевненим у своїх силах і можливостях, навчатися жити, пізнавати, мислити вільно, критично, відстоювати свої права, любити Вітчизну, впливати на її демократичність, гуманність, тобто активно діяти як суб’єкт громадянського суспільства. Громадсько активна молодь має бути спроможною більш раціонально жити, пишатися своєю країною, а також тим, що впливає на  розвиток держави, упроваджує власні позитивні зміни.

 

Список використаних джерел

  1. Бех, І. Д. Педагогіка успіху : виховні втрати та їх подолання [Текст] / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. – 2004. – N 4. – С. 5-15.
  2. Боришевський, М. Й. Шлях до себе [Текст] : монографія / Мирослав Боришевський. – К. : Академвидав, 2010 – 416 с.
  3. Кендзьор, П. І. Молодь – Школа – Громада [Текст] : зб. метод. матеріалів з громадянської освіти / П. І. Кендзьор. – Луцьк : ЗУКЦ, 2009. – 52 с.
  4. Крицька, Л. В. Громадянські ціннісні орієнтації учнівської молоді [Текст] / Л. В. Крицька // Педагогіка і психологія. – 2007. – № 1. – С. 155-160.
  5. Лавриченко, Н. М. Громадянин у сучасному соціумі : гвинтик, деструктор чи будівничий? [Текст] //Директор школи. – 2003. – № 38. – С. 12-17.
  6. Лола, В. Проблеми виховання людини і громадянина в контексті європейської інтеграції України [Текст] / В. Лола // Актуальні проблеми європейської та євроатлантичної інтеграції України : матеріали регіональної науково-практичної конференції / за заг. ред. Л. Л. Прокопенка. – Донецьк : ДРІДУ НАДУ, 2005. – С. 138-142.
  7. Маслоу, А. Мотивация и личность = Motivation and Personality [Текст] / А. Маслоу / пер. А. М. Татлыбаевой. – СПб. : Евразия, 1999. – 478 с.
  8. Сухомлинська, О. Громадянське виховання : спадщина і сучасність [Текст] / О. Сухомлинська // Доба історичної та громадянської освіти : науково-методичний часопис. – 2005. – №2. – С.4-5.
  9. Титова, Е. Н. Формирование гражданской активности и ответственности студентов средствами молодежного коллектива [Текст] / Е. Н. Титова // Стратегия социального развития России и молодежь : сборник материалов Российской научно-практической конференции. – Тула : Изд-во ТГПУ им. Л. Н. Толстого, 2001. – С .78-80. 

 

Фёдорова, Е.В. Структура гражданственности личности студента

В статье раскрыто сущность и структуру понятия "гражданственность личности студента". Представлен анализ исследований по данной проблеме отечественных и зарубежных ученых. Охарактеризованы знания, чувства, умения, качества индивида, которые составляют гражданственность личности в демократическом обществе. Сформулировано авторское видение понятия "гражданственность студентов", определяющей характеристикой которой является гуманистическая нравственность.

Ключевые слова: гражданственность, структура гражданственности, гражданственность студентов.

 

Fedorova, E.V.  Citizenship’s Structure of Student Personality

The article is about the nature and genesis "citizenship’s concept of the individual student". It is highlighted a detailed analysis of researches on this issue of native and foreign scientists. It is defined that citizenship serves as a moral personality and in general it’s expressed  in the cogitations about your  people’s well-being and your country; it is directly depended on the knowledge of the country's fate,  own responsibility and legislation  obedience. It is characterized the knowledge, skills, individual's characteristics which are provided citizenship's individual in a democratic society. On the basis of analyzed literature it is formulated author's vision of the concept "students’ citizenship". The basic citizenship’s feature is defined humanistic morality which objectively characterized in civil society and goes beyond the system and rises to a higher level of value and ideological orientation.

Key words: citizenship, the structure of citizenship, citizenship of students.

Permanent link to this article: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=2322

Tatoo Art IndonesiaLoves Diet SehatSkena FashionMPOTURBO link betting online no 1 se Asiaprediksi master hari iniUnited GamingFundacion RapalaFakta SehariTren HarapanGadgetkanGosipliciousiNewsComplexiNewsFootballPollux TierFoomer OfficialCommon SightJurnal TempoRuang MistisiNews CombatOhana MagazineLove Food Ready MealsPetite PaulinaBeauty RivalSpecialty Network SllcFilm Terbaru Penuh Pesan MoralMovie AutoAlmansorsMayumioteroRound Rock JournalBiobaeckereiBornheimerMayumioteroRound Rock JournalBukemersanacokyakisirTrans To FindBrivifyMPOTURBOLogin MPOTURBO situs resmi dengan layanan terpercayanotif4dlink alternatif aloha4dlogin vip aloha4dto2888 slothiburan online seru indonesiakristtinarodnaosvitabasic4d loginvalir4dDaftar akun MPOTURBO situs permainan online terpercayawww.cherubs1.commega888fifaslot88gacors4drajaangkahappytotobitwin88offthechaincooking.comkipas889Mega888alasan scatter olympusledakan perkalian fantastisledakan perkalian olympusmengungkap bagaimana winratepeluang nyata menang besarrahasia scatter olympusrahasia winrate mahjongstrategi memanfaatkan scatterstrategi terbaik menang mahjongwinrate mahjong winslangsung menang rp165 jutadari modal recehmenang besar sampai rp195 jutapulang bawa rp225 jutalangsung jackpot rp200 jutalangsung jackpot rp200 jutamahasiswa auto sultanmain sambil rebahanberhasil bikin gegerkemenangan besar rp225 jutaakun vvip bukitmpobikin saldo pemain meledakburuh lunasi cicilancara dapatkan naga emasdriver bisa kayaspaceman jadi harta karunstrategi bola duniataruhan jadi kekayaantaruhan pemain recehturunkan rezeki fantastisfenomena perubahan modalfortune tiger superlucky neko mengaumpola taruhan recehroulette jadi mesin uangsimulasi mengatur keuanganspaceman jadi legendaspin biasa disentaktukang ban trendingtukang ojek jackpotpola mahjong dalam lima kali spin beruntunpergerakan pasar igital bocorkorea thailand bertukar alur kombinasi polasinergi generasi muda dan tua dalam arus mahjonggopay beri akses instan untuk mahjong wayskisah kedai kopi naga mahjongdua sahabat uji trik crossbettalgoritma tersembunyi dan jurus rahasiarahasia pasaran terbuka bikin scatter bocorledakan pola sakti mahjong hanya perlu iniledakan pola berkilau starlight princessinfo gen alpha ungkap enam scatterkisah barista bali terapkan pola scatteribu rumah tangga jadi sorotanera dimulai teknologi canggih ubah strategimenemukan pola klasik wild bandito langkah heroic penjual gorengan wujudkan kemenangansemingguan lucky neko hadirkan racikan turbotrik pola wild lucky neko cairkan saldoempat alasan hebat fitur cairkan peluang menangheboh usai kantongi rp267 juta bukitmpohanya modal recehan di bukitmpotak sengaja dapat x5000 di bukitmposulap simbol x5000 di bukitmpocuma main iseng di bukitmposabet rp185 juta di mpoturbocuan rp132 juta mpoturbomenangkan rp248 juta di mpoturbohasilkan rp167 juta di mpoturbomengantar cuan rp219 juta di mpoturbopola kemenangan puluhan juta bukitmpolewat pola dari bukitmpotemukan pola di bukitmpobongkar pola di bukitmporahasia pemain di bukitmpo bocorgak pelit scatter di mpoturboterbukit penuh scatter di mpoturbopaling dermawan scatter di mpoturbompoturbo bagi scattermpoturbo gak pernah pelit scattersampai cuan rp295 juta mpoturborp330 juta dengan winrate gila mpoturbomeledak dan menang rp285 juta mpoturbomenang besar rp310 juta mpoturborp235 juta sekali spin mpoturbomenang besar sampai rp325 juta bukitmpopulang dengan fantastis rp390 juta bukitmpomenang rp415 juta dari modal bukitmpodari rp20 ribu sampai rp365 juta bukitmpobawa peluang jackpot rp280 juta bukitmposaat kesenangan berubah menjadi harapan baruharapan menuju kemerdekaan finansialtitik awal menggapai tujuanbisa bawa berkat finansialternyata bisa mengubah hidupbisa jalan menuju keberkahanmembuka pintu kemenanganmembuka rezeki berlapisjalan menuju kejutan finasialbukakan rezeki tanpa didugapola doa rahasia Olympus mpoturbofenomena pola doa Olympus mpoturboterbongkar pola doa rahasia Olympus mpoturbokisah doa rahasia Olympus mpoturbomantra rahasia Olympus mpoturbomahjong bukitmpo malam ini jadi kesaksianmahjong bukitmpo malam ini jadi bukti nyatakesaksian menyentuh mahjong bukitmpo malam inimahjong bukitmpo hadirkan malam penuh keajaibanrahasia mahjong bukitmpo malam inijam main menentukan Waktu gampang menangpemilik butik makin populer berkat kemenangankemudahan topup game berkat aplikasi danarevolusi kecerdasan buatan menyulap strategi kemenangankuli bangunan mendadak jadi tajiribu rumah tangga bisa lunasi hutangburuh pabrik beli nmax tunaicerita ojek online cair ratusan jutapedagang asongan bisa hidup bergelimang hartatrik zig zag terbukti ampuhpasangan muda patungan modal casinopegawai minimarket mendadak tajir setelah jackpotmahasiswi cantik bikin heboh sosmedbocoran orang dalam bikin gegerrahasia pasaran terungkap scatter olympusalgoritma permainan gates of olympusviral di kalangan netizen trik main wild bountykemenangan sugar rush pecah tanpa hentiperjalanan penjual gorengan bermain mahjong ways duamenyingkap sejarah uang dan pola mahjong wins bukitmpo jalan pengharapansaksi harapan berkahkisah Ajaib tujuh lipatpintu rejeki tak terdugarahasia berkat tujuh lipatkakek zeus hadirkan pola cahayakakek zeus buktikan strategi penuh harapankesaksian harapan tanpa rintangankakek Olympus tunjukan harapanfenomena harapan mengalir lancarlangkah bijak dan penuh doatingkatkan keyakinan dan harapanmulewat doa dan usaharenungkan dan pahami strategidengan harapan dan ketekunanada harapan dalam setiap putarankemenangan bukan kebetulanrenungan penuh harapandibalik kemenangan ada prosessaat strategi bertemu keyakinansecercah harapan bersinar berkatkepercayaan pada setitik harapanjalan paling baik untuk berhasilsatu tujuan arahan menuntunkejutan setelah penantian panjangperubahan besar menanti kamupanduan step y step redakan emosikegiatan ini jadikan Langkah positifdukungan terbaik diberikan olehpintu sukses terbuka lebar bagidari receh jadi berkahmodal penuh keyakinanlangkah kecil membuka harapanperjalanan harapan barudoa tulus menjadi kemenanganpengharapan berbuah manisreceh berubah jadi berkatreceh membawa sukacitakekuatan ubah takdir hidupkeyakinan mengantar kemenanganmembawa harapan barucahaya temukan jalanharapan berkat putaranmendapat harapan baruberkat skema rahasiapola harapan kemenanganjejak skema kemenanganharapan membimbing pemainharapan menjadi keyakinansemangat membawa kemenangan