https://202.95.10.110/ https://202.95.10.71/ https://202.95.10.211/ https://117.18.0.30/ https://202.95.10.111/ https://202.95.10.143/ https://202.95.10.53/ https://3.33.146.175/ https://117.18.0.14/ https://117.18.0.16/ https://117.18.0.18/ https://202.95.10.186/ https://117.18.0.20/ https://117.18.0.17/ https://117.18.0.19/ https://117.18.0.15/ https://117.18.0.22/ https://117.18.0.21/ https://117.18.0.24/ https://117.18.0.23/ https://202.95.10.183/ https://202.95.10.246/
Паладьєва А.Ф. Імплементація інтерактивних методів навчання на заняттях з теоретичної граматики англійської мови

Return to Розділ 4. Методика, досвід

Паладьєва А.Ф. Імплементація інтерактивних методів навчання на заняттях з теоретичної граматики англійської мови

Паладьєва А.Ф.
 доцент кафедри теорії та практики іноземних мов Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, кандидат педагогічних наук

 

Рецензент: Коберник О.М., 
завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, доктор педагогічних наук

 

Імплементація інтерактивних методів навчання на заняттях з теоретичної граматики англійської мови

 

У статті презентовано огляд інтерактивних методів навчання та освітніх технологій, які можна імплементувати у процес вивчення фахової дисципліни. Розглядаються можливості та практичне значення такого навчання в системі вищої професійної освіти, що забезпечує нові способи взаємодії "викладач – студент". Визначено нововведення у процесі оволодіння навчальним матеріалом.

Ключові слова: інтерактивні технології навчання, методи навчання, теоретична граматика, система вищої освіти, професійна освіта.

 

Постановка проблеми. Зміни в педагогіці, зумовлені впровадженням  інноваційних педагогічних технологій, підвищують його цілеспрямованість, системність, результативність. Освітній процес у вищому навчальному закладі повинен бути побудований на основі сучасних активних педагогічних технологій, що забезпечують максимальну інтенсифікацію навчання студентів з метою здобуття знань і розвитку особистих якостей. Тобто одним із факторів становлення майбутнього професіонала є активна позиція студента під час навчання як вияв цілеспрямованості, активності, старанності, відповідальності, наполегливості, вимогливості до себе, бажання усвідомити зміст освіти. Для цього необхідно, щоб на занятті кожен студент перебував у стані готовності до оволодіння навчальним матеріалом, виявляв активність, постійно працював. Значною мірою це залежить від особливостей заняття: його змісту, організації, методики, дій викладача. Тому впровадження інтерактивних технологій навчання у процес пізнання потребує ретельного вивчення.

Аналіз останніх досліджень і публікацій. Розроблення окремих елементів інтерактивного навчання знаходимо у працях В. Сухомлинського, Ш. Амонашвілі, В. Шаталова, Є. Ільїна, С. Лісенковоча (С. Лисенкової) та інших педагогів-новаторів, які працювали з учнями. Однак у радянські часи творчість окремих педагогів була скоріше винятком, ніж правилом, а в галузі дидактики вищої школи інноваційні методичні пошуки були епізодичними. На сучасному етапі проблему впровадження інтерактивних технологій навчання досліджують науковці О. Пометун, Л. Пироженко, В. Кондратюк.

Мета статті – аналіз найбільш ефективних інтерактивних методів навчання та способів імплементації їх у процес навчання дисципліни "Теоретична граматика англійської мови".

Виклад основного матеріалу. Освітні стандарти вищої професійної освіти третього покоління кардинальним чином змінили орієнтири вітчизняної системи освіти. Замість традиційного завдання формування знань, умінь і навичок поставлено інше – розвиток компетенції. Компетенція – "здатність робити що-небудь добре чи ефективно", "здатність виконувати особливі трудові функції" [6]. "Вживання" є актуальним проявом компетенції як "прихованого", потенційного.

Зміна вектора освітнього процесу, заснованого на знаннях, на практико-орієнтований підхід до результатів освітнього процесу неминуче призвела до потреби впровадження технологій і методів навчання, завдяки яким ця практико-орієнтованість досягатиметься. Провідну роль у досягненні поставлених цілей відіграють активні та інтерактивні форми і методи навчання [5]. За активного навчання студент є суб'єктом навчальної діяльності порівняно з пасивною моделлю, вступає в діалог з викладачем, бере активну участь у пізнавальному процесі, виконуючи творчі, пошукові, проблемні завдання.

Активні методи навчання дозволяють успішно формувати здатність адаптуватися у групі; уміння встановлювати особисті контакти, обмінюватися інформацією; готовність взяти на себе відповідальність за діяльність групи; здатність створювати і пропонувати ідеї, проекти; готовність до виправданого ризику і прийняття нестандартних рішень; уміння уникати повторення помилок і прорахунків; здатність ясно і переконливо викладати свої думки, обґрунтовувати; уміння передбачати наслідки вжитих кроків, ефективно керувати своєю діяльністю і часом [3].

Інтерактивні методи (від англ. іnteraction – взаємодія, вплив один на одного) – методи навчання, засновані на взаємодії. Інтерактивне навчання – це технологія навчання, яка як спосіб реалізації змісту навчання, передбаченого навчальними програмами, є системою форм, методів і засобів навчання, що забезпечує досягнення поставлених цілей. Отже, інтерактивні методи навчання – це навчання, побудоване на взаємодії учня з навчальним оточенням, навчальним середовищем, яке служить галуззю освоюваного досвіду; навчання, засноване на психології людських взаємин і взаємодій; навчання, що розуміється як спільний процес пізнання, де знання здобуваються у спільній діяльності на основі діалогу, полілогу.

Інтерактивні методи навчання найбільш відповідають особистісно орієнтованому підходу, оскільки припускають співнавчання (колективне, навчання у співпраці); при цьому і педагог, і студент є суб'єктами навчального процесу. Перший частіше виконує роль організатора процесу навчання, лідера групи, фасилітатора, творця умов для ініціативи студентів. Інтерактивне навчання засноване на власному досвіді студентів, зокрема і здобутого професійного.

Навчання на основі інтерактивних освітніх технологій передбачає парадигму, відмінну від звичної логіки освітнього процесу: не від теорії до практики, а від формування нового досвіду до його теоретичного осмислення за допомогою застосування. Якщо форми і методи інтерактивного навчання застосовуються регулярно, у студентів формуються продуктивні підходи до оволодіння інформацією, зникає страх висловити неправильне припущення (оскільки помилка не тягне за собою негативної оцінки) і встановлюються довірчі відносини з викладачем. Інтерактивне навчання підвищує мотивацію і залученість учасників до вирішення обговорюваних проблем, що дає емоційний поштовх до подальшої пошукової активності учасників, спонукає їх до конкретних дій, тому процес навчання стає більш осмисленим. Інтерактивне навчання формує здатність мислити неординарно, по-своєму бачити проблемну ситуацію та способи її вирішення, обґрунтовувати власну позицію; розвиває вміння вислуховувати іншу точку зору, здатність співпрацювати, спілкуватися, виявляючи при цьому толерантність і доброзичливість у відношенні до своїх опонентів [6]. Інтерактивні методи навчання дозволяють здійснити перенесення способів організації роботи, отримати новий досвід діяльності, її організації, спілкування, переживань. Інтерактивна діяльність забезпечує не тільки приріст знань, умінь, навичок, способів діяльності та комунікації, а й розкриття нових можливостей студентів, є необхідною умовою для становлення і вдосконалення компетентностей завдяки включенню учасників освітнього процесу до осмисленого переживання індивідуальної та колективної діяльності для накопичення досвіду, усвідомлення і прийняття цінностей. Упровадження інтерактивних технологій навчання уможливлює контроль за засвоєнням знань і вмінь їх застосовувати, здатностей адаптивності, гуманності.

Тому результат такої організації навчання для кожної особистості забезпечує таке: набуття досвіду активного освоєння навчального змісту у взаємодії з навчальним оточенням; розвиток особистісної рефлексії; освоєння нового досвіду навчальної взаємодії, переживань; розвиток толерантності, навичок спілкування та взаємодії у групі; формування ціннісно-орієнтаційної єдності групи; заохочення до гнучкої зміни соціальних ролей залежно від ситуації; прийняття моральних норм і правил спільної діяльності; розвиток навичок аналізу й самоаналізу в процесі групової рефлексії; розвиток здатності вирішувати конфлікти, здатності до компромісів [7]. Водночас система "викладач – група" досягне такого: нестандартного ставлення до організації освітнього процесу; багатовимірного освоєння навчального матеріалу; формування мотиваційної готовності до міжособистісної взаємодії не тільки в навчальних, а й у позанавчальних ситуаціях.

В інтерактивній формі можуть проводитися як практичні (семінарські) заняття, так і лекції, зокрема проблемна лекція. Викладач на початку та в ході викладу навчального матеріалу створює проблемні ситуації і залучає студентів до їх аналізу; при цьому студенти самостійно роблять висновки, які викладач повинен повідомити як нові знань.

Різновидом таких занять є лекція із запланованими помилками (лекція-провокація) [2]. Після оголошення теми лекції викладач повідомляє, що в ній буде зроблено певну кількість помилок різного типу: змістовні, методичні, поведінкові тощо, а студенти повинні їх назвати.

Ще один вид таких занять – лекція вдвох як робота двох викладачів, які проводять лекцію з однієї теми,  взаємодіючи між собою та з аудиторією. У діалозі викладачів та аудиторії здійснюється постановка проблеми, аналіз проблемної ситуації, висунення гіпотез, їх спростування чи доказ, виявлення протиріч, пошук рішень.

У лекції-візуалізації передавання викладачем інформації студентам супроводжується показом малюнків, структурно-логічних схем, опорних конспектів, діаграм тощо. За допомогою ТЗН (слайди, відеозапис, дисплеї, інтерактивна дошка тощо).

За організації іншого виду лекції – "прес-конференція" – викладач пропонує студентам письмово протягом 2-3 хвилин поставити йому запитання згідно оголошеної теми, потім упродовж 3-5 хвилин систематизує їх і,  читаючи лекцію, дає відповіді на сформульовані запитання.

Лекція-діалог організовується як низка запитань, на які студенти повинні відповідати безпосередньо в ході заняття.

Різноманіття форм і методів інтерактивного навчання є значним, тому розглянемо найбільш загальні й часто використовувані методи й технології інтерактивного навчання. Отже, дискусія (від лат. Discussion – розгляд, дослідження) – це публічне обговорення або вільний вербальний обмін знаннями, судженнями, ідеями, думками з приводу якого-небудь спірного питання. Її суттєвими рисами є поєднання взаємодоповнювального діалогу та обговорення-суперечки, зіткнення різних точок зору, позицій. Порівняно з поширеною в навчанні лекційно-семінарської формою навчання дискусія має переваги, оскільки забезпечує активне, ґрунтовне, особистісне засвоєння знань. Хоча лекція є більш економним способом передавання знань, дискусія може мати набагато більший довгостроковий ефект [1]. Активне, зацікавлене, емоційне обговорення забезпечує осмислене засвоєння нових знань, сприяє зміні або перегляду налаштувань людиною в активній взаємодії, в усвідомленні групою обговорюваних питань, без застосування формальних методів оцінювання. Таким чином, дискусійний метод забезпечує вирішення таких завдань: навчання учасників аналізу реальних ситуацій, формування навичок виокремлення важливого, формулювання проблеми; моделювання складних ситуацій, коли навіть здібний студент не може одноосібно охопити всі аспекти проблеми; формування здатності критично оцінювати й відстоювати свої переконання.

"Мозковий штурм (мозкова атака)" є найбільш вільною формою дискусії, оптимальним способом швидкого включення всіх членів групи до діяльності на основі вільного вираження думок з певного питання. Він застосовується для колективного вирішення проблем у розробленні проектів, коли наявна потреба  генерації різноманітних ідей, їх відбору і критичної оцінки [4].

Висновки. Зміст підготовки фахівця не повинен обмежуватися предметним змістом, оскільки це забезпечить тільки його професійну компетентність. Необхідним є і соціальний контекст, що припускає наявність умінь соціальної взаємодії і спілкування, спільного прийняття рішень тощо. Соціальний контекст майбутньої професійної діяльності уможливлює гуманізація навчання, демократичні відносини між викладачем і студентами, творча атмосфера міжособистісної взаємодії та спілкування.

Інтерактивне навчання розвиває у студентів здібності й навички продуктивного спілкування в умовах навчального процесу, уміння аргументувати свою точку зору, чітко формулювати і викладати думки, аналізувати складні мовні явища тощо.

 

Список використаних джерел

  1. Інтерактивні методи навчання у підготовці спеціалістів для банківської системи України : зб. наук. праць. – Суми ; Харків, 2001. – 250 с. 
  2. Інтерактивні технології навчання : теорія, практика, досвід : метод. посібник / авт.-укл. : О. Пометун, Л. Пироженко. – К. : АПН, 2002. –  89 с.
  3. Кондратюк В. Л. Основні тенденції розвитку систем освіти та освітніх технологій у світовій педагогічній практиці / Кондратюк В. Л., Волос М. М., Бабин І. І. // Відкритий урок. – 2002. – № 5. – С. 6. 
  4. Крамаренко С. Г. Інтерактивні техніки навчання як засіб розвитку творчого потенціалу учнів / С. Г. Крамаренко // Відкритий урок. – 2002. – № 5/6. – С. 24–27.
  5. Нісімчук А. С. Сучасні педагогічні технології / Нісімчук А. С., Падалка О. С., Шпак О. Т. – К, 2000. – 368 с.
  6. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : наук.-метод. посібник / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко та ін. – К. : А.С.К., 2006. – 116 с.
  7. Фасоля А. М. Особистісно-зорієнтоване навчання : дидактичний аспект / А. М. Фасоля // Українська мова і література. – 2003. – № 48. –  С. 14–18.

 

Паладьева А.Ф. Имплементация интерактивных методов обучения на занятиях по теоретической грамматике английского языка

В статье представлен обзор интерактивных методов обучения и образовательных технологий, которые можно имплементировать в процесс обучения профессиональной дисциплины. Рассматриваются возможности и практическое значение использования такого обучения в системе высшего профессионального образования, что обеспечивает новые способы взаимодействия "преподаватель – студент". Определены новшества в процессе овладения учебным материалом.

Ключевые слова: интерактивные технологии обучения, методы обучения, теоретическая грамматика, система высшего образования, профессиональное образование.

 

Paladyeva, A.F. Implementation of Interactive Teaching Methods at the Theoretical English Grammar Lessons

The article deals with interactive teaching methods and educational technologies that can implement into the process of vocational subjects studying. The possibilities and practical value of using these methods in higher vocational education. The use of interactive teaching methods, which carry new ways of interaction "teacher – student" by innovations in the process of mastering the learning material.

Key words: interactive technology, teaching methods, theoretical grammar, higher education, vocational education.

Permanent link to this article: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=3723

Tatoo Art IndonesiaLoves Diet SehatSkena Fashionprediksi master hari iniUnited GamingFundacion RapalaFakta SehariTren HarapanGadgetkanGosipliciousiNewsComplexiNewsFootballPollux TierFoomer OfficialCommon SightJurnal TempoRuang MistisiNews CombatPortal Gaya Hidup & HiburanLove Food Ready MealsPetite PaulinaBeauty RivalSpecialty Network SllcFilm Terbaru Penuh Pesan MoralMovie AutoAlmansorsMayumioteroRound Rock Journalnotif4dlink alternatif aloha4dlogin vip aloha4dto2888 slothiburan online seru indonesiakristtinarodnaosvitabasic4d loginvalir4dmenelusuri strategi jitumengubah ritme balaptemukan hiburan digitalteknik hebat ciptakan kemenangandrift koboi dipadang gurunpengantarkan pemain jadi legenda mejamenguncang dunia taruhanmenuju puncak kejayaansemarak otomotif merdekaakselerasi menuju cuan besartrik bermain tepatteknik Tarik ulangteknik berlapis empatputaran low betpola teori scatterolympus cuan meledakmodal receh profitmahjong bikin dompet gendutjagoan Olympus menangfenomena cuan menggilasukses perawatan berkat kemenangan kasino aloha4d banker berturuterwan rezeki besar spaceman aloha4d beli rumah kendaraanriko pecah scatter mahjong aloha4d pola lama baruamri panen wujudkan sawah berkat kemenangan baccarat aloha4damel putar mahjong ways aloha4d modal kecil menangpak dadang bangun kost mega wheel spaceman aloha4driska libur bawa keluarga ke puncak olympus aloha4dpak usup buka usaha rumah makan baccarat aloha4dnita sumbang kemenangan sweet bonanza candyland aloha4d semarangaldo bagi rahasia usaha ternak lucky neko aloha4drahasia permainan online yang gacorrahasia permainan gacor strategi dan mentalitaspermainan gacor hits dan cara menangmenemukan permainan gacor panduan hiburan digitalcara mengenali permainan gacor dan memaksimalkan kesempatan menangall in bermain mahjong ways 2pola spin mahjong ways 2 di pamanslotmenang 144juta mahjong wayscara ampuh gates Olympus pamanslot ratusan juta15 spin maxwin mahjong ways 2 pamanslotmahjong ways lagi bocorkemenangan mahjong ways 2 happy sorekebun sawit tambang emas mahjong wins 3supir angkot kaya petir merah gates olympusternak mahjong ways 2 modal 200ribu maxwinlirik starlight princess 1000 petir maxwin 75ribubalap scatter mahjong ways 2kesenangan petani cabe mahjong ways maxwin 15ribumahjong ways maxwin 3 stepmaxwin sweet bonanza 1000wild secepat lintasansensasi Olympus cuanraih pola spinpola modern berhadiahperforma konsisten tinggipanen olympus pertamakeuntungan tanpa hentidisulap jadi lintasbongkar sensasi cuanalgoritma Olympus stabilsemangat merdeka bersatujadi sorotan balap strategi analis keuanganjadi kunci suksesaksi bikin kenangancara meningkatkan peluangmenang karena polaserasa lihat mobil tualayaknya road tripmenyelesaikan proyek megastrukturviral secepat transformasisetajam handling mobilmenang berkat bocoranpola tersusun cerdasberkat lirikan hangatbikin modal hematseperti teknisi handaltips ala teknisimelatih kekuatan ultrasekejam serangan gojorahasia tersembunyi mahjong basic4dperubahan pola pikir pemainnuansa estetika sinematik globalprediksi roulette strategi waktu terbalikpush all in mega sicbo basic4dzeus tumbang totaltemuan arkeolog mudahsukses berikan kemenangansorotan spaceman bukitmposerbu ledakan besarraup uang bandarpola manja akuratmember raup banyakmembaca sinyal berhadiahcara gila dapat scatterrahasia pola kemenangansusunan spin scatter ungutips dan trik pahami double scatter hitamlangkah mudah meningkatkan kemenangan besarpenjual cilok mendadak kayatrik spin cepat membuka pintu scatter hitamtips pola spin bikin saldo meledakkisah pemain mahjong menjadi proffesorteknik membuka pintu scatter tanpa polaseorang manusia silver mendadak buka warungpanggilan emas untuk pendatang barucara menghitung cepatskema kombinasi kemerdekaansistem kontrol traksijadi primadona hari iniakselerasi mobil sportantar kepuncak cuanmenyetel torsi mobilbukan sekedar mainmental baja pemaintempat bermain mahjong ways 2aura farming scatter festival naga emaskeberuntungan mahjong ways 2mahasiswa magang menang mahjong wins 3proplayer esport lucky nekologin lupa logouttingkatkan gaya main turunkan risiko rugi mas bimasatria jebol sistem dengan akun vvip barukemenangan fantastis beruntunawalan manis shern akun vvip winrate tinggibapak sukses enang maxwin di wild banditolomba panjat pola 17agustus mahjong ways 2wildselayar petir merahbadai petir merah zeus olympuspak mamat taklukkan naga emastempat daftar akun asli mahjong waystukang becak ugal ugalan kejar scatterpola khusus mahjong menang besardunia mahjong waysdame un gerrrr lirik lagu viral mahjong ways 2metode jitu menang dari mahjongjoki mahjong wayspanduan mencari pola scatterbocoran analisa pola jackpotpowerfull of scatterpenjual bakso jadi juraganpola dari agen hoh4dandi kena hujan scatter hitampetani beli tanah berkat mahjong wayssamson kena jackpot dapat tips dari hoh4dstrategi dan imajinasi sweet bonanza rasakan aura mitologi yunani gates of olympusgoogle pixel 9 all in mahjongdengan realme gt5 sukses pemainmahjong-ways-basic4d-mesin-racingbakso gepeng ramai di basic4dpetani cikedung main casino baccaratdek doni seru di mahjong ways3guru jakut heboh starlight princessabang cules asyik main olympus1000triple spin olympussimbol wild mahjongpola step downpola mega wavemetode double spinhadirkan game superfitur jp pauscuan berlipat gandascatter pertama gilabet rendah meledakmodifikasi motor membawa keberuntunganmeniru langkah agresifmirip hoki lesleyteknik serapi settingmirip jalan hidup filmbukan sembarang langkahkisah legenda menggilamirip kejutan gachaseakurat timing gearboxdari dunia knalpot ajarkan untung banyakgunakan pola cerdasmengantar kemenangan beruntuntaklukan peluang cuanterkejut seperti gachapemuda otomotif jago langkah taktishasilnya lebih ngebutkisah ibu rumah tanggaseperti dapat skin legend tanpa topupteknik rahasia panglimakemenangan spektakuler seorang pemudabelajar dari dunia balapdapat transferan misteriusseperti taktik perangsukses tambah penghasilancara membaca pola secara raksasabikin hoki mengalirdapat modal usahadari mesin motorseperti Menyusun strategiwaktu istirahat kerja dimanfaatkan untuk menang