https://202.95.10.110/ https://202.95.10.71/ https://202.95.10.211/ https://117.18.0.30/ https://202.95.10.111/ https://202.95.10.143/ https://202.95.10.53/ https://3.33.146.175/ https://117.18.0.14/ https://117.18.0.16/ https://117.18.0.18/ https://202.95.10.186/ https://117.18.0.20/ https://117.18.0.17/ https://117.18.0.19/ https://117.18.0.15/ https://117.18.0.22/ https://117.18.0.21/ https://117.18.0.24/ https://117.18.0.23/ https://202.95.10.183/ https://202.95.10.246/
Сас О.О. Розвиток образності мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами художньої картини

Return to Розділ 2. Педагогічна наука

Сас О.О. Розвиток образності мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами художньої картини

Сас О.О.,
доцент кафедри дошкільної педагогіки, психології  та фахових методик Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, кандидат педагогічних наук, доцент

Рецензент: Зданевич Л.В.,
завідувач кафедри дошкільної педагогіки, психології  та фахових методик Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, доктор педагогічних наук, професор

 

Розвиток образності мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами художньої картини

 

У статті подано аналіз наукових досліджень з означеної проблеми, визначено ключові поняття. Розкрито роль художньої картини в розвитку образності мовлення дітей старшого дошкільного віку. Наголошено на доцільності розвитку образності мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами художньої картини.

Ключові слова: образність мовлення, діти дошкільного віку, художні картини, розвиток мовлення, дошкільний навчальний заклад, вихователь дітей дошкільного віку.

 

Постановка проблеми. Розвиток образного мовлення дітей дошкільного віку є однією зі стрижневих проблем дошкільної лінгводидактики. Її актуальність зумовлюється пріоритетними напрямами розвитку та  модернізації дошкільної освіти, оновлення змісту, удосконалення форм, методів і технології навчання дітей рідної мови, розвитку культури мовлення та мовленнєвого спілкування.

Мовленнєве спілкування є одним із перших видів діяльності, якою дитина оволодіває в онтогенезі; воно є універсальною умовою розвитку особистості в період дошкільного дитинства. У процесі різнопланового спілкування в ігровій діяльності дитина пізнає природний, предметний і соціальний світ довкола себе в його цілісності та різноманітності; формує і розкриває власний внутрішній світ, свій образ «Я»; засвоює і створює культурні цінності як активний суб’єкт взаємодії. У Базовому компоненті дошкільної освіти кінцевою метою мовленнєвого розвитку випускника дошкільного закладу визначено сформованість у нього комунікативної компетенції. Одним із засобів розвитку образності мовлення дошкільників є художня картина.

Аналіз останніх досліджень та публікацій. Проблема розвитку образного мовлення дітей дошкільного віку була предметом дослідження багатьох учених (Т. Алієва, А. Арушанова, Г. Бєлякова, Н. Гавриш, А. Зрожевська, Ю. Руденко, О. Струніна, О. Ушакова та ін.). У їхніх працях наголошено, що зміст своїх думок дитина передає за допомогою простого слова; свій внутрішній стан, свої відчуття, відносини виражає засобами слова, тому вони мають особливу інтонацію, звучання, образність (Л. Виготський, С. Рубінштейн, А. Люблинська та ін.).

Формулювання цілей статті. Мета статті – теоретично обґрунтувати роль художньої картини в розвитку образності мовлення дітей старшого дошкільного віку.

Виклад основного матеріалу. На сучасному етапі розвитку суспільства посилюється увага до мовної освіти та формування особистості, яка відзначалася б мовленнєвою активністю як засобом спілкування, пізнання і впливу, високою культурою комунікації. Одну з комунікативних якостей мовлення і складову виразності становить образність. Методика образного мовлення має забезпечити свідомий і систематичний розвиток умінь, у ній має бути враховано психологічні та лінгводидактичні засади навчально-пізнавальної діяльності, що включає відповідний рівень сформованості психофізіологічних механізмів, мотиви навчання тощо.

Проблема розвитку образності мовлення розглядається з різних позицій, зокрема у психолого-педагогічних та лінгводидактичних джерелах поняття «образність», «образне мовлення» науковці розглядають у контексті акцентування на мовних засобах, що використовуються в будь-якому художньому тексті (В. Виноградов, Б. Головін, О.  Єфимов, Л. Новиков, О. Федоров та ін.).

Здобуття дошкільниками елементарної лінгвістичної освіти тісно пов’язане з формуванням таких основних рис мовленнєвої культури, як змістовності, логічності, точності, правильності, виразності, образності тощо. Як свідчить аналіз науково-методичної літератури, єдиної класифікації цих якостей немає. Крім того, Б. Головін, М. Пентилюк та інші з-поміж основних комунікативних якостей мовлення (правильність, точність, логічність, багатство, чистота, доречність, достатність, ясність, виразність, емоційність тощо) виділяють і образність. Під виразністю мовлення вчені (Н. Бабич, Б. Головін, М. Пентилюк та ін.) розуміють такі особливості його культури, що проявляються у здатності мовлення збуджувати увагу, викликати інтерес людей до сказаного чи написаного. Образність мовлення належить до внутрішньої, художньої виразності (О. Аматьєва, Б. Головін, Т. Мельник, М. Пентилюк, О. Савушкіна та ін.) і є водночас категорією експресивності (О. Тодор, Ю. Руденко). У лінгвістичному аспекті образність розглядають передусім як властивість слова і як комунікативну якість мовлення.

Образність у працях плеяди вчених (О. Потебня, І. Гальперін, Л. Новиков, Д. Шмельов та ін.) трактується як чуттєво-образний елемент слова, що перебуває у прихованій позиції та збуджується лише за певних умов. Вона виявляється безпосередньо не в самому слові, а в поєднанні слів.

У дослідженнях В. Виноградова, Б. Головіна, О. Єфимова та інших образність розглядається як первинна властивість слів, пов’язана з семантичною структурою слова та виявляється у відношеннях до денотату (предмета дійсності), сигніфікату (поняття, що виражається) та слів мовної системи, оскільки образні можливості слова є результатом довготривалих перетворень, стилістичних трансформацій, семантичних змін тощо.

Окремі дослідники (Н. Гавриш, Б. Головін, В. Ковальов, М. Кожина, Н. Миропольська Л. Новиков, М. Пентилюк, О. Пономарів та ін.) до засобів образності відносять такі: лексико-семантичні засоби – тропи (епітет, метафора: уособлення, алегорія; порівняння, метонімія, синекдоха, гіпербола, символ та ін.), семантичні – багатозначні слова, стилістичні фігури (антитеза, градація, тощо), синтаксичні (паралелізм, анафора, епіфора, інверсія), замовчування (еліпси, анаколуфи), риторичне запитання тощо. Серед афористичних висловів в усному мовленні використовуються звороти з українських народно-розмовних джерел – приказки, прислів’я, крилаті вислови.

Поняття «образність» розглядається також як специфічна властивість слова (М. Бахтін, В. Виноградов, Л. Новиков, О. Потебня) та особлива форма діяльності (Н. Арутюнова, І. Гальперін, А. Коваль, О. Пономарів), як здатність мовних засобів викликати наочно-чуттєві уявлення (В. Виноградов, Г. Винокур, В. Кожинов, Л. Тимофєєв, М. Шанський). Ця здатність полягає в оперуванні наочно-образними уявленнями, що виникають і перетворюються у свідомості людини. Образність є складовою виразності; вона виникає за такою схемою: установлення асоціативних зв’язків між двома предметами чи явищами (установлення спільних рис, ознак), перенесення ознак з одного предмета на інший і, як наслідок цього, виникнення нового метафоричного (переносного) значення слова. Образність властива не тільки слову, а й поєднанню слів, вона перебуває у прихованій позиції та виявляється за певних умов.

І. Попова [8] в дослідженні детально аналізує зміст поняття  «образне мовлення дітей» та розкриває способи його розвитку.

М. Алексєєва, Н. Гавриш, В. Макарова, Е. Ставцева, О. Ушакова, В. Яшина під образною мовою розуміють уміння дитини правильно використовувати такі виразні засоби, як метафору, порівняння, уособлення, епітети, багатозначні слова, фразеологізми, і за їх допомогою яскраво, точно, переконливо висловлювати свої думки й почуття. Н. Гавриш [3] наголошує, що показником багатства є не лише достатній обсяг активного словника, але й розмаїтість використовуваних словосполучень, синтаксичних конструкцій, а також звукове (образне) оформлення висловлювання.

Образність мовлення дітей дошкільного віку розглядається у двох напрямках: 1) як збагачення народними образними виразами, антонімами, синонімами, метафорами, епітетами, образними словосполученнями, засвоєння дітьми узагальнень, збагачення лексики дітей; 2) як виразність, емоційне забарвлення мовлення дитини. Аналіз науково-методичної літератури свідчать про те, що завдання словникової роботи поділяються на загальні і спеціальні;  до останніх із указаних належать збагачення словника дітей народними образними виразами, прислів’ями, приказками, антонімами, синонімами, метафорами, епітетами, засвоєння дітьми узагальнень, основного та переносного значення слова. Першочерговість завдань словникової роботи по-різному визначається в кожній віковій групі.

У Державному стандарті дошкільної освіти в Україні [1] педагогів зорієнтовано до цілісного підходу у формуванні особистості, за якого центральною фігурою освітнього процесу є дитина як мовленнєва особистість. Зміст Базового компонента дошкільної освіти щодо мовленнєвого розвитку дітей презентовано освітньою лінією «Мовлення дитини». У ній окреслено напрями розвитку мовлення дошкільників. Результатом роботи за напрямом  «Словникова робота» визначено сформованість у дитини лексичної компетенції, одним із показників якої є набуття образності мовлення.

У програмах навчання і виховання дітей дошкільного віку визначено завдання щодо розвитку образного мовлення дітей. У програмі «Дитина»  [5] мовленнєвий розвиток дітей старшої групи представлений розділом «Мовлення дитини». Авторами програми досить детально розроблено тематику ознайомлення дошкільників із художньою літературою, орієнтуючись здебільшого на народознавчий аспект та завдання з розвитку мовлення. У цій програмі звернено увагу на багатство словника, образність і виразність мовлення старших дошкільників, зокрема вживання художньо-виражальних засобів (порівнянь, прислів’їв, епітетів).

У програмі «Дитина в дошкільні роки» [4] досить чітко висвітлено завдання з розвитку всіх аспектів мовлення старших дошкільників. Особлива увага звертається на багатство словника: «збагачувати словник дітей синонімічними іменниками, словами-антонімами, узагальнюючими родовими поняттями другого порядку; розвивати стилістичне чуття рідної мови: розуміти слова-омоніми; переносне значення слів; слова, що називають предмети, близькі за призначенням» – і образність мовлення: «збагачувати словник дітей художньо-поетичними виразами, порівняннями, образними словосполученнями, звуконаслідувальними словами, вигуками» [4, с. 97 ].

Крім того, образне мовлення досить часто в лінгводидактичній літературі співзвучне поняттю  "виразне мовлення". Поняття "виразність мовлення" поєднує в собі два окремі, але взаємозалежні аспекти, що становлять діалектичну єдність: емоційну насиченість (експресивність) та образність (зображувальність). У мовознавстві термін «експресія» означає виразно-образотворчі якості мовлення, що відрізняють його від звичайного мовлення й надають йому образності та емоційної забарвленості.

Дослідження С. Рубінштейна [9] показали, що для маленької дитини виразні моменти є не стилістичними засобами або прийомами, які свідомо обираються і використовуються для того, щоб справити певне емоційне враження; у дітей імпульсивна емоційність проривається мимоволі. У старшому дошкільному віці імпульсивність дитячої емоційності зменшується, а мовлення дітей стає більш регламентованим, і мимовільна виразність знижується. Проте старші дошкільники, на думку С. Рубінштейна, здатні до так званої свідомої виразності, яка притаманна художньому мовленню.

Науковцями (М. Коніною, Е. Коротковою, Л. Пеньєвською, О. Радіною, Є. Тихеєвою, С. Русовою та ін.) визначено, що картина – один з головних атрибутів навчального процесу не етапі дошкільного дитинства, позитивний вплив якого досить детально розкрито в методичних посібниках і підручниках з лінгводидактики.

У роботі з дітьми дошкільного віку використовують різні види картин, зокрема й художні. Дослідниці Н. Курочкіна [7], Н.  Халезова [10], Г. Вишнева [2] підтверджують, що сприйняття художніх картин формується найбільш повно у старшому дошкільному віці, коли діти можуть самостійно передавати мальовничий образ, давати оцінки, висловлювати естетичні судження.

Н. Зубарєва [6] доводить доступність сприйняття дітьми живопису та рекомендує використовувати різні методи і прийоми художнього сприйняття репродукцій картин у практичній педагогічній роботі. Доречними, на її думку, будуть бесіди про мистецтво, ігрові ситуації, у яких діти порівнюють, дізнаються про різні за художньою виразністю художні образи, навчаються виражати ставлення та висловлювати враження від побаченого образними виразами. Крім того, вона радить комплексно використовувати різні додаткові засоби впливу на естетичне сприйняття картин дітьми – музичний супровід, поезію, прозу тощо.

Одним із методів ознайомлення дітей старшого дошкільного віку з репродукціями картин є розповідь вихователя, застосування якої ефективно впливає на розвиток образності мовлення старших дошкільників, адже у своїй розповіді вихователь не тільки зосереджує увагу дитей на сприйнятті картини, а й надає зразок, приклад, як виражати свої враження від побаченого, якими образними висловами можна передати зміст картини, підкреслити її красу. Тому до розповіді вихователя за репродукцією картини ставляться певні вимоги:

  • у ході розповіді мають бути задіяні асоціативне образне мислення дітей, зорова увага, пам’ять, тому оповідь потрібно пов’язувати з подіями, які мали місце в житті дітей, адже пізнання образної побудови картини й пізнання краси навколишньої дійсності тісно взаємопов’язані;
  • своєю розповіддю вихователь повинен послідовно ознайомлювати зі змістом картини. Дітей приваблюють образи й деталі, які викликають яскраве враження та супроводжуються глибокими переживаннями. Тому розповідь вихователя про картину повинна містити такі елементи, які допоможуть послідовно сприймати та розкривати її зміст, – повідомлення теми картини (або її назви), розкриття художнього бачення картини за допомогою образно-виражальних засобів;
  •  розповідаючи, вихователь повинен усвідомити ідею, задум, почуття художника, висловити своє ставлення до зображеного за допомогою інтонації (урочисто, весело, розважливо, зі смутком чи співчуттям), використання образних слів і виразів (метафор, епітетів, порівнянь);
  • добираючи точні, яскраві, образні слова, які характеризують події й героїв картини, необхідно пам’ятати про доступність лексики для дітей дошкільного віку. Не можна перевищувати можливості дітей у сприйнятті мовлення, але не можна також користуватися лише тими словами й виразами, які вже увійшли до активного словника дитини.

Розвиток художніх уявлень, образного мовлення дитини можливий лише на основі розвитку почуттів, позитивного враження, піднесеного настрою, позитивного спілкування з мистецтвом. Тому заняття, способи організації дітей на занятті, методи передавання знань повинні створювати атмосферу радості, захоплення, задоволення, забезпечувати співучасть дітей у процесі сприймання, сприяти виникненню потреби активних творчих дій.

Висновки. Отже, художня картина – потужний засіб розвитку образності мовлення дітей старшого дошкільного віку. Її зміст – багате джерело для використання мовленнєвих образно-виражальних засобів. Робота над розкриттям змісту художньої картини для розвитку образності мовлення потребує від вихователя певної послідовності діяльності, створення емоційно піднесеної атмосфери сприйняття репродукцій картин, добирання відповідних методів навчання.

Перспективи подальших розвідок у цьому напрямі. Розглядувана проблема є багатоаспектною. Подальшого вивчення потребує дослідження особливостей розвитку образності мовлення дітей дошкільного віку засобами художньої картини.

 

Список використаних джерел

  1. Базовий компонент дошкільної освіти / наук. кер. : за ред. А. М. Богуш ; авт. кол-в : Богуш А. М., Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Гавриш Н. В., Долина О. П., Ільченко Т. С., Коваленко О. В., Лисенко Г. М., Машовець М. А., Низковська О. В., Панасюк Т. В., Піроженко Т. О., Поніманська Т. І., Сідєльнікова О. Д., Шевчук А. С., Якименко Л. Ю. – К. : Видавництво МОН, 2012. – 26 с.
  2. Вишнева Г. М. Формирование эстетического восприятия скульптуры малых форм у детей старшего дошкольного возраста : дисс. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Вишнева Галина Михайловна. – М., 1984. – 177 с. – Бібліогр. : арк. 154–168.
  3. Гавриш Н. В. Навчання розповіді за картиною / Н.В. Гавриш // Дошкільне виховання. – 2003. – № 2. – С. 9–12.
  4. Дитина в дошкільні роки : комплексна освітня програма / автор. колектив ; наук. керівник К. Л. Крутій. – Запоріжжя : ТОВ "ЛІПС" ЛТД, 2016. – 160 с.
  5. Дитина. Програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років /  наук. кер. Проскура О. В.,  Кочина Л. П.,  Кузьменко В. У., Кудикіна Н. В. – 3 вид., доопрац. та доповн. – К. : Університет, 2010. – 288 с.
  6. Зубарева Н. М. Эстетическое воспитание средствами изобразительного искусства / Н. М. Зубарева // Дошкольное воспитание. – 1996. – №9. – С.50–58.
  7. Курочкина Н. А. Знакомство детей с пейзажной живописцю : учеб.-нагляд. пособ. / Надежда Курочкина. – 2-е изд. – СПб. : Детство-Пресс, 2005. – 16 с.
  8. Попова І. І. Обізнаність вихователів з поняттям «образне мовлення дітей» // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського. – Одеса. – 2004. – Випуск 12. – С. 47–50.
  9. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – СПб : Питер, 2000 – 712 с.
  10. Халезова Н. Б. Лепка в детском саду / Н. Б. Халезова, Н. А. Курочкина, Г. В. Пантюхина. – Ташкент : Укитувчи, 1991. – 190 с.

 

Сас Е. А. Развитие образности речи детей старшего дошкольного возраста средствами художественной картины

В статье представлен анализ научных исследований обозначенной проблемы, определены ключевые понятия, раскрыта роль художественной картины в развитии образности речи детей старшего дошкольного возраста. Отмечена целесообразность развития образности речи детей старшего дошкольного возраста средствами художественной картины.

Ключевые слова: образность речи, дети дошкольного возраста, художественные картины, развитие речи, дошкольное учебное заведение, воспитатель детей дошкольного возраста.

 

Sas, O. Development of the Imagery of Speech of Children of the Senior Preschool Age by Means of an Artistic Picture

The article presents an analysis of scientific research on the problem, provides definitions of key concepts, reveals the role of the artistic picture in the development of the speech imagery of children of senior preschool age, notes the advisability of developing the imagery of speech of children of the older preschool age by means of an artistic picture.

Key words: figurativeness of speech, preschool children, art pictures, speech development, pre-school educational institution, pre-school children's teacher.

Permanent link to this article: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5062

Tatoo Art IndonesiaLoves Diet SehatSkena FashionMPOTURBO link betting online no 1 se Asiaprediksi master hari iniUnited GamingFundacion RapalaFakta SehariTren HarapanGadgetkanGosipliciousiNewsComplexiNewsFootballPollux TierFoomer OfficialCommon SightJurnal TempoRuang MistisiNews CombatOhana MagazineLove Food Ready MealsPetite PaulinaBeauty RivalSpecialty Network SllcFilm Terbaru Penuh Pesan MoralMovie AutoAlmansorsMayumioteroRound Rock JournalBiobaeckereiBornheimerMayumioteroRound Rock JournalBukemersanacokyakisirTrans To FindMPOTURBOLogin MPOTURBO situs resmi dengan layanan terpercayanotif4dlink alternatif aloha4dlogin vip aloha4dto2888 slothiburan online seru indonesiakristtinarodnaosvitabasic4d loginvalir4dDaftar akun MPOTURBO situs permainan online terpercayaGate-of-Olympus-1000-Petualangan-Epik-Bersama-Sang-Dewa-PetirGates of Olympus Super Scatter Petualangan Mistis Bersama Sang Penguasa LangitMahjong Ways 1 – Petualangan Klasik yang Tetap Seru di Istana777Mahjong Ways 2 Evolusi Seru dari Permainan Legendaris di Istana777Mahjong Ways x6000 Petualangan Seru Bersama Istana777Sweet Bonanza Petualangan Manis di Dunia Penuh WarnaWild Bandito Aksi Seru Sang Bandit di Balik Musik dan MisteriTrik Mendapatkan Perkalian Besar Di Starlight Princess Dengan CepatGAME MASTER: Sensasi Hiburan Digital Penuh Warna di Istana777GGSoft Inovasi Dunia Hiburan Digital dalam Genggamandeni coba pola lama mahjong aloha4d berhasil maxwinbeli kucing bsh berkat menang luckyneko aloha4dpak mamat ubah hidup dari mahjong aloha4dpak mamat ubah hidup dari mahjong aloha4dirfan pandai menyepin mahjong aloha4d dengan modal kecilsanti ganti laptop macbook dari baccarat aloha4dbuk suci buka rumah makan berkat spaceman roullate aloha4dkeluarga risma beli rumah mewah dari baccarat aloha4dmiswar buka usaha besar dari jackpot megawheel aloha4dtukang es krim pensiun setelah main gates of olympus aloha4dbikin scatter menanghadirkan kejutan barumalam rahasia terungkapmampu memancing cepatmomen menuju kemenanganpamer bukti kemenanganpermainan jadi sorotanpola sentak layarpotensi tsunami scatterviral menang fantastisbukitmpo pecahkan rekorcoba putaran musikmahjong jadi ramaipecahkan spin subuhpenjual kopi menangpola angka terbalikraih spin pertamaramalan zodiac paling cocokstrategi mode getartukang bakso berhasilcai shen wins mesin cuci ekonomis hematairmenu masakan sehari hari praktis mahjong ways kekinianmalaysia 2025 perayaan viral dan sorotan duniatren mobil mewah moge suv premium mystic ringsviral soundtrack hipdut gameplay strategi modern jackpot lucky neko dita jakarta tanda hoki besar basic4dibu rumah tangga bandung kelola modal sweet bonanza luar biasaguru sd bandung cuan 48 juta sweet bonanza basic4d rtp tinggiguru konseling bekasi saksi olympus 1000 basic4d jackpot super besaraztec rtp tinggi basic4d dita kebanjiran cuandita ibu rumah tangga bandung kelola modal sweet bonanzadita jackpot scatter lucky neko tanda hoki besararif strategi gates of olympus basic4d gandakan penghasilananalisis histogram dita sugar rush basic4danalisis histogram sugar rush ibu rumah tangga solo basic4dsudah terbukti game pragmatic mpoturbo menang besarbocoran pragmatic gachor bukitmpo hujan keberuntunganrahasia hujan bomb sweet bonanza mpoturbobocoran game live pragmatic bukitmpo menang setiap haripola spin candy bonanza mpoturbo trik kamilstrategi mahjong ways pemula auto jagostrategi gates of olympus bukitmpo rtp tinggitrik maxwin starlight princess mpoturbo bukitmpomenang besar tetap ibadah khusyuk mahjong waysmega roulette mpoturbo oyel tazuika kayabima buka usaha londry dari kemenangan mahjong aloha4danak berikan emas setelah menang baccarat aloha4ddimas buka fotocopy kedua dari bonanza aloha4dmarni beli rumah cash berkat mahjong ways aloha4dsandra menang cepat di bonanza candy land aloha4dagus nyepin dijam dewa menang mahjong ways 2 aloha4dwahyu spin manual olympus aloha4d belanja baju sekolahfahmi coba pola mahjong ways aloha4d dari youtubertomi rayakan ulang tahun dapat kejutan dari aloha4driki putar mahjong aloha4d dengan modal rolinganbanyak orang terpanabikin heboh setelah menangbikin saldo naik drastisgame paling dicari pemainmain hingga raup miliaranpola delay pemainsales toyota jadi sorotansukses jalankan rental mobiltingkatkan peluang kemenangantukang cukur kaya rayakemenangan mega sicbo bukitmpo fakta merindingkisah ardika sweet bonanza candyland mpoturboode diamond roulette mpoturbo panennya gilakode dog house mpoturbo bukitmpo jackpotjackpot mahjong wins 3 bukitmpo gercep daftarcongo cash bukitmpo mpoturbo hadiah besarpanduan main crazy time mpoturbo bukitmpobola online mpoturbo tanpa ribet cepat untungpola taruhan live sicbo bukitmpo mpoturbostrategi baccarat rendah taruhan hasil gedeteknik menang treasure of aztec bukitmpoteknik momentum menang mahjong ways bukitmpostrategi ibadah dan cuan mahjong wayscash wheel carnival mpoturbo penghasilan harianpola classy bukitmpo starlight princess berkahkode kunci mahjong ways 3 mpoturbo menangfitur rahasia sweet bonanza auto menangkode rtp gates of olympus pasti cuanmahjong wins 3 mpoturbo jackpot menggilakode sky sweet bonanza bukitmpo auto untung pola tersembunyi olympusrtp tinggi banyakstrategi all instrategi parlay tertimbangstrategi yang ngehitsteknik bankroll terbalikteknik double prismteknik pattern halusteknik segitiga matematikatemukan pola paling viralrahasia scatter hitam sweet bonanza mpoturbo bukitmpomodal kecil mega win baccarat mpoturbo bukitmpokesabaran kunci perkalian maksimal mega sicbo mpoturbomode max profit roullet mpoturbo kemenangan besarlive roullet bukitmpo mpoturbo ladang untungpengelolaan modal kunci cuan baccarat bukitmpo mpoturbokesalahan fatal mega roullete mpoturbo bukitmpomega baccarat mpoturbo bukitmpo bikin ketagihanscatter hitam aztec gems mpoturbo bukitmpo tanpa trikmain cepat maxwin lucky neko bukitmpo mpoturboteknologi ai bongkar pola di mpoturbo dan bukitmpocuan deras spin manual wild bandito nelayan natunartp tinggi di mpoturbo bikin wd tanpa modalpola 555 gates of olympus maxwin petir rontokmodal tipis cuan fantastis gates of olympus pemuda papuapola tersembunyi starlight princess ungkap jepe tanpa hentimain lebih mudah dengan qris pola menang mpoturboauto spin lucky neko banjir wild scatterstrategi menang ganesha fortune scatter rajinrahasia kemenangan beruntun baccarat sexy gamingmaya bandung menang 55 juta scatter hitam mahjong ways 2 basic4dmahjong wins pertanda raih untung basic4d jackpot besarmahjong wins3 dita bandung jackpot besar basic4dlita mahasiswa bisnis strategi wild bandito basic4d jackpotkejutan besar super win simbol terang basic4drian jackpot 68 juta starlight princessrayyan bertemu pola mahjong ways 2 basic4d keuntungan 50 jutaradika eksekutif pemasaran spin olympus 1000 basic4d cuan instanmitos modern aztec gold dita bandung basic4d rtp tinggimaya strategi scatter hitam mahjong ways 2 basic4dsweet bonanza rtp tinggi basic4d dita menang besarsuper win dita guru bandung simbol terang basic4dstrategi modal ibu rumah tangga bandung sweet bonanza basic4drian pola starlight princess basic4d jackpot dan peluang finansialstrategi arif mahasiswa ekonomi yogyakarta menang 45 juta gates of olympustrik simpel menang rtp live pola spilar spellmasterstrategi cuan level dewa tren viral mahjong ways 2fashion kekinian kombinasi warna geometri unik pola spilar viralkisah pemain jackpot mahjong wins 3 pola rahasia tersembunyi viralgame resmi indonesia viral sweet bonanza super scattercara jitu fokuscara tetap stabil dan menangkemenangan butuh keputusanmahjong punya kendalimenang jurus starlightmengatur putaran pertamaolympus menggoda fokusmuperang bikin kemenanganteknik pasif efektifteknik zona kemenangan strategi mahjong ways aloha4d ala reza maxwintips jackpot sweet bonanza aloha4d dari iko auto wdmenang starlight princess aloha4d bersama dian free spinrahasia baccarat aloha4d versi putra banker all incuan spaceman aloha4d bersama vino pakai auto stoppola ampuh sicbo aloha4d rio dewanto genap ganjilrahasia jackpot great rhino megaways aloha4d versi aliwinda bonanza candy land aloha4d buy spin jackpotyudi spin olympus 1000 aloha4d pecah kemenangan cepatrina menang baccarat aloha4d strategi martingale profitbikin pemain kalahjam rahasia bikin menangmain rtp tertinggimain saat sepi lebih cuanmembangun ketahanan emosipelajari pola tertentuprediksi bisa konsistenrtp games stabilrtp tiba tiba naikwaktu bermain gilabanyak game cantikbanyak terjebak polabikin parlay meledakcara agar tidak terjebakcara baca lawancara cuan elegancara side betcara taktis memanjatcoba jalan ninjakombinasi kemenangan epikmengatasi pemain pemulaolympus bikin antisipasipola mosaic parlaypola orb reboundpola switch gandaputaran paling lamatebak ketepatan feelingteknik putaran protrik mengelola fokustrik pemain sederhanafilosofi gates of olympus ditemukan di galeri nasionallukisan diamond baccarat jadi sorotan di yogyakartalukisan mahjong ways 2 mengantar rp256 jutapola mahjong ways 2 berbuah kemenangan fantastisseniman muda menang mahjong wins 3 beli bmwbocoran pola gates of olympus bukitmpo malam iniguru solo menang rp119juta dengan pola sweet bonanza xmasmahasiswa bandung bawa pulang rp92juta dari mahjong wayspola gates of olympus mirip film box office hollywoodtrik starlight princess dari konstelasi orion trendingpola mahjong ways disebut sakti di komunitas esportsgamer pro menang di bukitmpo dengan pola starlightpola gates of olympus mirip trading crypto bikin menangstruktur dna mirip pola gates of Olympus bukitmpopola mahjong wins mirip anyaman indonesia bikin kayaai bonanza baccarat bantu baca pola dan menangai Olympus baccarat mpoturbo ciptakan gaya main barucandy land kasino bikin kaget roda keberuntungan tanpa ampunlive baccarat di mpoturbo bikin kaya bukan cuma hiburanlive baccarat skema long weekend jadi meriahmain candy land di mpoturbo bikin dompet makin gemukpemain bondowoso menang puluhan juta di mega sicbo bukitmporamalan ahli baccarat tentukan pemenang besarstrategi menang baccarat setiap hari dengan mudahteknologi rng diamond baccarat mpoturbo bikin cuan pak udin seblak pecahkan mahjong ways di aloha4drina mahasiswi kos sweet bonanza buy spin aloha4djoko sopir angkot menang gates of olympus aloha4dbu siti guru honorer jackpot baccarat di aloha4dandi pedagang ikan menang roulette favorit di aloha4dtono nelayan menang spaceman aloha4d bebas dari utangani karyawan swasta bonanza candy land buy spin aloha4ddoni kantoran starlight princess aloha4d pakai auto spinfitri mahasiswi lucky neko aloha4d jackpot modal recehwati penjual sayur menang mahjong ways 2 di aloha4dgate of Olympus 1000 petualangan epik bersama sang dewa petirgates of olympus super scatter petualangan mistis bersama sang penguasa Langitmahjong ways 1 petualangan klasik yang tetap seru di istana777mahjong ways 2 evolusi seru dari permainan Legendaris di istana777mahjong ways x6000 petualangan seru bersama istana777sweet bonanza petualangan manis di dunia penuh warnawild bandito aksi seru sang bandit di balik musik dan misteritrik mendapatkan perkalian besar di starlight princess dengan Cepatgame master sensasi hiburan digital penuh warna di istana777ggsoft inovasi dunia hiburan digital dalam genggaman